پیروزی ترامپ در دو ایالت/ رقابت نزدیک کلینتون و سندرز در میشیگان : دونالد ترامپ ...



نزدیک شدن ترامپ و کلینتون , دونالد ترامپ با کسب پیروزی چشمگیر بر رقیب دموکرات خود هیلاری کلینتون , مناظره ترامپ و کلینتون

دونالد ترامپ نامزد پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوریخواه روز سه شنبه در دو ایالت «می سی سی پی» و «میشیگان» پیروزی های با ارزشی به دست آورد تا بخت خود را برای نامزدی نهایی حزب جمهوریخواه با وجود انتقادهای مطرح شده افزایش دهد.

به گزارش رویترز از دیترویت ، پیروزی ترامپ در ایالت میشیگان فشارها را بر جناح های ضد ترامپ در حزب جمهوریخواه برای یافتن راهی به منظور جلوگیری از پیشروی او به سمت نامزدی نهایی این حزب در آستانه انتخابات مهم هفته آینده در چند ایالت ، افزایش می دهد.


در رقابت دموکرات ها نیز، هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه سابق آمریکا در ایالت «می سی سی پی» پیروز شد. اما در ایالت میشیگان رقابت کلینتون با سناتور برنی سندرز بسیار نزدیک است و با شمارش 86 درصد آراء تا لحظه تنظیم خبر ، سندرز با فاصله کمی از کلینتون در این ایالت جلو است.


ترامپ در کنفرانس خبری پس از اعلام نتایج ، رقیبان خود «جان کیسیک» فرماندار اوهایو ، «تد کروز» سناتور تگزاس و «مارکو روبیو» سناتور فلوریدا را به ریشخند گرفت و گفت که آنان بختی برای موفقیت ندارند.
پیروزی ترامپ در ایالت میشیگان بطور بالقوه او را با انتخابات سرنوشت ساز روز 15 مارس (25 اسفند) در ایالت های اوهایو ، فلوریدا ، ایلینویز ، میسوری و کارولینای شمالی رو به رو می کند که این ایالت ها هم همانند میشیگان کارت های انتخاباتی زیادی دارند و از اهمیت زیادی برخوردار هستند.


جمهوریخواهان روز سه شنبه در آیداهو و هاوایی نیز رای می دهند که نتایج آنها تا ساعات اولیه صبح چهارشنبه به وقت تهران مشخص می شود.


پیشروی ترامپ در مسیر نامزدی حزب جمهوریخواه در حالی است که بسیاری از اعضای این حزب از اظهارات او در زمینه مسلمانان ، مهاجرت و زنان نارضایتی دارند و از تهدیدهای او علیه توافق های تجاری بین المللی احساس خطر کرده اند.


  اخبار  بین الملل - ایرنا


ویدیو : پیروزی ترامپ در دو ایالت/ رقابت نزدیک کلینتون و سندرز در میشیگان