پیوند عضو به اتباع غیرایرانی ممنوع شد :   اخبار اجتماعی - پیوند عضو به اتباع ...



کاشت مو پیوند مو , ورود ممنوع , ممنوع

 

اخبار اجتماعی - پیوند عضو به اتباع غیرایرانی ممنوع شد

شورای عالی پیوند اعضا در وزارت بهداشت در جلسه‌ای تصویب کرد: از این پس جراحی پیوند اعضای بدن به اتباع غیرایرانی در هر شرایطی در ایران ممنوع است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،  در این جلسه که در حضور وزیر بهداشت و جمعی از پزشکان و جراحان بنام و صاحب نظری همچون دکتر ایرج فاضل، دکتر ناصر سیم فروش، دکتر ملک حسینی، دکتر نوبخت و دکتر قدس در وزارت بهداشت برگزار شد، در دو مصوبه جداگانه جراحی پیوند اعضا به اتباع غیر ایرانی و همچنین جراحی پیوند در بیمارستان‌های خصوصی ممنوع اعلام شد.

بنابراین گزارش پیش از این مصوبه، اتباع غیر ایرانی می‌توانستند دهنده عضو را با خود از کشورشان به ایران بیاورند و در این صورت می توانستند از خدمات جراحی پیوند در ایران بهره مند شوند اما پس از این مصوبه پیوند عضو در این شرایط نیز به اتباع خارجی در همه بیمارستان‌های کشور ممنوع است.

در این جلسه همچنین برای جلوگیری از هر گونه تخلف در پیوند اعضای بدن، جراحی های پیوند نیز فقط به بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی واگذار و اجرای آن در بیمارستان‌های خصوصی سراسر کشور ممنوع شد.

بنابراین گزارش جلسه شورای پیوند پس از دو سال وقفه، در پی گزارش مواردی از پیوند اعضای ایرانی به اتباع خارجی تشکیل شد و به منظور جلوگیری از هر گونه تخلف و امکان قانونی برخورد قضایی با موارد متخلف، دو مصوبه یاد شده، به تصویب همه اعضای شورا رسید.
اخبار اجتماعی - باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو : پیوند عضو به اتباع غیرایرانی ممنوع شد