پیکان با بازیکنان خارجی در لیگ یک! : طبق قانون حضور بازیکن خارجی در لیگ یک ...


طبق قانون حضور بازیکن خارجی در لیگ یک ممنوع است اما قانونگذار به این فکر نکرده که اگر بازیکنی از لیگ برتر به لیگ یک آمد تکلیف چه می‌شود روزنامه ایران ورزشی: طبق قانون حضور بازیکن خارجی در لیگ یک ممنوع است اما قانونگذار به این فکر نکرده که اگر بازیکنی از لیگ برتر به لیگ یک آمد تکلیف چه می‌شود ودر این مواقع مجبورند به تیم اجازه بدهند از بازیکن خود استفاده کند وگرنه سازمان لیگ دچار دردسربزرگی می‌شود.

اوبیک کیلیچیو بازیکن خارجی پیکان در بازی جام حذفی مقابل پرسپولیس 65 دقیقه برای پیکان بازی کرد! اما حضور اوبیک یک اشکال داشت و یک علامت سوال در ذهن ایجاد می‌کرد. تیم‌های لیگ یکی طبق قانون سازمان لیگ حق استفاده از بازیکن خارجی در لیگ یک را ندارند، در حالی که اوبیک برای پیکان 65 دقیقه بازی کرد و این مساله شائبه به وجود می‌آورد. پیکان در بین تیم‌های لیگ یکی تنها تیمی است که در حال حاضر بازیکن خارجی دارد اما حضور اوبیک در بازی جام حذفی قانونی بود؟ پاسخ این سوال را مسوولان سازمان لیگ باید بدهند.

حضور اوبیک در بازی پیکان و پرسپولیس بهانه‌ای شد تا به سراغ مسوولان سازمان لیگ برویم و دلیل حضور این بازیکن خارجی را در تیم پیکان جویا شویم. سوال ما این بود: «چرا اوبیک برای پیکان بازی کرد؟» در پاسخ به این سوال فریبرز محمودزاده مسوول مسابقات لیگ اینطور گفت: «اوبیک از فصل پیش تحت قرارداد تیم پیکان بوده است و از نظر حقوقی ما نمی‌توانستیم جلوی بازی این بازیکن را بگیریم.»محمودزاده توضیحات خود را در ادامه اینطور تکمیل می‌کند: «پیکان فصل قبل یک تیم لیگ برتری بود و با اوبیک قرار داد داشت، درفصل جاری نیز که به لیگ یک سقوط کرد هنوز با این بازیکن قرارداد داشت و نمی‌توانست به خاطر قانون لیگ یک این قرار داد را فسخ کند.» پس برای تیم‌های لیگ برتری استثنا قایل می‌شوید؟ مسوول مسابقات لیگ یک می‌گوید: «استثنایی نیست این حق آن تیم است که بازیکن خود را در اختیار داشته باشد. از بین تیم‌های لیگ برتر پیکان و نفت مسجد سلیمان در لیگ یک هستند. این تیم‌ها اگر بازیکن لیگ یکی داشته باشند، می‌توانند از آن استفاده کننداما نفت بازیکن خارجی ندارد و این تیم پیکان است که شامل این قانون می‌شدو می‌تواند بازیکن خارجی خود را در اختیار داشته باشد»

تیم پیکان تنها تیم لیگ یک است که بازیکن خارجی دارد و از این بازیکن در لیگ یک و جام حذفی استفاده می‌کند. طبق قوانین سازمان لیگ اگر تیم لیگ برتری بازیکن خارجی داشته باشد و بعد به لیگ یک سقوط کند در صورت قرارداد داشتن با بازیکن خارجی می‌تواند از او در لیگ یک هم استفاده کند.

 به این ترتیب حضور اوبیک در بازی با پرسپولیس از لحاظ سازمان لیگ بلا مانع بود و تیم پیکان برای حضور بازیکن خارجی خود در بازی جام حذفی دچار مشکل قانونی نمی‌شود. اما با این وجود بازهم این ایراد به قانون وارد است که چرا به این نکات توجه نشده که بعضی از تیم‌ها به خاطر حضور در لیگ برتر می‌توانند بازیکن خارجی داشته باشند و در صورت سقوط به لیگ یک طبق قانون مجوز استفاده از آن بازیکن را دارند.


ویدیو : پیکان با بازیکنان خارجی در لیگ یک!