پیش به سوی کارآفرینی بی وقفه : چگونه بعضی از افراد کسب و کار درست و حسابی راه ...


چگونه بعضی از افراد کسب و کار درست و حسابی راه می اندازند و تا آخر هم پیش می روند و در طول مسیر هرگز ناامید یا متوقف نمی شوند؟





پادشا: شاید شما هم با افراد متعددی در زندگی روبه رو شده باشید که ایده های بزرگی در سر دارند اما هیچ گاه آنها را عملی نمی کنند. یا بلافاصله پس از آغاز کار با برخورد به اولین مانع دلسرد می شوند و دست از کار می کشند. چگونه بعضی از افراد کسب و کار درست و حسابی راه می اندازند و تا آخر هم پیش می روند و در طول مسیر هرگز ناامید یا متوقف نمی شوند؟

کارآفرینی , کارآفرینی اینترنتی , ایده های کارآفرینی

کسب و کاری های بی وقفه چند «فوت و فن احساسی» کلیدی دارند که باعث حرکت کارآفرینان و موفقیت آنها در ابتدای راه می شوند. ابتدا باید باور کنید شما هم توانایی راه اندازی کار جدید و پیشرفت در آن را دارید. برای اطمینان بیشتر موارد زیر را همیشه در ذهن داشته باشید.

همه کارآفرین ها باید هرچه سریع تر به سوددهی برسند و برای این منظور باید از مهارت ها، قوانین و قدرت های احساسی خود بهره بگیرند. از جمله کلیدهای موفقیت باید به موارد زیر اشاره کرد.

1. از شما حرکت، از خدا برکت: همه انسان ها رویاپردازی می کنند و حرف می زنند. اما کارآفرین های موفق آن را انجام می دهند. به این معنا که باید آرزو کرد و در مسیر تحقق آن قدم برداشت. هیچ گونه عقب نشینی در این مسیر جایز نیست. باید با قدرت رو به جلو پیش رفت و به جایی رسید که قبلا نبوده اید. در شروع یک کسب و کار جدید، باید تیم انتخابی هم همه کارآفرین با ایده های خوب و انگیزه زیاد باشند تا بتوان با اشتیاق به چیزی رسید که انتظارش را دارید.

2. روی سه تا 4 مساله اصلی تمرکز کنید: سعی کنید در ابتدای مسیر روی سه تا 4 فعالیت و ایده بیشتر تمرکز نکنید. به طور مثال، موقعیت برند خود، روش پیشبرد اهداف یا مدیریت مالی را در صدر توجهات خود قرار دهید. در همین زمان باید به خوبی از عهده مدیریت درآمد و سود خود نیز بر بیایید. این مساله دقیقا همان قانون 20-80 است.

3. باید به روش های کاوشی و راهنماهای کلیدی اعتماد کنید: اینکه بی وقفه در مسیر کارآفرینی پیش بروید مستلزم تفکرات درست و ایده پردازی در شرایط درست و لحظه های کلیدی است. به این معنا که توسعه درون یافته ها و احساسات درونی با اتکا به راهنماهای کلیدی از پیش تعیین شده می تواند کلیدی برای پیشرفت باشد زیرا به این ترتیب می توانید تجربه های مثبت، راهنمایی ها و شکست های قبلی را به خوبی مدیریت کنید.

4. سادگی بهتر از پیچیدگی است: اگر تفاوت منحصر به فرد خود را نمی توانید پشت کارت ویزیت توضیح دهید، لازم به این کار نیست. تقریبا هیچ ایده، روند کاری و چشم اندازی نیست که سادگی نتواند آن را بهبود ببخشد و هرگز به مشاوران و وکیل ها یا سرمایه گذارها اجازه ندهید غیر از این را در مغز شما فرو کنند.

5. مرکز مساله را بیابید و در آن مسیر حرکت کنید: کارآفرین هایی که بی وقفه به کار خود ادامه می دهند، هر روز با این تفکر بیدار می شوند که اصل برند، فعالیت، فرهنگ، یا موقعیت خود را حفظ کنند. آنها همیشه در مسیری حرکت می کنند که ارزش داشته باشد و هیچ جا همچون قلب یک کسب و کار ارزش و سوددهی ندارد.

6. بر ترس های خود غلبه کنید که مانع از پیشرفت هستند: وقتی کسی کار مهمی برای انجام دارد و آن را انجام نمی دهد، در حقیقت این ترس است که مانع از این کار می شود. بزرگ ترین حریف ترس، عشق و علاقه است. با عشق می توانید دنیا را تغییر دهید چه برسد به کار.

7. از خطر کردن نترسید: انسان ها بدون ریسک کردن نمی توانند در زندگی پیشرفت کنند. در این دنیای پویا که همه چیز به طور دایم در حال تغییر است اگر خودمان را همچون انسان های ترسو پشت صخره ها قایم کنیم هیچ گاه به هیج کجا نمی رسیم. باید جسارت داشت و با ریسک پذیری بالا پیش رفت.

8. به قدرتِ «اعتقاد» ایمان داشته باشید: هنری فورد می گوی: «اگر فکر کنید می توانید یا فکر کنید نمی توانید، درست فکر می کنید.» این افکار ما هستند که زندگی ما را می سازند، به ما اعتماد به نفس یا انرژی می دهند. اگر به مسایل منفی فکر کنید، همه کارها بد پش می روند. در عوض آن به درآمد بالا و پیشرفت روز افزون فکر کنید تا در همان مسیر هم قرار بگیرید.

توجه داشته باشید هیچ کدام از موارد ذکر شده در بالا، در مورد سرمایه ای که برای آغاز نیاز دارید، هوشمندی زیاد یا تحصیلات آکادمیک حرفی نمی زنند.سوددهی یک کار در گرو دانش و علم خوب حرکت کردن است. باید جرات و جسارت کافی برای حرکت داشته باشید و از موانع سر راه هراسی به دل راه ندهید. سمج باشید و با کوچک ترین مشکل دست از کار نکشید.


ویدیو : پیش به سوی کارآفرینی بی وقفه