چرا آقایان یادشان می‌رود، خانم‌ها نه؟ : خانم‌ها و آقایان در ابعاد مختلف با ...


خانم‌ها و آقایان در ابعاد مختلف با هم تفاوت دارند و اگر به این سمت بروند كه یكدیگر را بشناسند می‌توانند چه در خانه چه در محل كار بهتر با یكدیگر برخورد كنند ماساژور خانم برای آقایان در تهران , معنی ارگاسم در خانم ها و آقایان , مغز آقایان مغز خانم ها طنز

دانستن تفاوت‌های بین دو جنس می‌تواند برای همه مفید باشد، چون به هر صورت هرفرد چه در محیط خانه به عنوان همسر چه در محیط كار به عنوان همكار با جنس مخالف مواجه است. دانستن این تفاوت‌ها به افراد كمك می‌كند با یكدیگر برخورد بهتری داشته باشند. اگر خانم‌ها و آقایان به این سمت بروند كه نیازهای یكدیگر را بشناسند، می‌توانند رفتار بهتری با هم داشته باشند. وقتی آقایان بدانند خانم‌ها چگونه به زندگی نگاه می‌كنند و خانم‌ها نیز با طرز تفكر آقایان آشنا باشند، می‌توانند بسیاری از اختلافات را حل كنند. در این گفت‌و‌گو با آقای پوریا پاكرو درباره تفاوت‌های زنان و مردان صحبت كرده‌ایم و راه‌حل‌ ایجاد  رابطه بهتر را از زبان ایشان ارائه می‌كنیم.


آقایان اهل حدس زدن نیستند و نمی‌توانند از نشانه‌های رفتاری بفهمند در ذهن خانم‌ها چه می‌گذرد، گاهی پیش می‌آید خانم‌ها شكایت می‌كنند كه چرا همسرشان رفتار آن‌ها را درك نمی‌كند. بهترین راه‌حل این است كه خانم‌ها انتظار نداشته باشند همسرشان خودش چیزی را حدس بزند. خانم‌ها باید به‌طور واضح خواسته خود را به همسرشان بیان كنند. همچنین خانم‌ها می‌توانند با سوال كردن از همسرشان به راحتی با او ارتباط برقرار كنند و با سوال كردن‌های‌شان باعث این امر شوند كه همسرشان به جزئیات توجه كند.

به خانم‌ها اجازه حرف زدن بدهید
از ابتدا وقتی خانم‌ها و آقایان یكدیگر را می‌بینند برای یكدیگر یك دنیا گوش هستند و سعی می‌كنند به هم توجه كنند، به خواسته‌های هم گوش كنند و... اما به‌مرور به‌خصوص آقایان فراموش می‌كنند كم‌خرج‌ترین هدیه به همسر این است كه گوش كنند، چون خانم‌ها معمولا با صحبت‌كردن احساس خوبی را تجربه می‌كنند. در درجه اول، این صحبت‌كردن چك‌كردن ارتباط است و نشان می‌دهد ارتباط با طرف مقابل هنوز صمیمانه است. این ارتباط برقرار كردن نه تنها به خانم احساس ارزشمندی می‌دهد، بلكه در همین گفت‌و‌گوها خانم‌ خودش‌ را نیز بهتر می‌شناسد. فضای گفت‌و‌گو برای خانم‌ها فضای ترمیم‌كننده مسائل و فضای كشف است خیلی از مواقع خانم می‌خواهند با صحبت‌كردن با همسرشان پاسخ سوال‌شان را پیدا كنند. حالا جالب است بدانید آقایان همیشه زود می‌خواهند مشكل را حل كنند و خیلی به همسرشان فرصت نمی‌دهند كه به‌قولی سفره دلش را باز كند .

