پنكیك كدو حلوایی، یک صبحانه عالی برای بچه ها : با وجود خواص فوق‌العاده كدو ...


با وجود خواص فوق‌العاده كدو حلوایی، حیف است اگر یك روز پرنشاط را با خوردن كدو حلوایی شروع نكنیم. شما می‌توانید با استفاده از این دستور یك صبحانه مقوی و عالی را خصوصا برای بچه‌ها آماده كنید.
مجله سیب سبز:  با وجود خواص فوق‌العاده كدو حلوایی، حیف است اگر یك روز پرنشاط را با خوردن كدو حلوایی شروع نكنیم. شما می‌توانید با استفاده از این دستور یك صبحانه مقوی و عالی را خصوصا برای بچه‌ها آماده كنید. معمولا بچه‌ها، گرایش زیادی به غذاهایی كه با این دسته از صیفی‌جات و میوه‌ها درست می‌شود، ندارند اما شما این عادت نادرست غذایی را تغییر دهید. برای درست كردن این پنكیك همین امروز دست به كار شوید، چون حتما بچه‌ها از خوردن آن لذت می‌برند.

تزیین صبحانه برای مدرسه , صبحانه برای دانش آموزان , سوپ کدو حلوایی برای سرماخوردگی

مواد لازم:

  • پوره كدوحلوایی: دو پیمانه
  • آرد: سه چهارم پیمانه
  • شیرعسل یا عسل: نصف پیمانه
  • تخم‌مرغ: دو عدد، بزرگ
  • بیكینگ پودر: یك قاشق چای‌خوری
  • دارچین: یك قاشق مرباخوری
  • وانیل: یك‌چهارم قاشق چای‌خوری

روش تهیه:

1_در یك كاسه آرد، بیكینگ پودر، وانیل و دارچین را با هم مخلوط كنید.

2_در كاسه دیگر پوره كدوحلوایی (برای درست كردن پوره كدو حلوایی كافی است آن را بخارپز كرده سپس با گوشت‌كوب له كنید)، شیرعسل و تخم‌مرغ‌ها را با همزن دستی بزنید تا با هم خوب مخلوط شوند.

3_ مخلوط آرد را به مخلوط كدو حلوایی اضافه كنید و كمی هم بزنید تا یك‌دست شوند.

4_ یك تابه كوچك را با كمی روغن مایع چرب كنید و از مواد پنكیك، مقداری درون تابه ریخته و آن را سرخ كنید. وقتی یك طرف پنكیك سرخ شد طرف دیگر آن را هم سرخ كرده و با مقداری شیرعسل روی آن را تزیین و سرو كنید.

تخم كدو حلوایی و یك دنیا خاصیت

ضدانگل، ضدافسردگی، محافظ پروستات، تقویت‌كننده مثانه، ضدالتهاب طبیعی و كاهش‌دهنده كلسترول خون است.

كدو حلوایی و تاثیر آن بر سلامت پوست

كدو حلوایی برای آن دسته افرادی كه به زیبایی و سلامت پوست خود اهمیت می‌دهند، یك محافظ پوست قدرتمند و بی‌نظیر است. كدو به‌علت دارا بودن اسید طبیعی میوه، قادر به برطرف كردن سلول‌های مرده و درخشان كردن پوست است. از آنجایی كه این میوه حاوی بتاكاروتن است، از پوست در برابر تشعشعات ماوراء‌بنفش محافظت می‌كند. همچنین كدو به‌علت داشتن اسیدهای چرب، برای برطرف كردن چین و چروك پوست بسیار مفید است.


ویدیو : پنكیك كدو حلوایی، یک صبحانه عالی برای بچه ها