پیشنهاد عربستان به شرکای خود درباره یمن : در حالی که خبرها حاکی از ورود نیروهای ...


در حالی که خبرها حاکی از ورود نیروهای ارتش و جنبش انصارالله یمن به داخل شهر بندری عدن در جنوب این کشوراست، آل سعود به شرکای خود در تجاوز به یمن پیشنهاد کرده است تا با پیاده کردن نیرو از طریق دریا و هوا، عدن را اشغال کنند. خبرگزاری ایرنا: در حالی که خبرها حاکی از ورود نیروهای ارتش و جنبش انصارالله یمن به داخل شهر بندری عدن در جنوب این کشوراست، آل سعود به شرکای خود در تجاوز به یمن پیشنهاد کرده است تا با پیاده کردن نیرو از طریق دریا و هوا، عدن را اشغال کنند.
 
آل سعود درصدد است با نابود کردن زیرساخت ها و ارتش یمن و اشغال عدن زمینه را برای بازگشت عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت فراهم کند.
 
کارشناسان نظامی تاکید کرده اند که با سیطره نیروهای ارتش و جنبش انصارالله بر بیشتر مناطق شهر جنوبی عدن ، هزینه پیاده کردن نیرو برای آل سعود و همدستانش در تجاوز به یمن و قتل عام غیرنظامیان به ویژه زنان و کودکان با بمباران مناطق مسکونی بسیار زیاد خواهد بود.
 
منابع دیپلماتیک خاطرنشان کرده اند،تلاش هایی برای جلوگیری ازتجاوز زمینی به اصطلاح ائتلاف تحت سرکردگی آل سعود به یمن شروع شده است تا فاجعه کشتار بزرگ شهروندان یمنی رقم نخورد.
 
درهمین حال روزنامه لبنانی الاخبار به نقل از منابع دیپلماتیک نوشت که آل سعود درصدد همکاری با آمریکا و برخی کشورهای عربی است تا شرایط نظامی در جنوب یمن را با پیاده کردن نیرو داغ کند شاید به اهداف خود دست یابد.
 
این منابع تاکید کرده اند که توطئه تجاوز آل سعود به یمن از حمایت کامل آمریکا برخوردار است و ویران کردن همه زیرساخت های یمن و نابود کردن ارتش کنونی و ایجاد ارتش جدید تابع ریاض و واشنگتن هدف اصلی آل سعود و کاخ سفید است.
 
الاخبار به نقل از منابع دیپلماتیک خود خاطرنشان کرد که آل سعود با پیشرفت بزرگ ارتش و جنبش انصارالله یمن در جنوب این کشور و ناکامی بمباران مناطق مسکونی و درک قطعی ناتوانی نیروهای نظامی و غیرنظامی طرفدار رییس جمهوری مستعفی فراری، تماس های خود را با شرکایش برای گام های نظامی آینده شتاب بخشیده است.
 
منابعی فاش کرده اند که آل سعود به رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن اطلاع داده است، تصمیم دارد با کمک شرکای خود که پذیرفته اند عضو نیروی مشترک عربی شوند، از طریق یک عملیات نظامی گسترده و غافلگیرکننده دریایی و هوایی و با پیاده کردن نیرو، بر شهرعدن سیطره یافته و آن را منطقه حائل و بی طرف تحت حمایت نیروی مشترک عربی اعلام کند تا زمینه بازگشت او به قدرت و تشکیل دولت موقت فراهم شود.
 
آل سعود برای فراهم شدن زمینه شروع آنچه « جنگ آزادسازی یمن» خوانده است، تشکیل یک نیروی نظامی جدید تحت عنوان « ارتش جدید یمن» با کمک نیروی مشترک عربی را بعداز سیطره بر عدن پیشنهاد کرده است.
 
در این پیشنهاد آل سعود بر آموزش سریع و مسلح کردن ده ها هزارتن از اهالی جنوب یمن تاکید شده است.
 
ناظران معتقدند که هدف اصلی آل سعود از این تحرکات حمایت از گروه های تروریستی تکفیری القاعده و داعش در یمن به نام اهالی جنوب یمن است.
 
منابع دیپلماتیک درعین حال خاطرنشان کرده اند که برخی کشورهای عربی با این پیشنهاد مخالفت کرده زیرا نگران هستند با مسلح کردن تروریست های تکفیری به نام اهالی جنوب یمن ، تجربه سوریه تکرار شود.
 
این منابع تصریح کرده اند که حتی آمریکایی ها به رغم همراهی و همدستی به تجاوز علیه ملت یمن از دستگاه های امنیتی آل سعود و رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن خواسته اند تا در باره چگونگی فروپاشی عناصر گروه تروریستی القاعده در جنوب ، مرکز و شرق یمن توضیح دهند درحالیکه توانسته اند با ارتش یمن بجنگند و ضربه های هوایی آمریکا در ازبین بردن آنها تاثیر نداشته است.
 
الاخبار به نقل از منابع خود خاطرنشان کرد: آل سعود اگر در تحقق این هدف خود ناکام بماند، مجبور خواهد شد با طرح تشکیل دولت در تبعید رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن در ریاض موافقت کند و حتی در این زمینه تماس هایی را شروع کرده و در اولین گام قرار است کنگره یمن جنوبی در پایتخت عربستان سعودی برگزار شود.
 
این روزنامه لبنانی تصریح کرد که نزدیکان رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن فاش کرده اند که در جریان نشست اخیر سران عرب در تفرجگاه شرم الشیخ مصر موفق شده اند دهها میلیون دلار جمع آوری کنند تا زمینه اجرای سناریوی رسانه ای بیعت برخی عناصر با عبدربه منصور هادی فراهم شود.


ویدیو : پیشنهاد عربستان به شرکای خود درباره یمن