اگر بخواهیم 3 نیاز اصلی خانم‌ها را بگوییم امنیت، صمیمیت و احترام است. خانم‌ها در بیشتر مراحل زندگی به دنبال این 3 عامل هستند و درواقع تاحدی با صحبت كردن می‌خواهند از وجود این 3 عامل مطمئن شوند

چرا خانم‌ها سخت‌تر تصمیم می‌گیرند؟
به‌طور كلی نوع نگاه آقایان و خانم‌ها به زندگی كاملا با یكدیگر متفاوت است. اگر بخواهیم به‌طور كلی هركدام را توصیف كنیم باید بگوییم خانم‌ها در مورد تمام اتفاقات احساسی‌تر، حساس‌تر و نكته‌سنج‌تر هستند و به جزئیات بیشتر توجه می‌كنند و با توجه به همین موارد تصمیم می‌گیرند، اما آقایان سعی می‌كنند در مورد بیشتر مسائل زندگی تحلیلی‌تر برخورد كنند و به اطراف‌شان واقع‌گرایانه‌تر نگاه كنند و در مواجهه با رویدادهای زندگی خیلی هم سخت نگیرند. به عنوان مثال وقتی می‌گوییم خانم‌ها حساس و نكته‌سنج هستند یعنی وقتی می‌خواهند تصمیمی بگیرند وقت زیادی را صرف فكركردن و ارزیابی می‌كنند و در همین حال موارد بسیاری در ذهن خود دارند و براساس همین موارد زیاد فكر می‌كنند و تصمیم می‌گیرند. اما جالب است بدانید آقایان تنها می‌توانند به 2 یا 3 موضوع همزمان فكر كنند یعنی اگر مردها بخواهند دریك زمان بیشتر از 2 یا 3 مورد را در ذهن خودشان داشته باشند، عملا دچار استرس و فشار روانی می‌شوند درنتیجه نمی‌توانند كاركرد، خوبی داشته باشند. به‌طوركلی خانم‌ها جزئی‌نگرند و به همه جزئیات توجه می‌كنند و در نتیجه سخت‌تر تصمیم می‌گیرند، ولی آقایان كلی‌نگر هستند و با توجه به كلیات موضوع می‌خواهند تصمیم بگیرند. بنابراین راحت‌تر این كار را انجام می‌‌دهند.

همه چیزهایی كه  خانم‌ها دوست دارند
خانم‌ها دوست دارند مورد تعهد و وفاداری قرار بگیرند، تحسین و تعریف شوند. آن‌ها دوست دارند وقتی یك غذای خوشمزه درست می‌كنند یا خانه را تمیز می‌كنند، از آن‌ها قدردانی شود. خانم‌ها دوست دارند قابل اعتماد باشند یعنی گاهی آقایان وظایفی را به‌ آن‌ها بسپارند. آن‌ها می‌خواهند در حل مسائل زندگی حضور داشته باشند و در برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها به حساب بیایند و نقش پررنگ خود را در زندگی ببینند.

آنچه خانم‌ها می‌گویند و آنچه آقایان می‌شنوند
بسیاری از اوقات، تحلیل مكالمات بین خانم‌ها و آقایان می‌تواند بسیار جالب باشد مثلا فرض كنید زوجی به دنبال یك آدرس می‌گردند؛ خانم به آقا می‌گویدچرا نمی‌ایستی تا از یك‌نفر سوال كنیم»، وقتی خانم این حرف را می‌زند، مرد در ذهنش می‌شنود كه خانم به او می‌گوید: «تو نادانی، تو راه را گم‌ كرده‌ای،‌ نمی‌توان به تو اعتماد كرد...» در حقیقت در اینجا مرد در درونش تایید‌نشدن را می‌شنود.
مثال دیگر این است كه زوجی به عنوان سالگرد ازدواج‌شان به پیشنهاد آقا به رستوران جدیدی می‌روند. خانم در رستوران می‌گوید: «من این غذا را خیلی دوست ندارم و ترجیح می‌دهم این آن را نخورم» ولی آقا در درونش حرف‌های خانم را این‌گونه می‌شنود كه: «تو اشتباه كردی، رستوران بدی را انتخاب كردی، تو مورد اعتماد من نیستی و...»
این مثال‌ها نشان می‌دهد دنیای ذهنی خانم و آقا كاملا با هم متفاوت است. خانم‌ می‌تواند‌ برای این‌كه همسرش به درستی منظورش را متوجه شود، مثلا در مثال اول به آقا بگوید:«صلاح می‌دانی آدرس را از یك نفر بپرسی؟» وقتی خانم این‌گونه درخواست خود را مطرح می‌كند، در واقع به همسرش نشان می‌دهد همچنان مورد‌تائید است و این آقاست كه تصمیم‌گیرنده نهایی است؛ یا در مثال دوم خانم به جای این‌كه از همان اول بگوید من این غذا را دوست ندارم، بهتر است اول بگوید: «ممنون كه من را به اینجا آوردی... ولی من این غذای خاص را دوست ندارم
كلا طرفین باید سعی كنند پیام‌های‌شان را كامل به یكدیگر برسانند تا سوء‌تفاهم پیش نیاید.

