پیش‌بینی قیمت مسکن از نگاه انبوه‌سازان : پیش‌بینی قیمت مسکن از نگاه انبوه‌سازان رییس ...



پیش بینی قیمت مسکن , پیش بینی قیمت مسکن در سال 95 , پیش بینی قیمت مسکن 95

پیش‌بینی قیمت مسکن از نگاه انبوه‌سازان

رییس انجمن انبوه سازان کرمانشاه معتقد است، ساخت و ساز مسکن برای همه اقشار و دهک‌های مختلف جامعه باید ادامه پیدا کند.

منصور طاقه‌ای در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر این‌که طبق قانون اساسی داشتن مسکن حق هر ایرانی است، خاطرنشان کرد: به دلیل افزایش جمعیت، نیاز مردم به مسکن نیز در حال افزایش است که لازم است برای برطرف کردن این نیاز ساخت مسکن تداوم یابد.

وی با اشاره به ساخت مسکن در قالب طرح مسکن مهر، افزود: اشتباه این طرح این بود که از روز اول جنبه دولتی به خود گرفت، در حالی‌که باید بخش خصوصی برای این ساخت و سازها ورود می‌یافت و دولت تنها حمایت و هدایت را به عهده می‌گرفت.

به گفته این مسئول، جلوگیری از جهش قیمت مسکن از مهمترین اهداف طرح مسکن مهر بود، اما از آنجایی‌که این طرح تنها برای دهک‌ها و قشر خاصی که از نظر مالی ضعیف بودند در نظر گرفته شد، نتوانست از افزایش قیمت مسکن جلوگیری کند. اگر مسکن مهر اقشار متوسط و متوسط رو به بالا را نیز تحت پوشش قرار می‌داد امروز کمتر شاهد افزایش نرخ مسکن بودیم.

طاقه‌ای خاطرنشان کرد: اگر ساخت و ساز مسکن در قالب طرح مسکن مهر و یا هر طرح دیگر ادامه پیدا نکند شاهد افزایش قابل توجه قیمت مسکن خواهیم بود.
وی ادامه داد: رونق ساخت و ساز مسکن علاوه بر رفع نیاز مردم، اشتغالزایی فراوانی را نیز به دنبال خواهد داشت.

رئیس انجمن انبوه سازان کرمانشاه با تاکید بر این‌که بازار مسکن، پول‌های سرگردان موجود در جامعه را نیز جهت می‌دهد، عنوان کرد: ساخت مسکن برای سالم سازی اقتصاد کشور ضروری است. برای رونق ساخت و ساز مسکن باید بخش خصوصی را فعال کرد و وزارت راه و شهرسازی نیز در این خصوص برنامه‌ریزی دقیق داشته باشد./ایسنا

 

 


ویدیو : پیش‌بینی قیمت مسکن از نگاه انبوه‌سازان