چاقی بچه ها، تقصیر مادران است! : رژیم غذایی مادران در دوران بارداری می‌تواند ...


رژیم غذایی مادران در دوران بارداری می‌تواند DNA كودكان را تغییر داده و باعث چاق‌شدن آنها در آینده شود. جراحی چاقی , چاقی , چاقی صورت

داروی چاقی , قرص چاقی , تقصیر

نتایج یك تحقیق بین‌المللی نشان می‌دهد غذایی كه زنان در دوره بارداری مصرف می‌كنند، می‌تواند كودك‌شان را در آینده به خوردن غذاهای چرب تشویق كند. دانشمندان دانشگاه ساوث همپتون انگلستان متوجه شدند این اثر بدون توجه به چاق یا لاغر بودن مادر و وزن نوزاد هنگام تولد به جای خود باقی است. به این ترتیب باید گفت یكی از مهم‌ترین عوامل چاق شدن یك فرد رژیم غذایی مادر او در دوره بارداری بوده است. مواد‌غذایی كه یك مادر در این دوره مصرف كرده می‌تواند باعث بروز تغییرات ژنتیك در بدن شده و در آینده خطر چاقی را در كودكانش افزایش دهد.
دانشمندان تحقیقاتی روی 300 نوزاد هنگام تولد انجام داده و توانستند با درنظر گرفتن رژیم غذایی مادران، میزان چاقی فرزند آنها را به درستی بعد از گذشت 6 تا 9 سال پیش‌بینی كنند. برخی عوامل ژنتیك می‌توانند باعث بروز تغییر در DNA شوند. این تغییرات به نوبه‌خود می‌توانند برخی فاكتورهای مهم در زندگی مانند ورزش كردن یا علاقه به رژیم‌های غذایی چرب را چند سال بعد از تولد تعیین كنند.
به این ترتیب كارشناسان معتقدند باید مبارزه با چاقی را از زمان رشد جنین در رحم مادر شروع كرد. اگر مادران به تغذیه خود در این دوره توجه داشته باشند و از خوردن بیش از حد مجاز غذاهای چرب اجتناب كنند، فرزند آنها در آینده شانس بیشتری برای داشتن وزن متناسب خواهد داشت.

باز نشر اختصاصی: Bartarinha.ir



ویدیو : چاقی بچه ها، تقصیر مادران است!