پورشه ماکان از سوی چینی‌ها کپی شد/ به‌زودی به بازار می‌آید (+عکس) : ترکیب و ...



ترکیب و طرح شیشه عقب و نیز درب پشتی زوتی هم 100 درصد شبیه به ماکان است و تنها فرقی که دراین‌بین وجود دارد شکل چراغ‌های عقب زوتی است که با آنچه که در پورشه وجود دارد کمی متفاوت است.

سازندگان غیر چینی معمولا از کپی کامل یک خودرو پرهیز نموده و تنها به گرته‌برداری از بخش‌هایی از آن، اکتفا می‌نمودند ولی گویا به نظر می‌رسد که چینی‌ها در این زمینه هم تمامی مرزهای مرسوم درنوردیده و شیوه‌ای مختص به خود را پدید آورده‌اند.

 

خودروی چینی پورشه ماکان ایران جیب , پورشه ماکان , قیمت پورشه ماکان در ایران


 در این شیوه که می‌توان آن را کپی کاری به سبک چینی نامید نه‌تنها اجازه و یا حق امتیازی در کار نیست بلکه سازنده چینی مدلی معروف را به‌تمامی و موبه‌مو کپی می‌کند و درنهایت، تنها با چند تغییر جزئی که شامل آرم و نشان و چراغ‌ها و… می‌گردد هویت آن را تغییر داده و نشان خویش را بر پیشانی آن حک می‌کند! این شیوه‌ای است که بارها و بارها تکرار شده و فریاد اعتراض خودروسازان مشهور را به عرش رسانده ولی گویا این اعتراضات چندان مثمر ثمر نبوده و چینی‌ها را از راهی که در پیش گرفته‌اند منصرف ننموده است.

 

پورشه ماکان شاسی بلند suv  , فرق پورشه ماکان و کاین , بهترین خودروی چینی بازار


 به گزارش سایت پدال چند وقتی است که کپی دیگری به بازار معرفی شده که خودروی زوتی T700 است که به‌تمامی شبیه به پورشه ماکان است.

 

بازار , کافه بازار , بازار کار


حال یک نگاهی به تصویر پورشه ماکان انداخته و آن را با زوتی T700 مقایسه کنید. می‌شود گفت که در 99 درصد موارد شبیه به یکدیگر هستند. فقط کافی است که نیم‌نگاهی به جلوپنجره، سپرها، ورودی هوا و شکل سقف این دو داشته باشیم، حتی این امر شامل موارد جزئی‌تری همچون آینه‌های بغل و شکل دستگیره‌ها نیز می‌گردد که در زوتی عیناً از ماکان کپی شده است.

 

چینی زرین , پورشه , آی تی بازار


عکس بالا پورشه ماکان و عکس پایین کپی چینی همین خودرو است

 

بازار کار ژنتیک , بازار موبایل , تخفیف گروهی بازار سبز


در این میان، زوتی نوار پایینی درب‌های ماکان را نیز از یاد نبرده و با بهره‌گیری فراوان از فلز کروم، جلوه درخشان‌تری را برای آن مهیا نموده است. شکل چراغ‌های جلوی آن نیز تا حدی متفاوت با ماکان است و همچنین لوگو زوتی "Z” هم در روی کاپوت کاملاً خودنمایی می‌کند.

 ترکیب و طرح شیشه عقب و نیز درب پشتی زوتی هم 100 درصد شبیه به ماکان است و تنها فرقی که دراین‌بین وجود دارد شکل چراغ‌های عقب زوتی است که با آنچه که در پورشه وجود دارد کمی متفاوت است.

در حال حاضر، مدل T700 گل سرسبد خودروهای SUV زوتی به شمار می‌آید. این خودرو از لحاظ موقعیت و جایگاه در مرتبه‌ای بالاتر از نسخه فعلی زوتی T600 قرار دارد

اخبار اقتصادی - عصر ایران


ویدیو : پورشه ماکان از سوی چینی‌ها کپی شد/ به‌زودی به بازار می‌آید (+عکس)