پوتین: تهدید هسته‌ای ایران وجود ندارد : رئیس‌جمهور روسیه ادعاهای غرب درخصوص ...


رئیس‌جمهور روسیه ادعاهای غرب درخصوص استقرار سامانه سپر موشکی برای مقابله با تهدید هسته‌ای ایران را به تمسخر گرفت. خبرگزاری ایسنا: رئیس‌جمهور روسیه ادعاهای غرب درخصوص استقرار سامانه سپر موشکی برای مقابله با تهدید هسته‌ای ایران را به تمسخر گرفت.

 ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز جمعه در دیدار با مقامات نظامی بار دیگر یادآوری کرد که سامانه سپر موشکی در رومانی به بهانه‌ای قدیمی مستقر شده است، سپس تمام حضار با صدای بلند گفتند که سپر موشکی برای متحدان غربی و اروپایی به منظور جلوگیری از تهدید هسته‌ای از طرف ایران ضروری است.

وی در ادامه با به تمسخر گرفتن این بهانه غربی‌ها گفت: اکنون تهدید هسته‌ای ایران کجاست؟ چنین تهدیدی وجود ندارد. آمریکا خود توافق هسته‌ای با ایران را امضا کرده است و این کشور یکی از طرف‌های پیشگام برای این توافق بود. آنها کار درستی انجام دادند و ما نیز از این موضع دولت آمریکا حمایت کردیم اما هیچ تهدیدی از سوی ایران وجود ندارد، با این حال استقرار سپر دفاع موشکی همچنان ادامه دارد.

پوتین همچنین گفت که مسکو به واشنگتن پیشنهاد همکاری در این زمینه را داده اما مقامات آمریکا از انجام آن سر باز زده‌اند.

بر اساس این گزارش، این سامانه دفاعی دارای یک سایت در رومانی است که روز پنج‌شنبه عملیاتی شده است.آمریکا علاوه‌ براین برای ایجاد یک سامانه دفاعی دیگر در شمال لهستان با مقامات این کشور برنامه ریزی کرده که قرار است تا سال 2018 تکمیل و عملیاتی شود.


ویدیو : پوتین: تهدید هسته‌ای ایران وجود ندارد