چاوشی ترانه بخواهد از او دستخط می‌ گیرم! : اگر محسن چاوشی از من بخواهد تا با ...


اگر محسن چاوشی از من بخواهد تا با هم همکاری داشته باشیم، این بار من از او یک دست خط بابت همکاری مشترک می گیرم. اگر قرار بود این اتفاق دوباره بیفتد، از محسن می خواستم بنویسد؛ من، محسن چاوشی خواهان یک ترانه از علی بحرینی هستم. روزنامه تماشا: علی بحرینی یکی از ترانه سراهایی است که خیلی دیر سراغ ترانه سرایی آمد اما در همین سه سال فعالیتی که در عرصه ترانه سرایی داشته،توانسته با اکثر خوانندگان پرکار کشورمان تجربه های موفقی را پشت سر بگذارد.

از محسن چاوشی بگیرید تا احسان خواجه امیری و حمید عسکری و ... سراغ علی بحرینی رفتیم تا از او بپرسیم چرا در این روزها کمرنگ تر از گذشته است. البته او می گوید من کم کار نیستم و آلبوم هایی که کار کرده ام، هنوز منتشر نشده است.

متن ترانه های محسن چاوشی , متن ترانه غلط کردم چاوشی , تک ترانه

سال 89 و 90 خیلی پرکار بودید و با اکثر خوانندگان پرطرفدار کشور همکاری داشتید، چرا این روزها کمرنگ تر از گذشته هستید؟

- من هیچ وقت کمرنگ نبوده ام. الان سه سال است که دارم صرفا کار ترانه انجام می دهم اما متاسفانه انتشار آلبوم ها طبق نظم خاصی انجام نمی شد و به همین دلیل هم هست که تو می گویم کم کار شدم! مثلا ترانه ای که در آلبوم «حریص» محسن چاوشی داشتم، کاری بود که سه هفتم قبل از انتشار آلبوم سروده شد اما کاری که در «یه خاطره از فردا» داشتم، ترانه ای بود که سه سال پیش از انتشار آلبوم سروده شده بود. کار من ترانه سرایی است و در سال با دو – سه نفر از افرادی که به اصطلاح برند موسیقی ایران هستند در حال همکاری هستم.

«جز تو» تراکی است که پیش از انتشار رسمی آلبوم در بعضی از محافل شنیده می شد که ترانه این آهنگ متعلق به محمد علیزاده است اما وقتی آلبوم منتشر شد، اسم شما به عنوان ترانه سرای این آهنگ درج شده است. این ماجرا به چه دلیلی بود و آیا اختلافی بین شما وجود دارد؟


- نه، من اختلافی با محمد علیزاده ندارم و یک سال است خودم را اینطور قانع کرده ام که شاید فضا و شرایط یکجوری برای آدم ها به وجود بیاید که انسان حرفی را بیان کند که از واقعیت به دور است. بر همین اساس اگر ادعا کردم «دنیا دیگه مث تو نداره ...» را من نوشته ام، زیاد تعجب نکنید.

با توجه به اینکه «جز تو» تراک بسیار موفقی بود و محمد علیزاده به نوعی به این آهنگ مدیون است، چرا همکاری شما و محمد در آلبوم «دلت با منه» تکرار نشد؟


- من، محمد علیزاده و میلاد ترابی سه نفر بودیم که با همکاری داشتیم. بین محمد علیزاده و میلاد ترابی اختلافاتی پیش آمد که من ترجیح دادم از محمد فاصله بگیرم که این فاصله به لحاظ کاری تا الان ادامه داشته است. من با محمد علیزاده اختلاف6 خاصی نداشتم و فقط گاهی در ارتباط سه نفره ای که داشتیم، مسائلی پیش می آمد که هر یک از اضلاع این مثلث دوستانه باید در مورد آن واکنشی از خود نشان می دادند.

اما الان میلاد ترابی و محمد علیزاده در حال همکاری با یکدیگر هستند...


- این را باید از خود میلاد بپرسید که چرا دوباره با محمد علیزاده همکاری می کند اما بین من و میلاد مشکلی در این مورد پیش نمی آید. من و میلاد مشکلی در این مورد پیش نمی آید. من و میلاد ترابی انحصارطلبی را در وجود خود کشته ایم و داستان ما قصه همکاری و ... نیست. رابطه ما یک رابطه مبتنی بر دوستی است و به همین دلیل هم در همه این سال ها مشکلی بین ما به وجود نیامده است. ماحصل همکاری ما هم مشخص است و می توانید آن را در آلبوم محمد علیزاده، شهرام شکوهی و مرتضی پاشایی و آلبوم «ضربدر 2» میلاد ترابی و آلبوم میلاد کیانی و ... ببینید.

آلبوم «ضربدر 2» میلاد ترابی، آلبوم چندان موفقی نبود، قبول دارید؟

- به شدت معتقدم این آلبوم شش ماه دوم امسال به نتیجه مطلوبی دست پیدا می کند.

