چای سنبل‌الطیب با عطر دارچین : تنها کافی است یک بار دمنوش سنبل‌الطیب با عطر ...


تنها کافی است یک بار دمنوش سنبل‌الطیب با عطر دارچین را تجربه کنید تا علاوه بر بهره‌مندی از طعم و عطر دلنشین آن از خواص درمانی کم‌نظیرش نیز بهره ببرید.


 پادشا: شاید باورش برایتان سخت باشد که با یک دمنوش گیاهی بتوانید هم از سفیدشدن موهایتان پیشگیری کنید و هم اختلالات ناشی از بی‌خوابی را درمان کنید. تنها کافی است یک بار دمنوش سنبل‌الطیب با عطر دارچین را تجربه کنید تا علاوه بر بهره‌مندی از طعم و عطر دلنشین آن از خواص درمانی کم‌نظیرش نیز بهره ببرید.

سنبل الطیب , خواص سنبل الطیب , طبع سنبل الطیب

مواد لازم:

  • گل گاوزبان: یك قاشق غذاخوری
  • سنبل‌الطیب: یك قاشق غذاخوری
  • چوب یا پودر دارچین: یك عدد
  • عسل: یك قاشق غذاخوری
  • آب جوش: یك لیوان

روش تهیه:

برای تهیه این دمنوش گیاهی به یک لیوان آب جوش نیاز دارید. سنبل‌الطیب، گل‌گاوزبان و چوب دارچین را درون آب جوش بریزید و با یک نعلبکی روی آن را بپوشانید. پس از 10 دقیقه دمنوش را صاف کرده و در فنجان مورد نظر خود بریزید. برای شیرین کردن این دمنوش می‌توانید از عسل هم استفاده کنید.

نکته:

  • ساده‌ترین روش برای تهیه دمنوش‌های گیاهی استفاده از لیوان‌های تهیه چای گیاهی است. گیاه مورد نظر را درون توری لیوان بریزید و آن را درون آب جوش قرار داده و در لیوان را ببندید. پس از 10 دقیقه توری را از لیوان خارج کنید و چای را به همراه چاشنی‌های موردعلاقه‌تان سرو کنید.
  • در صورتی که در وعده‌های غذایی روز از مواد غذایی با طبع سرد مانند گوشت گاو و گوساله، باقلا، ماکارونی، بادمجان، چلوکباب، آش رشته یا میوه‌هایی مثل شاه‌توت، انار ترش، کیوی و هندوانه استفاده کردید بهتر است دمنوش سنبل‌الطیب خود را با مقدار اندکی نبات شیرین کنید. این ترکیب موجب خنثی کردن طبع سرد غذاها و خوراکی‌های مصرفی شده و تعادل را در طول روز به بدنتان باز می گرداند.
  • اگر در حال مصرف داروهای شیمیایی اعصاب هستید و قصد استفاده از گیاهان دارویی و دمنوش‌های طبیعی به صورت روزانه را دارید، حتما پزشك‌تان را در جریان بگذارید تا از بروز تداخل دارویی پیشگیری کنید.
  • نوشیدن دمنوش سنبل‌الطیب در کنار تمامی خواص درمانی‌اش می‌تواند روشی مناسب برای پیشگیری از سفید شدن مو باشد. سنبل‌الطیب از آنجا که حاوی منگنز است می‌تواند دارویی طبیعی و موثر برای درمان سفیدی مو و پیشگیری از ابتلا به آن باشد.


گیاه سنبل الطیب , دمنوش سنبل الطیب , چای گل گاوزبان و سنبل الطیب

  پیشگیری از بیماری‌های پاییزی با دارچین

به اعتقاد درمانگران طب‌های طبیعی، افزودن دارچین همراه عسل به دمنوش گیاهی سنبل‌الطیب و نوشیدن روزانه این ترکیب به مرور موجب کاهش میزان کلسترول خون و همین طور دردهای خفیف معده می‌شود. افرادی که با نزدیک شدن پاییز به دلیل ناپایداری های جوی دچار سرماخوردگی می‌شوند نیز می‌توانند با نوشیدن این چای گیاهی آماده شده با چوب یا پودر دارچین  موجب  افزایش مقاومت بدن خود و پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی و زکام شوند.

  تاثیر سنبل‌الطیب بر درمان بی‌خوابی

اگر در گروه افرادی هستید که از اختلال خواب رنج می‌برید و مدتی است که دچار کم‌خوابی یا بی‌خوابی شدید، نوشیدن دمنوش سنبل‌الطیب با دارچین را از دست ندهید. با گنجاندن این دمنوش به برنامه‌غذایی خود می‌توانید به تنظیم ساعت خواب خود کمک کنید. به ویژه اگر این نوشیدنی گیاهی را پس از شام و یك ساعت مانده به وقت خواب میل کنید. به اعتقاد درمانگران نوشیدن این چای که حاوی 2 گیاه دارویی سنبل‌الطیب و گل گاوزبان است موجب کاهش میزان تحریک‌پذیری محیطی سیستم عصبی بدن شده و در نهایت به حفظ آرامش فرد کمک می‌کند.

فواید سنبل الطیب , عکس سنبل الطیب , عکس گیاه سنبل الطیب

  پیشگیری از گرفتگی عروق با عسل

افزودن عسل به دمنوش گیاهی و مصرف عصرانه آن خواص زیادی به همراه دارد که پیش از همه می‌توان به استفاده مستمر از یك قاشق غذاخوری عسل به صورت روزانه همراه دمنوش‌های گیاهی اشاره‌کرد. زیرا مصرف عسل به صورت روزانه تاثیر زیادی در از بین رفتن گرفتگی مویرگ‌ها به ویژه در افراد میانسال و سالمند دارد. علاوه بر اینکه این ماده به دلیل موادمعدنی، ویتامین‌ها و خواص آنتی‌بیوتیکی که دارد می‌تواند موجب تقویت سیستم دفاعی بدن شده و مانع بروز عفونت‌های سطحی در بدن شود.

عرق سنبل الطیب , کلیپ خواص سنبل الطیب , خواص گیاه سنبل الطیب

  افزایش نشاط با گل‌گاوزبان

اگر از جمله افرادی هستید که با آمدن پاییز دچار افسردگی فصلی می‌شوید و بخشی از انرژی خود را از دست می‌دهید می‌توانید با نوشیدن دمنوش سنبل‌الطیب و گل‌گاوزبان به افزایش نشاط و شادابی خود کمک کنید. براساس متون کهن طب سنتی ایران، گل گاوزبان در گروه گیاهان دارویی نشاط آور قرار می‌گیرد و نوشیدن دمنوش آن موجب افزایش شادابی فرد و دور شدن بی‌حوصلگی از او می‌شود. در حقیقت مصرف هدفمند این گیاه دارویی، می‌تواند غم، اندوه و اضطراب و حواس‌پرتی را از انسان‌ها دور کند.

 موارد منع مصرف سنبل الطیب , خواص عرق گیاهی سنبل الطیب , خواص دمنوش سنبل الطیب

این چای را با چه بخوریم؟

یکی از بهترین چاشنی‌ها برای سرو دمنوش سنبل‌الطیب و گل گاوزبان استفاده از حلوا یا خرماست. به این شرط که هنگام تهیه دمنوش از عسل یا نبات برای شیرین کردن آن استفاده نکنید. نوشیدن این دمنوش طبیعی با حلوا یا خرما به شما کمک می‌کند که میزان اثرپذیری بدن از این گیاهان دارویی را افزایش دهید.


ویدیو : چای سنبل‌الطیب با عطر دارچین