پیش بینی معاون وزیر راه از قیمت مسکن :  اخبار اقتصادی - پیش بینی معاون وزیر ...



پیش بینی قیمت مسکن , پیش بینی قیمت مسکن در سال 95 , پیش بینی قیمت مسکن 95


 اخبار اقتصادی - پیش بینی معاون وزیر راه از قیمت مسکن

معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: نرخ اجاره بها تا پایان سال جاری از میزان تورم بالاتر نخواهد رفت و در بازار خرید و فروش هم قیمت ها ثابت می‌ماند و با جهش قیمت روبه‌رو نخواهیم بود.

به گزارش ایسنا حامد مظاهریان معاون وزیر راه و شهرسازی درباره وضعیت بازار مسکن گفت: بازار مسکن متاثر از شاخص‌های کلان اقتصادی است و به صورت جداگانه قابل تحلیل نیست.

او گفت: اگر بخواهیم عناصر جزئی‌تر را مد نظر قرار دهیم، متوجه می‌شویم که در بازار خرید و فروش و اجاره، روند به صورت متفاوتی پیش می‌رود.

معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه کل بازار مسکن تحت تاثیر شاخص‌های کلان اقتصادی است، گفت: برای آنکه قدرت خرید مردم در این بخش پایین است و رکود در اقتصاد دیده می‌شود تاثیر این مسائل باعث شده روال قیمت‌های سال گذشته در بخش خرید و فروش ادامه داشته باشد.

مظاهریان گفت: نمی‌توان نتیجه گرفت اگر کسی سال گذشته برای واحد ساختمانی سرمایه‌گذاری در بانک انجام داده، حداقل با سود 22 درصدی مواجه شده چرا که اگر 100 میلیون سرمایه‌گذاری کرده باشند، می‌توانند 22 میلیون دریافت کنند.

او در ادامه با بیان اینکه اگر قیمت خانه به دلیل آنکه یک سال ثابت مانده است، سودی نداشته گفت: کسانی که در یک سال گذشته برای خرید اقدام کرده‌اند سود چندانی نبرده‌اند.

معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در ادامه درباره بازار اجاره گفت: موارد در این بازار متفاوت است به طوری که آخرین اطلاعات حاکی از آن است که در بازار اجاره 18.6 درصد افزایش قیمت وجود دارد در حالی که این میزان در بازار خرید و فروش با بازار اجاره متفاوت است به گونه‌ای که این دو همدیگر را دنبال نمی‌کنند و این دو بازار با هم فاصله دارند.

او گفت: این مسئله خود نشان دهنده وجود خانه‌های خالی زیادی است به طوری که وجود یک میلیون و 600 هزار واحد در کل کشور و 300 هزار واحد در تهران و 450 هزار واحد خانه خالی در کل استان‌های تهران و کرج، وجود دارد.

مظاهریان با بیان اینکه این مساله نشان می‌دهد کاهش قدرت خرید مردم در طول سال‌های اخیر افزایش داشته گفت: در حقیقت اجاره‌نشینی با رونق 18.6 درصدی روبه‌رو شده است.

معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: ولی هنوز این روند نگران کننده نیست چون این میزان در مرز تورم سالیانه است و اگر این رقم افزایش پیدا کند می‌توان گفت زنگ خطر در این بخش به صدا درآمده است ولی در وضعیت فعلی و با وجود تعداد خانه‌های خالی، می‌توان گفت زنگ خطری در این بخش وجود ندارد.

مظاهریان در ادامه درباره وضعیت بازار مسکن تا پایان سال جاری گفت: میزان اجاره، نرخ تورم را دنبال خواهد کرد و در بازار خرید و فروش هم رقم فعلی ثابت می‌ماند و با جهش قیمت روبه‌رو نخواهیم بود.


  اخبار اقتصادی - ایسنا


ویدیو : پیش بینی معاون وزیر راه از قیمت مسکن