پوتین با کارت «نقض تحریم های ایران» به جنگ غرب می شود :   اخبار سیاست خارجی ...



مستر کارت در ایران , تحریم ایران , تحریم های ایران

 

اخبار سیاست خارجی - پوتین با کارت «نقض تحریم های ایران» به جنگ غرب می شود

گفتگو های اتمی این هفته در وین ادامه پیدا کرد و به نظر می رسد که مسکو علنا آماده است که تحریم های ایران را که به رهبری آمریکا جلو می رود، نقض کند. این اقدام تضمین دولت اوباما را زیر سئوال می برد که گفته بود نه بحران کریمه نه تحریم اخیر روسیه از نفوذ قدرت آمریکا در گفتگو های اتمی با ایران، کم نمی کند.

امریکن اینترسن نوشت: به نظر می رسد رهبران کشورهای غربی به یک استراتژی برای مقابله با پوتین دست پیدا کرده اند: با تحریم به او ضربه بزنند و بعد متناسب با وضعیت اوکراین کمک هایی ارائه کنند.

 

اما با کمال تعجب برای غرب، پوتین برنامه های دیگری دارد:گفتگو های اتمی این هفته در وین ادامه پیدا کرد و به نظر می رسد که مسکو علنا آماده است که تحریم های ایران را که به رهبری آمریکا جلو می رود، نقض کند. این اقدام تضمین دولت اوباما را زیر سئوال می برد که گفته بود نه بحران کریمه نه تحریم اخیر روسیه از نفوذ قدرت آمریکا در گفتگو های اتمی با ایران، کم نمی کند.

به گزارش تیک ، قرارداد احتمالی احتمالا ۲۰ میلیارد دلار ارزش دارد که شامل خرید ۵۰۰ هزار بشکه نفت در روز می شود که صادرات ایران را ۵۰ درصد افزایش می دهد و در مقابل روسیه کالا و ماشین آلات به ایران صادر می کند. این قرار داد منجر به کم شدن فشار های اقتصادی بر ایران می شود و ایران می تواند با کمک روسیه به مشتری های نفتی اش دسترسی پیدا کند. نتیجه دیگر چنین قراردادی می تواند باز شدن راه برای انتقال تجهیزات مورد نیاز برای برنامه های اتمی یا سخت افزار های نظامی به ایران باشد. لازم به یادآوری نیست که این شامل نقل و انتقالات مالی غیر قانونی نیز می شود.

ترکیب اعلام جدایی طلبان ترانسنیستریا که در دور بعدی مذاکرات مولداوی شرکت نخواهند کرد و ناآرامی های اخیر در دونستک، خارکف و لوگانسم، نشان می دهد که یافتن راه حل در مورد روسیه از طریق گفتگو، به یک رویا شبیه است. پوتین هم در مقابل تلاش خواهد کرد تا برای آمریکا در خارج از مرز هایش دردسر درست کند.

شاید وقت آن باشد که با سیاست واقعی روسی آشنا شویم.
اخبار سیاست خارجی - تیک

 


ویدیو : پوتین با کارت «نقض تحریم های ایران» به جنگ غرب می شود