پورحیدری پرافتخارترین مربی تاریخ ایران : آنها که منصور پورحیدری را نمی‌شناسند ...


آنها که منصور پورحیدری را نمی‌شناسند و مطالعاتی پیرامون دایره افتخارات این مربی ندارند را دعوت می‌کنیم به تماشای آنچه در طول دوران حیاتش رقم زده است. ایران ورزشی: آنها که منصور پورحیدری را نمی‌شناسند و مطالعاتی پیرامون دایره افتخارات این مربی ندارند را دعوت می‌کنیم به تماشای آنچه در طول دوران حیاتش رقم زده است. منصور پورحیدری برخلاف گفته‌های آن گزارشگری که در حین بازی استقلال و صبای قم بدون داشتن اطلاعاتی او را تا حد یک بازیکن سابق تیم ملی ایران تنزل می‌دهد، بی‌شک پر افتخارترین سرمربی تاریخ فوتبال ایران در عرصه بین‌المللی است. آن گزارشگری که نمی‌داند پورحیدری کیست و طوری به شنونده‌هایش القا می‌کند که انگار شخصیت آنچنان مهمی در فوتبال ایران نبوده اگر پیش از بازی حتی به خود زحمت می‌داد صفحه ویکی‌پدیای مرد پرافتخار فوتبال ایران و باشگاه استقلال را مروری کند قطعا در کلامش تعقل بیشتری به خرج می‌داد. پورحیدری برخلاف آنچه آن گزارشگر کم‌دانش رادیو در حین گزارش بازی استقلال و صبا می‌گفت تنها یک بازیکن سابق تیم ملی ایران یا سرپرست کنونی باشگاه استقلال نبوده و نیست. منصور را از حیث تصاحب جام‌های بین‌المللی موفق‌ترین مربی تاریخ فوتبال ایران می‌بینیم. مردی با این افتخارات؛

* سه دوره قهرمانی باشگاه‌های تهران با استقلال: ۱۳۶۲، ۱۳۶۴، ۱۳۷۰
* دو دوره قهرمانی در رقابت‌های لیگ ایران (لیگ قدس و لیگ آزادگان) با استقلال: ۱۳۶۹، ۱۳۸۰
* قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا با استقلال: ۱۹۹۱
* دو دوره قهرمانی جام حذفی ایران با استقلال: ۱۳۷۵، ۱۳۷۹
* نایب قهرمانی و مقام سومی جام باشگاه‌های آسیا با استقلال: ۱۹۹۲، ۲۰۰۲
* قهرمانی در بازی‌های آسیایی ۱۹۹۸ به همراه تیم ملی فوتبال ایران

حال چطور وقتی صحبت از منصور پورحیدری می‌شود برخی تنها اکتفا می‌کنند به این جمله: «بازیکن سابق تیم ملی ایران!» سهوی یا عمدی آنها که می‌خواهند درباره نخبه‌های فوتبال ایران آن هم از تریبون صداوسیما صحبتی به زبان بیاورند، باید اطلاعات خود را افزایش دهند تا سبب رنجش خاطر آنها که به خوبی پورحیدری را می‌شناسند نشوند. ماجرای بیماری منصورخان گرچه چندان حاد نیست و مرد به‌یادماندنی فوتبال ایران به زودی با انجام چکاپ‌های نهایی به آغوش گرم خانواده‌اش بازمی‌گردد اما منصور پورحیدری چه حالا که در قید حیات است و چه فردا که مانند هر انسانی چشم از دنیا فرو ببندد باید به درستی مورد خطاب قرار بگیرد.

اشاره به افتخارات منصور پورحیدری در دوران مربیگری که با قهرمانی‌های پی‌درپی همراه بوده البته موجب نمی‌شود افتخارات او را در دورانی که بازی می‌کرد از یاد ببریم. پورحیدری در آن دوران نیز افتخارات بسیاری را به دست آورده اما همواره خود را از هیاهو دورکرده است. شاید اگر او به مانند بسیاری از چهره‌های فوتبالی نقش اول رسانه‌ها بود اکنون شایسته‌تر مورد خطاب قرار داده می‌شد. با این‌حال اهالی فوتبال و آنهایی که با اسطورها و نخبه‌ها به خوبی آشنایی دارند، هرگز از یاد نمی‌برند و نخواهند برد که پورحیدری که بود.


ویدیو : پورحیدری پرافتخارترین مربی تاریخ ایران