پیامبر و قرآن : پیامبر و قرآنارزش پیامبر (ص) و قرآن خداوند پیامبر (ص) را هنگامی ...



رحلت پیامبر قرآن , قرآن , استخاره با قرآن

پیامبر و قرآن
ارزش پیامبر (ص) و قرآن
خداوند پیامبر (ص) را هنگامی فرستاد که پیامبران حضور نداشتند، و امتها در خواب غفلت بودند، و رشته‏های دوستی و انسانیت از هم گسسته بود، پس پیامبر (ص) به میان خلق آمد در حالی که کتابهای پیامبران پیشین را تصدیق کرد، و با نوری هدایتگر انسانها شد که همه باید از آن اطاعت نمایند و آن، نور قرآن کریم است. از قرآن بخواهید تا سخن گوید، که هرگز سخن نمی‏گوید، اما من شما را از معارف آن خبر می‏دهم، بدانید که در قرآن علم آینده، و حدیث روزگاران گذشته است، شفادهنده دردهای شما، و سامان‏دهنده امور فردی و اجتماعی شما است.
خبر از آینده دردناک بنی‏امیه
پس از تسلط فرزندان امیه، خانه‏ای در شهر یا خیمه‏ای در بیابان باقی نمی‏ماند جز آنکه ستمگران بنی‏امیه، اندوه و غم را بدانجا کشانند، و بلا و کینه‏توزی را در همه جا مطرح نمایند، پس در آن روز برای مردم نه عذرخواهی در آسمان و نه یاوری در زمین باقی خواهد ماند، زیرا نااهلان را به زمامداری برگزیدید، و زمامداری را به جایگاه دروغینی قرار دادید. اما به زودی خداوند از ستمگران بنی‏امیه انتقام می‏گیرد، خوردنی را به خوردنی، و نوشیدنی را به نوشیدنی، خوردنی تلختر از گیاه (علقم) و نوشیدنی تلخ و جانگدازتر از شیره درخت (صبر) از درون ترس و وحشت، و از بیرون، شمشیر را بر آنها مسلط خواهد کرد که آنان مرکبهای عصیان و نافرمانی و شتران بارکش گناهانند، من پیاپی سوگند می‏خورم که پس از من بنی‏امیه خلافت را چونان خلط سینه بیرون می‏اندازند، و پس از آن دیگر، تا شب و روز از پی هم در گردش است مزه حکومت را بار دیگر نخواهید چشید.
رحلت پیامبر , قرآن آنلاین , طوسی قاری قرآن
( وَ مِنْ خُطْبَةٍ لَهُ عَلَیْهِ السَّلامُ: ) أَرْسَلَهُ عَلىحِینِ فَتْرَةٍ مِنَ الرُّسُلِ، وَ طُولِ ‏هَجْعَةٍ مِنَ الاُمَمِ وَ انْتِقاضٍ مِنَ ‏الْمُبْرَمِ‏، فَجآءَهُمْ بِتَصْدِیق الَّذِى بَیْنَ یَدَیْهِ، وَ النُّورِ الْمُقْتَدى بِهِ، ذلِکَ الْقُرانُ فَاسْتَنْطِقُوهُ وَ لَنْ یَنْطِقَ، وَ لکِنْ أُخبِرُکُمْ عَنْهُ، أَلا إِنَّ فِیهِ عِلْمَ ما یَأْتِى، وَ الْحَدِیثَ عَنِ الْماضِى، وَ دَواءَ دائِکُمْ، وَ نَظْمَ ما بَیْنَکُمْ.
مِنْها: فَعِنْدَ ذلِکَ لا یَبْقى ‏بَیْتُ‏ ‏مَدَرٍ ‏وَ ‏لا ‏وَبَرٍ إِلّا وَ أَدْخَلَهُ الظَّلَمَةُ ‏تَرْحَةً، وَ أَوْلَجُوا فِیهِ نَقِمَةً، فَیَوْمَئِذٍ لا یَبْقى لَهُمْ فِى السَّماءِ عاذِرٌ، وَ لا فِى الْأَرْضِ ناصِرٌ، ‏‏أَصْفَیْتُمْ‏‏ ‏بِالْأَمْرِ غَیْرَ أَهْلِهِ، وَ أَوْرَدْتُمُوهُ غَیْرَ مَوْرِدِهِ، وَ سَیَنْتَقِمُ اللَّهُ مِمَّنْ ظَلَمَ: مَأْکَلًا بِمَأْکَلٍ، وَ مَشْرَباً بِمَشْرَبٍ مِنْ مَطاعِمِ الْعَلْقَمِ، وَ مَشارِبِ ‏الصَّبِرِ وَ ‏الْمَقِرِ، وَ لِباسِ شِعارِ الْخَوْفِ، وَ ‏دِثارِ السَّیْفِ، وَ إِنَّما هُمْ مَطایَا الْخَطِیئاتِ، وَ ‏زَوامِلُ‏ الاثامِ، فَأُقْسِمُ ثُمَّ أُقْسِمُ لَتَنْخَمَنَّها أُمَیَّةُ مِنْ بَعْدِى کَما تُلْفَظُ ‏النُّخامَةُ، ثُمَّ لا تَذُوقُها وَ لا تَطْعَمُ بِطَعْمِها أَبَداً ما کَرَّ ‏الْجَدِیدانِ‏.


ویدیو : پیامبر و قرآن