خانم‌ها بهتر می‌توانند افكار و احساسا‌ت‌شان را مدیریت كنند و آقایان معمولا در بیان افكار و احساسات‌شان گیر می‌كنند

چرا آقایان یادشان می‌رود، خانم‌ها نه!
اگر بخواهیم ذهن آقایان را با خانم‌ها مقایسه كنیم، باید بگوییم آقایان در ذهن‌شان بخش‌بندی دارند، به این معنا كه در ذهن یك مرد هر مورد یك ظرف جداگانه دارد. همسرش در یك ظرف ذهنی، كارش در ظرف ذهنی دیگری، مادرش در ظرف ذهنی دیگر و... بنابراین وقتی كارش بخش جداگانه‌ای از ذهن است وقتی مشكلی در كار پیش بیاید به خانواده تعمیم نمی‌دهد و... هیچ‌كدام از این بخش‌ها بردیگری اولویت ندارد؛ ولی در ذهن یك خانم هرچیزی دارای اولویت خاصی است مثلا همسرش بالاترین اولویت را دارد، بعد خانواده و كار و... درواقع تمام مشغله‌های ذهنی یك خانم در یك ظرف ذهنی قرار دارد و به همین دلیل وقتی مثلا مشكلی در خانه پیش می‌آید، ممكن است خانم در كارش نیز مشكل پیدا كند، چون ظرف‌ها و بخش‌های ذهنی او از هم جدا نیست و از آنجا كه خانواده و همسر بخش بزرگی از ذهن خانم را اشغال می‌كنند، هیچ‌وقت تاریخ‌تولدها،‌ سالگردها و... را فراموش نمی‌كند در حالی‌كه یك آقا این‌گونه نیست.

وقتی دو نفر در رابطه آشنایی پیش از ازدواج قرار می‌گیرند، خانم‌ها می‌خواهند زودتر تكلیف‌شان مشخص شود، چون آن‌ها به دنبال تكیه‌گاه و یك رابطه ثابت هستند، دلیل فیزیولوژیك این امر آن است كه خانم‌ها تا 35 سالگی می‌توانند باردار شوند پس به‌طور ناخودآگاه می‌خواهند تا قبل از این سن به یك زندگی باثبات و عاشقانه برسند. به‌طوركلی می‌توان گفت ماجراجویی آقایان بیشتر است و كمتر به دنبال ثبات هستند. بنابراین خانم‌ها بیشتر به زندگی خود پایبندند درنتیجه به‌راحتی در بسیاری از موارد می‌توانند ببخشند حتی گناهان بزرگ را!

چه كسی بیشتر افسرده می‌شود؟
كلا خانم‌ها بیشتر در معرض افسردگی هستند، چون حساسیت‌ها‌ی‌شان زیاد است و ذهن شلوغی دارند‌. معمولا آدم‌هایی افسرده می‌شوند كه حساسیت زیادی به خرج می‌دهند و واقعیت را به درستی نمی‌بینند، همچنین خانم‌ها معمولا بیشتر به روان‌شناس و مشاور مراجعه می‌كنند و دلیلش این است كه خانم‌ها پذیرش بیشتری  در مقابل تغییرات و مشاوره‌ها دارند. خانم‌ها با رفتن نزد مشاور می‌خواهند اتفاق درونی خود را با شخص دیگری به اشتراك بگذارند و راه‌حل‌ را پیدا كنند؛ ولی مردان می‌خواهند خودشان مسئله‌شان را حل كنند. پس پیش مشاور نمی‌روند و مراجعه به مشاور را مساوی با تائید ‌نشدن توانایی‌های خودشان می‌بینند.

