چالش‌های بین‌المللی را باید به فرصت تبدیل كنیم :         سرپرست وزارت خارجه: چالش‌های ...



 

 

 

چگونه باید حروف کوچک رو به حروف بزرگ تبدیل کرد خارجی , شرکتهای بین المللی موبایل 6 ماه فرصت دارند در ایران نمایندگی رسمی ایجاد نمایند , تبدیل تاریخ

 

سرپرست وزارت خارجه:

چالش‌های بین‌المللی را باید به فرصت تبدیل كنیم

تهران - سرپرست وزارت امور خارجه ایران گفت: باید چالش‌های بین‌المللی را با مدیریت به فرصت تبدیل كنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، علی‌اكبر صالحی روز شنبه در نشست تخصصی دستاوردهای همایش ایرانیان خارج از كشور در سالن همایش‌های دانشگاه شهید بهشتی، در خصوص اینكه فرار مغزها را باید چگونه به بهره‌مندی مغزها تبدیل كنیم، اظهار داشت: با توجه به تحولات جهانی و با در نظر گرفتن واقعیت‌های امروز به خصوص در بُعد IT باید به‌گونه‌ای دیگر به فرار مغزها نگاه كرد.

وی افزود: اگر به ایرانیان مقیم خارج از كشور به عنوان اندوخته‌های خود نگاه كنیم، راه همواری را برای انتقال علم و تكنولوژی آنها به كشور خواهیم داشت.

سرپرست وزارت امور خارجه با بیان اینكه ما كشوری آزاد هستیم و مهاجرت در كشور ما برای هركس به اراده خود فرد است، گفت: نمی‌توان در مقابل مهاجرت ایستاد؛ برخی مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و در برخی مواقع فقر سبب مهاجرت افراد می‌شود.

صالحی افزود: مهاجرت به خودی خود امری سلبی نیست، به خصوص اگر در راه رضای خدا باشد.

وی در خصوص اینكه چگونه باید از فرار مغزها جلوگیری كرد، گفت: در گزارش‌ها به این موضوع كمتر توجه شده است ولی در وزارت علوم طرحی پیشنهاد شده است كه اگر ایرانیان مقیم خارج از كشور را به طبقاتی تقسیم كنیم و راهی را متناسب با جایگاهشان در نظر بگیریم، موفق خواهیم بود. برای مثال اگر استادی را از دانشگاه‌های معتبر به ایران بیاوریم، پس از یك یا دو سال شرایط ترقی برای این استاد وجود نخواهد داشت ولی اگر به گونه‌ای عمل كنیم كه اساتید سالانه یك یا دو ماه به ایران بیایند، راهگشا خواهد بود.

سرپرست وزارت امور خارجه یكی دیگر از مسائلی را كه باید برای آن راهی اندیشیده شود، مسائل مربوط به طبقه هنرمندان دانست و افزود: از همه مهم‌تر جوانان ما در خارج از كشور هستند كه باید برای آنان طرحی در نظر گرفته شود ولی نباید به گونه‌ای عمل كنیم كه در داخل كشور به این نتیجه برسند كه زندگی در خارج از كشور راحت‌تر است.

صالحی اظهار داشت: در روزهای اول انقلاب كه بحث ایرانیان خارج از كشور وجود داشت، واهمه‌ای در دل‌ها ایجاد شده بود زیرا تصور نادرستی در میان افراد بود كه شاید ایرانیان خارج از كشور همراه انقلاب نباشند.

وی با بیان اینكه نمی‌توان مانع دگرگونی و تحول شد، تاكید كرد باید چالش‌های بین‌المللی را با مدیریت به فرصت تبدیل كنیم.

صالحی در ادامه به اقدامات وزارت خارجه در خصوص ایرانیان خارج از كشور اشاره كرد و گفت: شناسایی و جذب نخبگان، علاقه‌مندی جوانان و مشاركت آنان در المپیادها و جشنواره‌های داخلی و خارجی، استقبال از دانش‌آموزان و متقاضیان برای شركت در كنكور و ایجاد مجتمع قضایی ویژه ایرانیان خارج از كشور از مهم‌ترین اقدامات وزارت خارجه در خصوص ایرانیان خارج از كشور می‌باشد...../تحلیل:ایرنا


ویدیو : چالش‌های بین‌المللی را باید به فرصت تبدیل كنیم