پیام وزیر بهداشت به مناسبت روز پزشک :    اخباراجتماعی - پیام وزیر بهداشت به ...



وزیر بهداشت در ماجرای پزشک تبریزی مردود شد , وزیر بهداشت , هاشمی وزیر بهداشت

 

 اخباراجتماعی - پیام وزیر بهداشت به مناسبت روز پزشک؛اگر متعلق به خودت هستی، دیگر پزشک نیستی!

  دکتر سید حسن هاشمی در پیامی روز پزشک را به جامعه پزشکی کشور تبریک گفت.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  وزیر بهداشت در بخشی از این پیام آورده است: پزشک همواره باید دغدغه بیمارش را داشته باشد و به قول شادروان دكتر قریب «دیگر متعلق به خودت نیستی كه اگر باشی، دیگر پزشك نیستی.»

دکتر سید حسن هاشمی، در این پیام گفتند: در این مقطع پرچالش كه بر اساس ابلاغ مقام معظم رهبری، تولیت سلامت كشور به‌عنوان سند بالادستی نظام، به دست ما و همكاران گروه پزشكی سپرده شده است، باید با همكاری و همدلی یكدیگر، سختی عبور از گردنه‌های دشوار توسعه را، از طریق فراهم آوردن موجبات تامین بهداشت و درمان آحاد مردم تسهیل کنیم.

متن کامل پیام بدین شرح است:

اگر متعلق به خودت هستی، دیگر پزشک نیستی!

آنگاه كه با خداوند پیمان بستید و قسم یاد كردید؛ نخستین وظیفه‌ تان حفظ سلامت و تندرستی بیماران و دستگیری از دردمندان باشد، به نحوی كه منافع مادی، اندک لحظه ای شما را از توجه نسبت به بیماران باز ندارد، از آن پس هرگاه دردمندی سلامت خود را بازیافت و دستی به سوی آسمان به نشان شكر بلند كرد، ملائك تبارك الله گویان، در پای انسانیت شگرف‌تان به سجده افتادند.

بیمار مسرور از شفا می‌شود و طبیب از فرط شادی رضایت درون، از جام شراب دست خداوند بودن، برای نجات بنده ای دیگر، می‌نوشد و این‌چنین سرمست‌تر از گذشته، در شادی خانواده‌ بیمار شریك می شود و این‌گونه است كه به قول شادروان دكتر قریب «دیگر متعلق به خودت نیستی كه اگر باشی، دیگر پزشك نیستی.»

عرض تبریک دارم به همکاران خوبم به مناسبت خجسته سالروز میلاد پزشك، حكیم و فیلسوف بزرگ، ابوعلی سینا كه علاوه بر علاج جسم، در كار علاج عقل و روح نیز تلاش خستگی ناپذیر داشت. همکاران دلسوز و متعهدی که در این مقطع پرچالش و پیرو ابلاغ مقام معظم رهبری، تولیت سلامت كشور به‌عنوان سند بالادستی نظام، به دست ما و همكاران گروه پزشكی سپرده شده است، دم مسیحایی را ملازم اندیشه، علم و خرد خود ساخته‌اید، تا با همكاری و همدلی یكدیگر، سختی عبور از گردنه‌های دشوار توسعه، بیش از پیش با فراهم آوردن آرامش برای جامعه، تسهیل شود.

داستان شما، روایت سرشار از سختی و از خودگذشتگی در بالابردن ظرفیت كشور برای ارتقاء بهداشت عمومی به منظور تحقق پیشرفت در ایرانی آباد و سرشار از عدالت و آزادی است؛ روایت نجات جان انسان‌ها، آن هم در بحبوحه تحریم‌های كمرشكن، روایتی است كه طعم شیرین لبخند رضایت و امنیت را بر لبان‌ مردم می‌نشاند.

همکاران عزیز، تلاش ما و شما در سودای تحقق آن لبخند آرام است كه چنین پیكاری سخت در حوزه تامین سلامت مردم را به جان و دل خریده‌ایم. بسیار روایت‌ها شنیده‌ام از برخی همكاران پزشك، كه تنها كارشان نسخه پیچی نبوده و چه بسا درمانگر بغض‌های فرو خورده ناشی از فقر بوده اند و دستان شفابخش‌ شان نه فقط در حوزه جسم، كه به كار روح نیز پرداخته است آن هم در تمامی ساعات و دقیقه‌های شبانه روز. آنان كه حضورشان را با تعهد به سوگندی كه خورده اند، در عمل، در زندگی خویش دریافته‌اند كه با هم‌چون اشارتی پیامبرانه در جهت بهبود بیماران تلاش نمایند.

با امید به پایداری و استقامت در چنین راهی سترگ، مجددا، این روز بزرگ را به تمامی زنان و مردان پزشك سرزمین‌ام تبریك و تهنیت می‌گویم.

*دكتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی
 
اخبار اجتماعی - خبر آنلاین
 


ویدیو : پیام وزیر بهداشت به مناسبت روز پزشک