در شرایطی که این آلبوم در زمان انتشار خوب موفق نبود، چطور می گویید شش ماهه دوم امسال به موفقیت می رسد؟


- این اولین باری نیست که یک آلبوم با وقفه زمانی به موفقیت می رسد. من و میلاد همکاری محمد علیزاده را تجربه کرده ایم که تراک «جز تو» او دو سال و نیم بعد از انتشارش به موفقیت رسید. از طرفی زمانی شما فضایی را انتخاب می کنید که برای جا افتادن آن نیاز به زمان است. ما در «ضربدر 2» کار عرف و بازاری انجام ندادیم که انتظار داشته باشیم. یک ماه بعد از انتشار هیت شود. آلبوم میلاد، آلبوم بسیار بد دست و بد قلقی است چون در این آلبوم مخاطب با فرمی از خوانندگی مواجه می شود که مرسوم نیست و از طرف دیگر سرعت مخلودی ها فوق العاده بالاست و ساختار ترانه ها هم متفاوت است. من بر اساس تجربه ای که دارم فکر می کنم شش ماهه دوم امسال اتفاقات خوبی برای این آلبوم خواهد افتاد. این را هم باید اضافه کنم که من با انتشار این آلبوم در اسفند ماه مخالف بودم و فکر می کنم زمان درستی منتشر نشد.

همکاری شما با محسن چاوشی در «حریص» چگونه اتفاق افتاد و چرا در آلبوم های بعدی آقای چاوشی ادامه پیدا نکرد؟


- من و محسن سال ها با هم دوست بودیم و به دلیل لطفی که به من داشت پیش از انتشار «حریص» این آلبوم را برای من Play کرد تا من نظرم را در مورد کلیت آلبوم بگویم. دو سه روز بعد از این موضوع، با من تماس گرفت و گفت یک ترانه شش و هشت برای اضافه کردن به این آلبوم می خواهم. من در جواب گفتم شعر شش و هشت آماده ندارم، فقط یک ترانه دارم که آن هم شش و هشت نیست. محسن همان ترانه را از من گرفت و بعد از دو ساعت به دفتر ما آمد و گفت من ملودی این آهنگ را ساخته ام! حالا که ملودی کار شش و هشت شده، لطف کن و قسمت بعدی کار را هم بنویس که من هم به فاصله سه چهار ساعت ترانه را کامل کردم و در اختیار محسن چاوشی قرار دادم. کار تا به ارشاد برود و مجوز بگیرد، سه هفته طول کشید و من در این سه هفته به واسطه تجربه ای که داشتم، جایی موضوع همکاری ام را با محسن مطرح نکردم تا آلبوم منتشر شود.

بعضی ها می گویند علت قطع همکاری امیر ارجینی و چاوشی همین حضور شما در «حریص» است ...


- فکر نمی کنم این موضوع صحت داشته باشد اما اگر واقعا من باعث شده باشم یک همکاری چندین و چند ساله به هم بخورد متاسفم! البته نه بابت از بین رفتن این همکاری بلکه تاسف من بابت این است که این همکاری دلی نبوده! احتمالا آن همکاری، همکاری دلی نبوده و شاید آنطور که آن بعضی ها می گویند حضور من در «حریص» چاوشی به گوشه ای از این همکاری حرفه ای و نه صمیمی و برادرانه آسیب رسانده است.

و چرا در «پرچم سفید» حضور نداشتید؟


- حس می کنم در این آلبوم جایی برای من نبود. در هر صورت باید بگویم که بعد از «حریص» پیشنهادی برای همکاری از محسن چاوشی دریافت نکردم. اما اگر محسن چاوشی از من بخواهد تا با هم همکاری داشته باشیم، این بار من از او یک دست خط بابت همکاری مشترک می گیرم. اگر قرار بود این اتفاق دوباره بیفتد، از محسن می خواستم بنویسد؛ من، محسن چاوشی خواهان یک ترانه از علی بحرینی هستم.

مگر در همکاری قبلی مشکلی در این زمینه به وجود آمده بود؟


- آقای چاوشی بعد از انتشار «حریص» مصاحبه ای داشتند که در آن گفته بودند علی بحرینی ترانه «غیرمعمولی» را به من پیشنهاد داد، در صورتی که من ترانه ای به محسن پیشنهاد ندادم. محسن از من ترانه خواست و من هم با او همکاری کردم. من تا امروز به هیچ خواننده ای پیشنهاد اجرای ترانه هایم را نداده ام اما اگر قرار باشد روزی این کار را انجام دهم مطمئن باش محسن چاوشی جزو بیست گزینه اول من نیست.

چرا، مگر چاوشی پرمخاطب نیست؟


- من صدای فریدون، سعید شهروز، محسن یگانه، گروه سون ... را بیشتر از چاوشی می پسندم و احساس می کنم برای این افراد می توانم مفیدتر باشم. البته چاوشی خواننده مطرح و محبوب و جا افتاده ای است اما در عمل او است که من را یدک می کشد نه من! البته در کنار همه این حرف ها باید بگویم قسمت بزرگی از محبوبیت آهنگ «غیر معمولی» صدا و اجرای فوق العاده محسن چاوشی است. مطمئن باش این آهنگ حتی با همان ملودی و تنظیم با صدای خواننده دیگری به موفقیت نمی رسید.


ویدیو : چاوشی ترانه بخواهد از او دستخط می‌ گیرم!