پنج کشف برتر فضایی سال 2015 : 2015 سالی هیجان‌انگیز در حوزه فضا بود و ناسا ...



فیلم های برتر 2015 , 100 شرکت برتر جهان 2015 , بازی های برتر کامپیوتر 2015

2015 سالی هیجان‌انگیز در حوزه فضا بود و ناسا پشت سر هم اطلاعاتی در مورد اکتشافات جدید خود منتشر کرد که بینش عمیق‌تری از جهان‌های ماورای زمین ارائه می‌کردند.

 2015 را همچنین باید "سال پلوتو" نامید چرا که فضاپیمای نیوهورایزنز ناسا به نمایش این جهان یخی و قمرهای آن با جزئیات بسیار پرداخت.
این گزارش، در میان دستاوردهای چشمگیر امسال به پنج دستاورد برتر و جالب فضایی 2015 اشاره دارد.


کاوشگر داون در سیاره کوتوله سرس
در ماه فوریه، فضاپیمای داون ناسا به ثبت نزدیکترین تصاویر از سیاره کوتوله سرس پرداخت. این فضاپیما در ماه مارس به سرس رسید که تصور می‌شود در اوایل تاریخچه منظومه شمسی شکل گرفته باشد. فضاپیمای «داون» نخستین کاوشگری است که از یک سیاره کوتوله بازدید کرده و همچنین نخستین فضاپیمایی است که در اطراف دو هدف دور در منظومه شمسی گردش کرده است.

 

لیگ برتر انگلیس 2015 , ایده های برتر کسب وکار 2015 , 10 برند برتر جهان 2015

سیاره کوتوله سرس


«داون» در طول ماموریت تقریبا 10 ساله‌اش به بررسی دو پیش‌سیاره غول‌پیکر کمربند سیارکی یعنی سرس و ویستا خواهد پرداخت. کشف نقاط اسرارآمیز درخشان و هرم غول‌پیکر در میان یافته‌های منحصربفردی است که این فضاپیما تاکنون به نمایش گذاشته و دانشمندان همچنان از تصاویر و داده‌های دیگر آن در مورد سرس در شگفت هستند.


فضاپیمای نیوهورایزنز در پلوتو
در روز 14 ژوئیه 2015 (23 تیر) فضاپیمای نیوهورایزنز ناسا در نزدیکترین فاصله از سیاره کوتوله پلوتو یعنی 12.5 هزار کیلومتری سطح آن قرار گرفت. از آن زمان تاکنون، این کاوشگر طیف وسیعی از یافته‌ها را در مورد این سیستم سیاره‌ای آشکار کرده و تصاویر خیره‌کننده‌ای را از قمرهای این سیاره یخی، کوهستان، فلاتهای یخزده و جو مه‌آلود آن به زمین ارسال کرده است.

نیوهورایزنز پس از پایان پرواز در اطراف پلوتو اکنون به سمت هدف بعدی یعنی جسم 2014 MU69 در کمربند کویپر در حال سفر است که قرار است در روز اول ژانویه 2019 به آن برسد.

 

فیلم هی برتر 2015 , فیلم برتر 2015 , 100 شرکت برتر جهان 2015 مجله فورچون

سیاره کوتوله پلوتو


سیاره فراخورشیدی کپلر 452b
در سال جاری، دانشمندان ناسا موفق به کشف سیاره کپلر 452b شدند که به دلیل شباهتهای زیاد آن، به عنوان پسرعموی زمین موسوم شد. این کشف چشمگیر توسط تلسکوپ فضایی کپلر انجام شده که بیش از نیمی از سیارات فراخورشیدی شناخته شده تاکنون را کشف کرده است.


کشف آب روی مریخ
در سپتامبر 2015، دانشمندان برای نخستین بار جریان آب مایع را بر روی سطح سیاره مریخ کنونی تائید کردند که باعث گمانه‌زنی‌هایی در مورد احتمال کشف شکلی از حیات در سیاره سرخ شده است. شواهد قوی از جریانات فصلی آب شور مایع توسط مدارگرد اکتشافی مریخ شناسایی شده که از سال 2006 تاکنون با شش ابزار علمی به بررسی سیاره سرخ می‌پردازد.

 

استارت آپ برتر 2015 , pdf 50 فیلم برتر 2015 , برند برتر 2015

 کشف وجود آب در مریخ


تغییرات جدید در لکه سرخ بزرگ مشتری
اخیرا تصاویر جدید تلسکوپ هابل به نمایش جزئیاتی پرداخته که پیش از این در سیاره مشتری دیده نشده بود و آن شامل یک موج گریزان و تغییرات در لکه سرخ بزرگ سیاره بود. تصاویر جدید یک موج نادر را در شمال استوای سیاره و یک ویژگی منحصربفرد رشته مانند در مرکز لکه سرخ بزرگ نشان دادند که پیش از این مشاهده نشده بود.
لکه سرخ بزرگ نام بزرگترین توفان عظیم چرخان در سطح سیاره مشتری است. این توفان در راستای کمربندها و منطقه‌های مشتری جریان دارد.

 

دانلود فیلم برتر سال 2015 , بازی های برتر 2015 , بازی های برتر از لحاظ داستان 2015

لکه سرخ بزرگ مشتری


تصاویر خیره‌کننده هابل
تلسکوپ فضایی هابل اکتشافات چشمگیری را در تاریخ نجوم انجام داده است. امسال این تلسکوپ بزرگ نقره‌ای رنگ به نمایش تصاویر چشمگیری از اجسام سماوی از جمله کهکشان مشهور مسیه 63 یا کهکشان آفتابگردان و بقایای سحابی سمحاق (پرده) پرداخت.

اخبار علمی - ایسنا


ویدیو : پنج کشف برتر فضایی سال 2015