‌حافظه آقایان ضعیف‌تر است؟
خانم‌ها معمولا به‌خاطر جزئی‌نگر بودن‌شان،‌ حافظه بهتری دارند و تمام جزئیات در ذهن‌شان ثبت می‌شود  اما آقایان به دلیل نگاه كلی‌شان ممكن است خیلی از چیزها را از دست بدهند و به‌قولی حافظه ضعیفی داشته باشند و تاریخ‌ها و وقایع جزئی را فراموش كنند.  برای همین است كه معمولا خانم ذهن شلوغ‌تری دارد و مدام با خود درحال مكالمه درونی است ولی معمولا ذهن آقا خلوت‌تر است.

گله همیشگی آقایان از خانم‌ها
آقایان همیشه گله‌مند هستند كه خانم‌ها قصد دارند آن‌ها را تغییر دهند، چون خانم‌ها بیشتر رویایی نگاه می‌كنند و وقتی ایرادهایی در طرف مقابل و همسر خود می‌بینند با خود فكر می‌كنند می‌توانند این ایراد او را برطرف كنند و به قولی مردشان را تغییر دهند  اما آقایان یك مقدار  واقع‌بین‌تر نگاه می‌كنند. یعنی وقتی ایرادی در خانم می‌بینند، سعی می‌كنند از خانم بپرسند آیا واقعا این ایراد را دارد یا نه؟ حتی گاهی دیده می‌شود خانمی با آقایی به این امید ازدواج می‌كند كه در آینده او را تغییر خواهد داد ولی آقایان به این امید با خانمی ازدواج می‌كنند كه همیشه همان شخصیت و منش در او باقی بماند.

یكی از مهم‌ترین تفاوت‌های بین زن و مرد كه می‌تواند بسیار اثرگذار باشد، توانایی خوب خانم‌ها در گوش كردن است، خانم‌ها اهل ارتباط برقرار كردن و صحبت كردن هستند  درنتیجه خوب هم گوش می‌كنند، یعنی درواقع مهارت‌های ارتباطی خانم‌ها به‌طوركلی خیلی خوب است اما آقایان این گونه نیستند و معمولا یكی از شكایت‌های زیاد خانم‌ها از آقایان این است كه آقایان گوش نمی‌كنند و این گوش نكردن شاید به این علت باشد كه آن‌ها برای حل مسائل و مشكلات به‌دنبال ارتباط برقرار كردن نیستند و می‌خواهند با توانایی‌های شخصی خودشان مسائل را حل كنند

چرا آقایان خیلی چیزها را نمی‌بینند
بسیار اتفاق می‌افتد وقتی مردی به خانه برمی‌گردد همسرش با نگاهی به او، متوجه می‌شود مثلا حالش خوب نیست و... چون زن به تمام جزئیات رفتاری طرف مقابل توجه می‌كند ولی مردها این‌گونه نیستند. آن‌ها وقتی به خانه می‌آیند به جزئیات زندگی توجه نمی‌كنند مثلا شاید اصلا متوجه لباس نو همسر، گل روی میز و این‌گونه جزئیات نشوند چون به كلیات زندگی نگاه می‌كنند. این‌كه همسرشان در خانه است، این‌كه شام خوبی دارند و... و بالطبع بین این دونگاه جزئی بین و كلی‌بین اختلاف به وجود خواهد آمد، مگر این‌كه هر دو با زبان یكدیگر آشنا باشند و بدانند دیگری چگونه به زندگی نگاه می‌كند. معمولا ما به آقایان پیشنهاد می‌كنیم برای جلوگیری از به وجود آمدن اختلافات به همسرشان به طور فعال گوش كنند و گاهی حق را به همسرشان بدهند. به خانم‌ها هم پیشنهاد می‌كنیم جزئی‌بینی و سخت‌گیری را كم كنند و كمی به نگاه آقا حق بدهند.

