پیشنهاد احتمالی کاخ سفید در جهت رفع نگرانی ریاض چیست؟ :  اخبار سیاست خارجی ...



ترشحات سفید رنگ واژن نشانه چیست , ازدواج سفید چیست , هلال سفید انتهای ناخن چیست؟

 
اخبار سیاست خارجی - پیشنهاد احتمالی کاخ سفید: برگزاری نشست سه جانبه ایران، آمریکا و عربستان بر سر مسئله هسته ای در جهت رفع نگرانی ریاض!

آمریکا ممکن است برای از بین بردن نگرانی های ریاض درباره مذاکرات هسته ای خواستار نشست سه جانبه با حضور ایران و عربستان شود.

به گزارش انتخاب ، وزرای دفاع و امور خارجه آمریکا به علت اختلاف نظر بین واشنگتن و ریاض درباره سوریه و ایران تلاش کردند به عربستان سعودی اطمینان بدهند که آمریکا به حفظ امنیت و شراکت راهبردی با آن پایبند است.

 

اما ریاض درباره انگیزه های واشنگتن به علت عقب نشینی آن از حمله به سوریه، تردید دارد. به ویژه که نمایندگان جمهوریخواه دولت اوباما را به ضعف و سردرگمی در تعامل با پرونده سوریه متهم می کنند.

باراک اوباما تلاش کرد ریاض را راضی کند که مذاکرات پرونده هسته ای ایران به ضرر شرکای واشنگتن در خلیج فارس نخواهد بود. بعضی از ناظران خوشبین پیش بینی می کنند آمریکا به عربستان پیشنهاد خواهد کرد نشست سه جانبه ای با ایران به صورت غیرعلنی برگزار شود.

اختلاف بین آمریکا و عربستان بر سر بحران سوریه شدیدتر است. ریاض خواهان دخالت نظامی در سوریه یا ارسال سلاح های پیشرفته برای مخالفان است.

دیوید بلر کارشناس امور خلیج فارس پیش بینی کرد سفر باراک اوباما باعث دستیابی به راه حل های میانه شود. بلر می گوید سفر سلمان بن عبدالعزیز ولیعهد عربستان به پاکستان امضای توافقنامه های دفاعی و قرارداد فروش سلاح برای مخالفان سوری را به همراه داشت. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه درباره این قراداد هشدار داده بود.

جی کارنی سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد مذاکرات اوباما در عربستان فراگیر و عمیق است و باعث بازگشت اعتماد بین دو کشور خواهد شد. در این شرایط دیپلمات ها می گویند تعیین جانشین ولیعهد عربستان پیش از سفر باراک اوباما تاکید بر انتقال آرام قدرت در این کشور است، زیرا کاخ سفید نمی خواهد با شرایط غیرمنتظره روبرو شود. در هر صورت شرایط توافقنامه امنیت در برابر نفت که در سال 1945 بین آمریکا و عربستان امضا شد، تغییر کرده است.

اخبار سیاست خارجی - انتخاب

 


ویدیو : پیشنهاد احتمالی کاخ سفید در جهت رفع نگرانی ریاض چیست؟