پیشنهادات کری: بازرسی از فردو/ پذیرش پروتکل الحاقی/توقف غنی سازی بیش از یک مقدار معین :



توقف عضله سازی , فعال سازی اینترنت همراه اول , بهینه سازی وب سایت

پیشنهادات جان کری: بازرسی از فردو/ پذیرش پروتکل الحاقی/توقف غنی سازی بیش از یک مقدار معین

وزیر امور خارجه آمریکا در پاسخ به اینکه "حسن روحانی گفته است دوست دارد در سه تا شش ماه شاهد توافقی باشد. آیا این امکان‌پذیر است؟" گفت: بله، امکانپذیر است. می‌توان حتی زودتر از این به توافق دست یافت. به این بستگی دارد که ایران چقدر صادقانه و شفاف عمل کند.

شبکه خبری سی‌بی‌اس نیوز گزارش داد که جان کری چند ساعت پیش از دیدار با وزیر امور خارجه ایران و سایر وزیران امور خارجه کشورهای عضو گروه 1+5 گفت که اگر ایران دست به گام‌های ملموسی بزند و برای مثال در تاسیسات فردو را بلافاصله به روی بازرسان باز کند، آمریکا ممکن است خیلی زود و مثلا در عرض سه ماه یا کم‌تر تحریم‌هایش علیه ایران را لغو کند.

به گزارش ایسنا، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌.بی‌.اس نیوز که قرار است روز یک‌شنبه، 29 سپتامبر پخش شود و بخش‌هایی از آن در وب‌سایت این شبکه خبری قرار گرفت در پاسخ به این که "یک نمونه از گام ملموسی که آن‌ها می‌توانند برای مطمئن کردن جهان درباره کنار گذاشتن جاه‌طلبی‌های‌شان بردارند، بدهید؟" گفت: آن‌ها می‌توانند بلافاصله امکان بازرسی از فردو را که یک تاسیسات محرمانه و زیرزمینی تقویت شده در دل کوه است و بدون شک چیزی نیست که یک برنامه هسته‌یی صلح‌آمیز داشته باشد، فراهم کنند. آن‌ها می‌توانند بلافاصله پروتکل‌ها را امضا کنند، پروتکل‌های الحاقی جامعه بین‌المللی درباره بازرسی‌ها را. آن‌ها می‌توانند پیشنهاد دهند که داوطلبانه غنی‌سازی اورانیوم بیش‌تر از یک میزان خاص را متوقف کنند و آن را در سطح پایین نگاه دارند، زیرا نیازی نیست برای یک برنامه صلح‌آمیز در سطح بالاتری باشد. کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانند انجام دهند.

وزیر امور خارجه آمریکا در پاسخ به این که "آمریکا در حال حاضر چه گام‌های جسورانه‌ای می‌تواند اتخاذ کند تا به این اقدامات ایران پاسخ دهد؟" گفت: خب، اگر ایرانیان گام‌های ملموسی را اتخاذ کنند، من مطمئنم انتظار خواهند داشت که آمریکا با تغییر رژیم تحریم‌هایی که امروزه داریم پاسخ‌شان را بدهد، روندی را آغاز کند که به آن‌ها نشان دهد چگونه می‌توانند برنامه صلح‌آمیزشان را بدون اختلال در تلاش‌های ما برای اطمینان از دست نیافتن سایر کشورها به سلاح هسته‌یی ادامه دهند.

کری در پاسخ به این که اگر آیا آمریکا به لغو تحریم‌ها علیه ایران تمایل خواهد داشت؟ گفت: تا زمانی که یک روند قابل راستی‌آزمایی و شفاف که بر اساس آن بفهمیم ایران دقیقا با برنامه هسته‌یی‌اش چه کار می‌کند برقرار نشود، آمریکا تحریم ها را لغو نخواهد کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا در پاسخ به ای نکه "حسن روحانی گفته است دوست دارد در سه تا شش ماه شاهد توافقی باشد. آیا این امکان‌پذیر است؟" گفت: بله، امکانپذیر است. می‌توان حتی زودتر از این به توافق دست یافت. به این بستگی دارد که ایران چقدر صادقانه و شفاف عمل کند. /ایسنا

 


ویدیو : پیشنهادات کری: بازرسی از فردو/ پذیرش پروتکل الحاقی/توقف غنی سازی بیش از یک مقدار معین