پورمحمدی: سازمان بازرسی کل کشور را نقد کنید :     رئیس سازمان بازرسی کل کشور ...



 

سازمان بازنشستگی کشور , دکتر رحیمی، رییس اسبق سازمان سنجش کشور , همچنین تو سامانه بازرسی کل کشور

 

رئیس سازمان بازرسی کل کشور از همه کسانی که انتقادی از عملکرد این سازمان دارند ، خواست از رسانه ها برای انتشار گله های خود استفاده کنند.

به گزارش واحد مرکزی خبر؛ در برنامه گفتگوی ویژه خبری چهارشنبه شب شبکه دوم سیما، حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، با گرامیداشت ایام ماه محرم و ذکر بیاناتی از حضرت امام حسین (ع) در امر به معروف و نهی از منکر گفت: ما یک مجموعه نظارت های درون دستگاهی داریم که به کمک خود مدیران و زیر نظارت آنها عمل می کنند و ما از لحاظ نطارتی فراتر از دستگاه ها هستیم.

وی با اشاره به امکان بروز تداخل در کار دستگاه های نظارتی افزود: 5 دستگاه نظارتی دو سال است بدون داشتن قانونی صریح دور هم جمع شده اند تا ضمن هماهنگی از دو و چند باره کاری جلوگیری شود و فشار روی دستگاه ها را هم کم کنیم.

پورمحمدی تصریح کرد: هر جا که تعدد هست، حتی اگر مرزها هم تفکیک شده باشد، نقاط اصطکاکی پیش خواهد آمد، و با هماهنگی موجود و جلوگیری از موازی کاری خوشحالیم که جزو شوراهای موفق در سطح کشور بوده ایم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در مورد قوانین زمان دار گفت: پیوسته در این مورد نامه می نویسیم،‌مثلا در مورد اصل 44، جدول زمان بندی گذاشتیم و قوانین تعیین وقت شده را معین کرده ایم و هر بخش هم موظف به پیگیری شده است.

وی افزود: حال ما تلاش می کنیم از مجلس بخواهیم تا در تعیین زمان تکالیف تجدید نظر کند و در موارد لزوم واقع بینانه تر باشد، در مجموع موضوع تحقق در زمان مقرر جزو مطالبات جدی سازمان بازرسی است و به هیچ وجه هم اغماض نمی کنیم، به دولت هم گفته ایم که اگر در زمان مشخص شده کار به پایان نمی رسد، از مجلس درخواست تمدید وقت کند.

پورمحمدی بر وجود تاخیر در رعایت فرصت های قانونی تعیین شده تاکید کرد و گفت: از جمله در الکترونیکی شدن فعالیت ها در دستگاه های دولتی خیلی عقب هستیم، مثلا در خصوص فعالیت های مالی قرار بود که از تیرماه 1386 همه معاملات دولتی، مناقصه ها و مزایده ها در سایتی که در معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری تعیین شده، قرار گیرد و همه به آن مراجعه کنند ولی هم اکنون در حالت خوشبینانه بعید است30 درصد محقق شده باشد.

وی افزود: در این حال خودمان پایگاه اینترنتی را فعال کردیم و گفتیم دیگر به صورت کتبی از هیچ کس اسناد قبول نمی کنیم و به این ترتیب به کمک دولت آمدیم.

پورمحمدی با ذکر آماری از مناقصه ها و مزایده های سال گذشته گفت: از بیش از 50 هزار مورد حدود 31 هزار مورد به ما رسید که نزدیک به 12 هزار آن را به صورت مستقیم نظارت کردیم و 1500 تا 1600 فقره لغو شد.

وی افزود: در سازمان بازرسی 3 نوع پی گیری داریم، اول این که مردم شکایت کنند یا اطلاع دهند که در این حالت موارد مهمتر پیگیری خواهد شد، دوم بررسی های فوق العاده است که از سوی رهبری، سران سه قوه یا کمیسیون های مجلس مطالبه می شود و سوم بازرسی های برنامه ای است که سازمان با بررسی خود تشخیص می دهد که فلان دستگاه نیاز به نظارت برنامه ای دارد و ما امسال بیش از 1300 نظارت از این نوع را تصویب کردیم که در حال اتمام است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با استقال از نقد علنی و درخواست از منتقدان برای درج هر نوع گله در مطبوعات کشور گفت: از نقد علنی پرهیز نمی کنیم و یکی از گله های ما از همه دستگاه ها این است که چرا از نقد می ترسید.

وی افزود :‌ نظارت سازمان بازرسی تمام حوزه های اداری و تخصصی کشور را شامل می شود و هیچ گزارشی از آن خارج نمی شود مگر آنکه در درون سازمان یک متخصص عالی در رشته مورد نظر، یک مدیر ارشد، یک متخصص عالی مالی، یک حقوقدان برجسته و یک ادیب متخصص برای ویراستاری آن را نبیند.

وی در پایان سخنان خود رسانه ها را دارای نقش تعیین کننده دانست و تصریح کرد: نظارت عمومی حلال مشکلات کشور و امری متکی به رسانه هاست...../تحلیل:عصرایران


ویدیو : پورمحمدی: سازمان بازرسی کل کشور را نقد کنید