پورمحمدی: با نفت۱۰۰دلاری شهر و اتوبان و ...درست کردیم آن وقت شهردار و رئیس جمهور قیافه می‌گیرند و می‌گویند ما چه کردیم و چه کردیم :



پورمحمدی: با نفت۱۰۰دلاری شهر و اتوبان و ...درست کردیم آن وقت شهردار و رئیس جمهور قیافه می‌گیرند و می‌گویند ما چه کردیم و چه کردیم

 عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان می گوید دنبال رأی حلال هستم چون از رأی حرام کار حلال در نمی‌آید.

 

وقتی به همسرمان شک کردیم چه کنیم؟ , چگونه سرچ هایی که درفایرفاکس کردیم راپاک کنیم , روحانی شغل ایجاد کردیم

به گزارش خبرآنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی در دیدار با اعضای صنف حمل و نقل درون‌شهری و جاده‌ای و اعضای هیئت‌های ورزشی استان قم از وابستگی اقتصاد کشور به نفت انتقاد کرد و گفت: اقتصادی که وابسته به نفت باشد، معیوب است.

همه دیدیم که در جریان تحریم چه اتفاقی پیش آمد. بی‌تدبیری بر مشکلات ناشی از تحریم افزوده شد و این‌گونه شد که قیمت ارز نابسامان گردید. وی افزود: این‌که می‌گوییم به نفت متکی نیستیم دروغ است. اگر وابستگی به نفت کم شد، پس چرا این‌همه مشکلات به‌وجود آمد.

پورمحمدی با اشاره به اقدامات توسعه‌ای که انجام شد، گفت: نفت با میانگین 100 دلاری را فروختیم و با پول آن شهر و ساختمان و اتوبان درست کردیم. آن وقت هر کدام از شهردار و وزیر و رئیس جمهور قیافه می‌گیرند و می‌گویند ما چه کردیم و چه کردیم. این که جای افتخار نیست. این پول نفت بود که این‌ها را ساخت. همین کاری که در کشورهای عربی و عربستان انجام می‌شود.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: من به حمل و نقل و ورزش توجه جدی دارم. اما اگر فردا مسئول شوم، اول به اشتغال و تولید فکر می‌کنم. اگر این را درست کنیم، بقیه کارها بهتر حل می‌شود. وی خطاب به حاضرین در جلسه گفت: اگر مشکلات گرانی و اشتغال فرزندان شما حل شود، بیشتر راضی هستید یا فقط مشکل مربوط به صنف شما.

پورمحمدی ادامه داد: من صحبت‌های همه طیف‌های اجتماعی را گوش می‌کنم، اما تحت تأثیر قرار نمی‌گیرم. وی در توضیح بیشتر این مطلب گفت: یک زمانی با آقای احمدی‌نژاد به این شهر و آن شهر می‌رفتیم و هر کس هرچه می‌گفت نیاز داریم، ایشان می‌گفتند درست می‌کنیم، می‌سازیم. 

مثلاً در یک شهر می‌گفتند: بیمارستان، در جایی دیگر می‌گفتند: پتروشیمی و در منطقه‌ای دیگر می‌گفتند: ورزشگاه و... همه را می‌گفتند: باشد، می‌سازیم یا بودجه‌اش را می‌دهیم. برای همین اگر به یک استان کمک می‌کردیم و به بقیه استان‌ها نمی‌کردیم می‌گفتند پس چرا به آن استان‌ها و شهرها کمک کردید و به ما نکردید. به‌خاطر همین برخی وقت‌ها به ما می‌گفتند: شما که این‌همه مصوبه در استان‌ها تصویب می‌کنید چطور می‌خواهید آن را اجرا کنید. هر جا رفتند یک کلنگ زدند و کارها نیمه‌کاره ماند. به هر حال باید به‌گونه‌ای عمل کرد که کارها طبق برنامه و بر اساس منابع موجود پیش برود.

پورمحمدی در بخش دیگر سخنان خود، در خصوص مسایل و مشکلات بخش حمل و نقل و هیئت‌های ورزشی استان قم گفت: حجم خدماتی که در قم ارایه می‌شود، با حجم جمعیت این شهر متناسب نیست. قم یک شهر تولیدکننده کالاهای فرهنگی است و مسئله این است که عادت کردیم هزینه این کالاهای مهم را نپردازیم. وی افزود: کشور را همیشه نمی‌شود با بگیر و ببند و... اداره کرد. فکر و تربیت و اخلاق و فرهنگ می‌خواهد و برای این‌کار باید کالای فرهنگی مناسب تولید شود.

پورمحمدی گفت: قم یک جمعیت مهاجر دارد که صاحب درآمد بالایی نیستند تا شهرداری را تأمین کنند. اقشار طلبه‌ای که در قم زندگی می‌کنند، وضع زندگی‌شان مشخص است. به هر حال حجم حمل و نقل در سطح شهر قم و نیز در سطح کشور، مقوله بسیار حساس و مهمی است و پایین‌آوردن نرخ حمل و نقل نیز یک سیاست کشوری است و یک فرهنگ است. ولی از نظر مبنایی باید این فرهنگ تغییر یابد.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: زحمت‌کش‌ترین و پایین‌ترین صنف جامعه از نظر درآمدی صنف حمل و نقل درون‌شهری یا برون‌شهری است و به این قشر باید حمایت‌های ویژه شود.

پورمحمدی در پاسخ به مشکلاتی که هیئت‌های ورزشی استان قم در خصوص رشته‌های مختلف از جمله فوتبال مطرح کردند، گفت: نمی‌شود از فوتبال غافل شد. بیشترین طرف‌دار را دارد. فوتبال یک ورزش جهانی است و حتماً به آن باید بها داد. اما نباید به‌گونه‌ای باشد که از توجه به بخش‌های دیگر ورزش غفلت کرد.

پورمحمدی در پایان سخنان خود با بیان این‌که احساس می‌کنم یک دینی در گردن ما هست، گفت: دنبال رأی حلال هستم. چون از رأی حرام کار حلال در نمی‌آید. اگر رأی حلال شد کار و محصول با برکت و حلال تولید می‌شود. وی گفت: امکانات، منابع و سرمایه در کشور زیاد داشتیم اما برکت با آن نیامد. باید دنبالش را بگیریم و ببینیم ایراد کار از کجاست./خبرآنلاین

 

 

 


ویدیو : پورمحمدی: با نفت۱۰۰دلاری شهر و اتوبان و ...درست کردیم آن وقت شهردار و رئیس جمهور قیافه می‌گیرند و می‌گویند ما چه کردیم و چه کردیم