پیرترین وامبت دنیا +عکس : شاید تا بحال نه اسمش به گوشتان خورده باشد و نه دیده ...


شاید تا بحال نه اسمش به گوشتان خورده باشد و نه دیده باشید. اما وامبت ها پستانداران کیسه داری هستند که نزدیک ترین خویشاوند آنها کوآلا است. اما وامبت‌ها، برخلاف کوآلاها، فقط بر روی زمین زندگی می‌کنند. تاپ ناپ: شاید تا بحال نه اسمش به گوشتان خورده باشد و نه دیده باشید. اما وامبت ها پستانداران کیسه داری هستند که نزدیک ترین خویشاوند آنها کوآلا است. اما وامبت‌ها، برخلاف کوآلاها، فقط بر روی زمین زندگی می‌کنند. طول سر و بدن وامبت‌ها، تا ۱۱۵ سانتیمتر و وزن آنها تا ۳۹ کیلوگرم می‌رسد. طول عمر وامبت‌ها، در طبیعت ۵ سال و در اسارت تا ۲۰ سال می‌باشد. ولی این عکس ها  وامبتی را نشان میدهد که تا 27 سال عمر کرده است.

وامبت‌ها مانند کوآلاها، در استرالیا دیده می‌شوند. هر وامبت معمولی، چندین نقب دارد که ممکن است وامبت‌های دیگر را در آن شریک کند؛ اما هر وامبت در منطقه مخصوص خودش غذا می‌خورد. وامبت‌ها، شب‌ها فعالیت می‌کنند و برای خوردن علف یا ریشه درختان و بوته‌ها بیرون می‌آیند. آنها ممکن است برای یافتن غذا، مجبور باشند چند کیلومتر راه بروند.

آنها تنها یک بچه به دنیا می‌آورند که دوره زندگی این بچه در کیسه، حدود ۶ ماه است. بچه تا حدود ۱۱ ماه یا بیشتر، پیش مادرش می‌ماند.  پوست قسمت عقب بدن وامبت‌ها بسیار ضخیم است و به همین دلیل آنها در هنگام حمله دشمن، پشت خود را به طرف مهاجم می‌گیرند (در حالت دفاعی با پاهای عقب خود نیز به مهاجم ضربه می‌زنند.).

پیرترین زن دنیا تولد 117 سالگی خود را جشن گرفت , پیرترین شخص دنیا , پیرترین کشور دنیا

پیرترین زن دنیا , پیرترین پاندای دنیا , پیرترین نوزاد جهان به دنیا آمد تصاویر

پیرترین جانور زنده دنیا تصویر  , ،تولد پیرترین پرورش اندام زن در دنیا , دنیا جهانبخت

دنیا جهان بخت , دنیا فنی زاده , دنیا پی

عجایب دنیا , دنیا فنی‌زاده , دنیا


ویدیو : پیرترین وامبت دنیا +عکس