یك فرق مهم
معمولا در دنیای آقایان، موفقیت و پیروزی‌ها وسیله‌ای برای محك زدن زندگی‌شان است، مردها به اشیا و اهداف بیشتر از احساسات و افراد توجه دارند. برای همین است كه در مهمانی‌ها وقتی آقایان دورهم جمع می‌شوند درباره كار، ماشین و اهداف‌شان صحبت می‌كنند ولی خانم‌ها درباره آدم‌ها و احساسات‌شان صحبت می‌كنند، خانم‌ها با ارتباط‌های‌شان زندگی خود را محك می‌زنند. درواقع در دنیای خانم‌ها كیفیت روابط  مهم است و خانم‌ها به دنبال عشق هستند و به نوعی، هنگامی احساس ارزشمندی می‌كنند كه در یك رابطه عاشقانه و صمیمی موفق باشند ولی آقایان به دنبال موفقیت‌های ملموس هستند.

چرا آقایان از  ازدواج می‌ترسند؟
همان‌طور كه گفتیم،  خانم‌ها رویاپردازتر هستند و آقایان واقع‌گراتر. مثال بارز این واقعیت هنگام تصمیم‌گیری برای ازدواج است. وقتی خانم و آقایی برای ازدواج با هم آشنا می‌شوند و درحال تصمیم‌گیری هستند معمولا خانم‌ها در ذهن و رویاهای‌شان زندگی خوبی كه می‌توانند با چنین مردی داشته باشند را تصور می‌كنند ولی‌‌ آقایان كاملا برعكس عمل می‌كنند و مدام به این موضوع فكر می‌كنند كه آیا فرد مقابل‌شان مناسب هست؟ آیا در این موقعیت تصمیم درستی می‌گیرند؟ جالب است بدانید به همین دلیل در مرحله تصمیم‌گیری برای ازدواج معمولا آقایان بیشتر از خانم‌ها می‌ترسند و نگرانند.

مردها و زن‌ها چه وقت به هم می‌ریزند؟
آقایان همواره به دنبال تشكر، پذیرش،‌ تائید و اعتماد هستند، ولی خانم‌ها به دنبال احترام، توجه و درك شدن هستند. آقایان معمولا می‌خواهند مرد خوب و ایده‌آل زندگی باشند. به‌همین دلیل وقتی مورد تشكر و تائید قرار نگیرند‌، به هم می‌ریزند اما خانم‌ها زمانی به هم می‌ریزند كه احساس كنند آن‌گونه كه باید از آن‌ها تعریف نمی‌شود و همسرشان توجه كافی به آن‌ها ندارد و مورد عشق او قرار نگرفته‌اند. به‌طوركلی می‌توان گفت آقایان به دنبال تائید و خانم‌ها به دنبال تعریف هستند.

سكوت نشانه رضایت نیست
كلا مسائل برای آقایان خیلی پیچیده نیست ولی خانم‌ها چون می‌توانند مسائل مختلفی را در ذهن‌شان نگه دارند، ذهن پیچیده‌ای دارند. جالب است بدانید آقایان فكر می‌كنند وقتی همسرشان از آن‌ها تقاضایی ندارد پس حتما راضی است ولی خانم‌ها اصلا دوست ندارند برای عشق و محبت تقاضایی بكنند. خانم‌ می‌خواهد آقا خودش بفهمد. در این موارد آقایان باید هرچندوقت یك‌بار همسرشان را چك كنند و از او درباره رضایتمندی‌اش از زندگی سوال كنند و بپرسند كه «آیا از من راضی هستی»؟ در این هنگام خانم‌ها خیلی مشتاق می‌شوند كه حرف‌ها و تقاضاهای‌ خود را به زبان بیاورند.
خانم‌ها نیز باید بدانند آقایان اهل حدس زدن نیستند و باید به‌راحتی احساسات‌‌شان را به همسرشان اعلام كنند، چون مردها هیچ‌وقت خودشان متوجه نمی‌شوند.

منبع : زندگی ایده آل

آقایان از این خانم ها متنفرند , خانم ها شیفته این خصوصیات آقایان هستند , علت های اصلی ریزش مو خانم ها و آقایان


ویدیو : چرا آقایان یادشان می‌رود، خانم‌ها نه؟