پیدا شدن اجساد قربانیان سقوط بالگرد درخلیج فارس : علی عزتی خلبان، صفر پایخوان ...



علی عزتی خلبان، صفر پایخوان کمک خلبان، خورشید حسینی مسوول سکوی ابوذر و همراه بیمار و رسول شجرات بیمار و از کارکنان شرکت ملی حفاری، سرنشینان بالگرد بودند.

بخشدار جزیره خارک از توابع استان بوشهر گفت: اجساد قربانیان یک فروند بالگرد شرکت فلات قاره که در خلیج فارس سقوط کرد توسط تیم های جستجو و نجات پیدا شد.

عسکر زارعی عصر روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: یک فروند بالگرد شرکت فلات قاره برای انتقال یک بیمار به بوشهر در ساعت 22 و 10 دقیقه دوشنبه شب از سکوی نفتی ابوذر به پرواز درآمده بود که پس از طی 20 مایل از طول مسیر 70مایلی تا بوشهر بدون هیچ گونه اعلام حالت اضطرار از رادار پایگاه پدافند هوایی خارک و رادار شناورهای نیروهای دریایی مستقر در خلیج فارس خارج شد.

وی یادآورشد: علی عزتی خلبان، صفر پایخوان کمک خلبان ، خورشید حسینی مسوول سکوی ابوذر و همراه بیمار و رسول شجرات بیمار و از کارکنان شرکت ملی حفاری، سرنشینان بالگرد بودند.

بخشدار خارک اضافه کرد: ساعت 17 امروز جسد یکی از سرنشینان بالگرد یادشده که لباس سفید برتن داشت کشف شده است و احتمال داده می شود مربوط به خلبان یا کمک خلبان باشد.

زارع ادامه داد: همچنین قسمت هایی از اعضای بدن دیگر سرنشینان بالگرد سقوط کرده در خلیج فارس نیز توسط تیم های جستجو و نجات پیدا شده که برای شناسایی در حال انتقال به پزشک قانونی بوشهر است .

وی با بیان اینکه علت واژگونی بالگرد یادشده در خلیج فارس توسط کارشناسان در دست بررسی است گفت: در تجزیه و تحلیل اولیه چرایی این موضوع نقص فنی ناشی از قفل شدن پروانه بالگرد و سقوط آن اعلام شده است.

بخشدار جزیره خارک افزود: باتوجه به اینکه خلبان در آخرین ارتباط با برج مراقبت درخواست ارتقا پنج هزار پا از سطح خلیج فارس را کرده است و بدلیل عمق 40متری دریا و بالا بودن فشار آب متلاشی شدن اجساد سرنشینان بالگرد دور از انتظار نیست.

بخشدار جزیره خارک اضافه کرد: براساس اطلاعات موجود در صفحه رادار، بالگرد یادشده با سرعت 110 نات باید مسیر سکوی نفتی ابوذر تا بوشهر را 40 دقیقه طی می کرده است که پس از 10 دقیقه پرواز بدلایل نامعلوم از صفحه رادار ناپدید شد.

مجتمع نفتی ابوذر در 75 کیلومتری غرب جزیره خارک، شامل سه سکوی اصلی بهره برداری AA، AB و AC است.

 

اخبار حوادث - ایرنا

 


ویدیو : پیدا شدن اجساد قربانیان سقوط بالگرد درخلیج فارس