پنج ستاره ایران از دید آسوشیتدپرس : "خبرگزاری آسوشیتدپرس" در گزارشی به معرفی ...


"خبرگزاری آسوشیتدپرس" در گزارشی به معرفی پنج بازیکن ایران در جام‌جهانی 2014 برزیل پرداخت. ایسنا: "خبرگزاری آسوشیتدپرس" در گزارشی به معرفی پنج بازیکن ایران در جام‌جهانی 2014 برزیل پرداخت.

جام‌جهانی 2014 برزیل یازده روز دیگر با دیدار میزبان و کرواسی در شهر سائوپائولو برگزار می‌شود. خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی پنج بازیکن ستاره ایران در جام جهانی 2014 برزیل را معرفی کرد.

دانیل داوری:

این دروازه‌بان که در آلمان به دنیا آمده است، می‌تواند باعث موفقیت یا عدم موفقیت ایران در جام‌جهانی 2014 برزیل شود. او تاکنون سه دیدار ملی در کارنامه خود داشته است و به همین خاطر علامت سوال بزرگی درباره موفقیت او در جام‌جهانی وجود دارد. تجربه اروپایی داوری دلیلی است که ممکن است باعث شود کارلوس کی‌روش از او در ترکیب ثابت ایران استفاده کند. او فصل گذشته به همراه اینتراخت براونشوایگ در بوندسلیگا حضور داشت اما تیمش در نهایت به دسته پایین‌تر سقوط کرد. داوری در اولین بازی ملی خود عملکرد خوبی داشت اما در ادامه چند اشتباه در بازی برابر گینه باعث شد تا تاثیر خوب او از بین برود.

اشکان دژآگه:

ها‌فبک فولام انگلیس می‌تواند در چند پست برای ایران به میدان برود. او در تیم ولفسبورگ آلمان نامی برای خود دست و پا کرد و موفق شد 150 بازی برای تیم خود انجام دهد. سپس در اوت 2012 به تیم فولام در لیگ انگلیس پیوست.

دژآگه 27 ساله پس از پیوستن به فولام با مصدومیت مواجه و همین باعث شد کمی دیر با شرایط تیم جدیدش خو بگیرد. این بازیکن در ادامه توانست بازی‌های خوبی در فولام از خود به نمایش بگذارد تا بتواند در جام‌جهانی 2014 برزیل بهترین بازیکن ایران باشد.

مسعود شجاعی:

ها‌فبک هجومی تیم ملی فوتبال ایران هر وقت خوب بازی کرده ایران هم بازی خوبی به نمایش گذاشته است. البته تنها نقطه ضعف این بازیکن که در لاس پالماس بازی می‌کند عملکرد پرفراز و نشیب اوست. شجاعی با وجود مصدومیت این فصل با بازی‌های خوبی که در لاس‌پالماس از خود نشان داد، هواداران این تیم کوچک اسپانیایی را به صعود به لیگا امیدوار کرد. شجاعی معمولا گل‌های زیادی را به ثمر نمی‌رساند اما می‌تواند دیگر هم تیمی‌هاش را در موقعیت گل قرار دهد.

جواد نکونام:

کاپیتان تیم ملی ایران که از سال 2000 حضور در رده ملی را تجربه می‌کند، با سابقه‌ترین بازیکن کارلوس کی‌روش در جام جهانی محسوب می‌شود. ها‌فبک فعلی الکویت علاوه بر کارهای دفاعی به خوبی به خط حمله اضافه می‌شود و می‌تواند گل‌های حساسی را به ثمر برساند. همین باعث شده نکونام در 136 بازی ملی 37 گل زده باشد.

رضا قوچان‌نژاد:

رضا قوچان‌نژاد به تازگی به تیم ملی ایران اضافه شده است اما در بازی‌های نخست خود توانست با گل‌های حساسش خودش را اثبات کند. مهاجم فعلی چارلتون انگلیس نقش مهمی در صعود ایران به جام جهانی 2014 برزیل داشت. او که به "گوچی" در فوتبال ایران معروف شده است، امید اول ایران برای گلزنی در برزیل محسوب می‌شود.


ویدیو : پنج ستاره ایران از دید آسوشیتدپرس