پورغاز گلر جدید ایران! : دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و گوام در مرحله مقدماتی ...


دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و گوام در مرحله مقدماتی جام‌جهانی و جام ملت‌های آسیا در شرایطی آغاز شد که تیم ایران با ترکیبی متفاوت به مصاف حریف خود رفت و نیمه اول را هم با پیروزی پشت سرگذاشت. خبرگزاری مهر: دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و گوام از ساعت ۹ صبح امروز سه شنبه در حالی آغاز شد که با تاکید فیفا بازیکنان دو تیم قبل از شروع بازی به خاطر اتفاقات تروریستی که در فرانسه رخ داده است ۳۰ ثانیه سکوت کردند.

نیمه اول این دیدار با پیروزی ۲ بر صفر تیم ملی ایران به پایان رسید. مهدی طارمی(۱۱) و کمال کامیابی نیا(۳۰) برای تیم ملی ایران گل زدند.

تیم ملی فوتبال ایران که برخی بازیکنانش را در اختیار ندارد در این دیدار با ترکیب علیرضا بیرانوند، عزت الله پورقاز، مهدی طارمی، کمال کامیابی نیا، مرتضی پورعلی گنجی، رامین رضاییان، میلاد محمدی، کریم انصاری فرد، آندرانیک تیموریان، اشکان دژاگه و مهدی ترابی به میدان رفته است.

دیدار این دو تیم در شرایطی آغاز شد که ورزشگاه محل برگزاری این بازی گنجایش هزار نفر تماشاگر را داشت اما با تدابیر مسئولان گوامی به چهار هزار نفر افزایش پیدا کرد. با این حال ظرفیت ورزشگاه تکمیل نشد.

* دقیقه ۸ : بهترین فرصت برای تیم ملی ایران فراهم شد که پاس روبر جلوی اشکان دژاگه درون محوطه شش قدم به مهدی طارمی نرسید و توپ از کنار دروازه به بیرون رفت.

* دقیقه ۱۱: پاس مهدی ترابی در عمق دفاع گوام به مهدی طارمی رسید که مهاجم ملی پوش پرسپولیس با ضربه ای آرام دروازه گوام را باز کرد.

* دقیقه ۱۹ : سانتر محمدی از جناح چپ روی دروازه گوام را کریم انصاریفرد با ضربه سر به بیرون زد. در این دقایق با وجود اینکه تیم ملی ایران یک گل به میزبان خود زده بود اما بازی سرد و بی روح دنبال می شد و شاهد فوتبال زیبایی نبودیم.

* دقیقه ۳۰ : کمال کامیابی نیا بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس در یک رفت و برگشت درون محوطه جریمه با شوتی محکم دروازه گوام را برای دومین بار باز کرد. این اولین گل ملی کامیابی نیاست.

* دقیقه ۳۴: اشکان دژاگه به خاطر ضربه زدن به توپ قبل از سوت داور یک اخطار گرفت.

* دقیقه ۳۵ : کریم انصاریفرد با یک چرخش توپ را به سمت دروازه گوام شلیک کرد که ضربه نه چندان محکم وی به تیر عمودی دروازه برخورد کرد و به زمین برگشت.

* دقیقه ۴۴ : مسعود شجاعی به جای مهدی ترابی وارد زمین شد.

* دقیقه ۴۹ : تیم ملی ایران در شروع نیمه دوم توسط رامین رضاییان به گل سوم رسید. این سومین گلزن پرسپولیسی این دیدار بود.

* دقیقه ۵۱ : «جان مات کین» روی مهدی طارمی مرتکب خطای پنالتی شد که مسعود شجاعی این ضربه پنالتی را به گل چهارم تیم ملی ایران تبدیل کند. مدافع گوام بعد از این خطا با کارت قرمز داور از بازی اخراج شد.

* دقیقه ۵۴ : کریم انصاریفرد روی ارسال اشکان دژاگه از درون محوطه جریمه پنجمین گل این دیدار را به ثمر رساند.

* دقیقه ۵۸ : علیرضا جهانبخش به جای اشکان دژاگه وارد زمین شد.

* دقیقه ۶۳ : مهدی طارمی موفق شد دومین گل خودش و ششمین گل ایران را وارد دروازه گوام کند.

* دقیقه ۷۰ : خسرو حیدری به جای مهدی طارمی وارد زمین شد.

* دقیقه ۷۲ : علیرضا بیرانوند پشت محوطه جریمه روی مهاجم گوام مرتکب خطا شد که چون این خطا در حالت تک به تک انجام شد، بیرانوند با کارت قرمز مستقیم اخراج شد. با توجه به اینکه کی روش هر سه تعویضش را انجام داده بود عزت الله پورغاز درون دروازه ایستاد.


ویدیو : پورغاز گلر جدید ایران!