پیش بازی منچستر یونایتد – وولفسبورگ : لیگ های اروپایی در انتهای این بخش از ...


لیگ های اروپایی در انتهای این بخش از حیاتشان هستند تا بازی های لیگ قهرمانان اروپا در مرحله دوم ادامه پیدا کند. سوت: لیگ های اروپایی در انتهای این بخش از حیاتشان هستند تا بازی های لیگ قهرمانان اروپا در مرحله دوم ادامه پیدا کند. دراین میان، تیم های منچستریونایتد و وولفسبورگ که جایگاه های خوبی در جدول کشورهایشان دارند به مصاف هم می روند. دو تیم دیگر این گروه، آیندهوون هلند و زسکامسکوی روسیه است. در بازی اول، منچستریونایتد از آیندهوون شکست خورد و خاطره بدی هم از مصدومیت لوک شاو بازیکن بال چپ این تیم در خاطره هواداران باقی ماند. وولفسبورگ اما توانست در اولین بازی خودش با گل درکسلر زسکا را شکست دهد و با روحیه بهتری به مصاف منچستر برود.

بازی دو تیم از ساعت ۲۲ و ۱۵ دقیقه روز چهارشنبه آغاز خواهد شد اما بد نیست به پیش بازی این مسابقه هم بپردازیم؛ پس با ما همراه شوید.

محل بازی

خبر خوب برای هواداران منچستر این است که این بازی در اولدترافورد خواهد بود. ۱۸ ماه پیش در چنین زمانی اولین بازی منچستریونایتد در دو لیگ قهرمانان پیش در اولدترافورد برگزار شده بود. سال گذشته منچستریونایتد به خاطر ناکامی ای که در لیگ برتر داشتند نتوانستند به لیگ قهرمانان صعود کنند.

چرا این بازی را باید دید؟

اگر منچستریونایتد بتواند این بازی را با پیروزی پشت سربگذارد می توانیم حداقل سه بازی سه امتیازی در جدول داشته باشیم. بعید به نظر می رسد که در آن سوی جدول هم زسکا بتواند از پس آیندهوون بربیاید ولی اگر زسکا هم بتواند پی ای وی را شکست دهد و منچستریونایتد هم پیروزی ای را مقابل وولفسبورگ کسب کند یک جدول عجیب و غریب با ۴ تیم ۳ امتیازی خواهیم داشت که همه شانس صعود دارند. وولفسبورگ هم تیم دست و پا بسته ای نیست؛ آنها با درخشش فصل گذشته کوین دی بروین در این تیم توانستند پس از بایرن مونیخ در بوندس لیگا دوم شوند و حتی بایرن را در جام حذفی آلمان شکست دهند.

صحبت های لوئیس فن خال:

    بازی در لیگ قهرمانان خیلی سخت است. این که هرهفته بتوانید حریفتان را شکست دهید اصلا آسان نیست و یک مبارزه سنگین را می طلبد و اکنون هم در میانه هفته باید به مصاف یک تیم دیگر از لیگ قهرمانان بروی و این سختی ای است که باشگاه های اروپایی با آن دست و پنجه نرم می کنند. اکنون نمی شود گفت که کدام تیم ها را در گروه ما به مرحله بعدی صعود می کنند ولی باید بگویم که ما شایستگی صعود به مرحله بعدی را داریم.

برخی اطلاعات تاریخی

- وولفسبورگ و منچستریونایتد پیش از این تنها دو بازی را در اروپا با هم داشته اند که به لیگ قهرمانان ۲۰۰۹-۲۰۱۰ بازمی گردد که آن زمان هم در مرحله گروهی با هم مسابقه دادند. در آن سال، هر دو بازی را یونایتد با نتایج ۲-۱ در اولدترافورد و ۳-۱ در آلمان پشت سرگذاشت.

- آخرین باری که یک تیم آلمانی توانسته است در لیگ قهرمانان، منچستریونایتد را در اولدترافورد شکست دهد بایرن مونیخ در سال ۲۰۰۱ بوده است. از این زمان به بعد آلمانی ها ۳ تساوی و ۶ باخت را در اولدترافورد تجربه کرده اند.

- در ۱۶ بازی اخیری که منچستریونایتد در لیگ قهرمانان انجام داده است هیچ تیم آلمانی نتوانسته دروازه خودش را بسته نگه دارد. آخرین باری که این اتفاق افتاده است سال ۲۰۰۲ در بازی با بایرن مونیخ بود که دو تیم ۰-۰ مساوی شدند.

- منچستریونایتد در تاریخ بازی هایی که در لیگ قهرمانان داشته از ۶۵ بازی که در اولدترافورد برگزار کرده تنها ۴ بازی را باخته است.

- از ۱۴ بازی اخیری که منچستریونایتد مقابل حریفان آلمانی داشته ۱۰ بازی به سود یونایتدی ها به اتمام رسیده و یک تساوی و ۳ شکست حاصل این بازی ها بوده است.

- منچستریونایتد هیچ گاه دو بازی پشت سرهم را در ابتدای لیگ قهرمانان واگذار نکرده است.

- وولفسبورگ در سه بازی اخیری که در انگلستان با حریفان داشته است شکست خورده.

- وولفسبورگ در ۷ بازی ای که در مرحله گروهی لیگ قهرمانان تابحال داشته است تنها یک بار نتوانسته گلزنی کند.

- رکوردی که وولفسبورگ در مرحله گروهی لیگ قهرمانان دارد به این شکل است: سه برد، سه باخت و یک تساوی

- آنتونی مارشال ۵۰۵ دقیقه است که نتوانسته در لیگ قهرمانان گلزنی کند.

- جولیان درکسلر سه شوت در چارچوب مقابل رسکا داشته است که یکی از آنها تبدیل به گل شد و پیروزی را برای وولفسبورگ به ارمغان آورد.


ویدیو : پیش بازی منچستر یونایتد – وولفسبورگ