پنجشنبه سیاه سعادت آباد تکرار شد +عکس : انتشار یک فیلم از یک جنایت هولناک توسط ...


انتشار یک فیلم از یک جنایت هولناک توسط سایت «شبکه ایران»این احتمال را قوت می بخشد که هنوز برای بعضی ها، دیدن یک صحنه جنایت و انتشار تصاویر آن مهم تر از نجات جان آدم هاست. مجله مهر:  انتشار یک فیلم از یک جنایت هولناک توسط سایت «شبکه ایران»این احتمال را قوت می بخشد که هنوز برای بعضی ها، دیدن یک صحنه جنایت و انتشار تصاویر آن مهم تر از نجات جان آدم هاست. 

دوباره دوربین های روشن تلفن همراه و دوباره ثبت یک جنایت دیگر در چندقدمی قاتل. این جمله، شاید شما را به یاد جنایت سعادت آباد در ششم آبان ماه سال 89 بیندازد. جنایتی که به «پنج شنبه سیاه تهران» معروف شد.

این بار اما نه در سعادت آباد، که در شهرستان شهریار اتفاق افتاد و باز، یک دوربین تلفن همراه، صحنه هایی از جنایتی را ثبت کرد که در چندقدمی قاتل و موقع جان دادن مقتولان تصویربرداری شده بود. بدون آن که اقدامی برای نجات جان مجروحان این حادثه انجام شود و در نهایت هم تصویربرداری، با شلیک قاتل به خودش تمام می شود.

در جنایت میدان‌کاج که ششم آبان سال 89 رخ‌داد مردی به نام یعقوب وقتی فهمید زن مورد علاقه‌اش با مردی دیگر به نام محمدرضا نیز رابطه دارد با وی قرار گذاشت و او را در محل حادثه با ضربات چاقو کشت. یعقوب بعد از دستگیری و محاکمه به قصاص در ملاء‌عام محکوم و حکم وی زمستان همان سال اجرا شد.

اما نکته قابل تامل در ماجرای جنایت سعادت آباد، فیلم هایی بود که بعد از این جنایت در اینترنت منتشر شد. تصاویری که در چندقدمی قاتل و مقتول در حال جان دادن با تلفن های همراه گرفته شده و با واکنش های تندی مواجه شد. همان زمان بسیاری از اهالی رسانه و نخبگان جامعه شناسی و کارشناسان نسبت به این پدیده هشدار دادند و آن را خطرناک توصیف کردند.

سعادت آباد , فیلم سعادت آباد , رستوران های سعادت آباد

تصویری از فیلم منتشر شده از جنایت سعادت آباد - آبان 89
 
اما کمتر از سه سال پس از پنج شنبه سیاه سعادت آباد، این بار در شهریار، دوباره دوربین یک تلفن همراه روشن شد و بی تفاوت به جنایتی که چندقدم آن طرف تر در حال رخ دادن بود، شروع به فیلمبرداری از پیکر نیمه جان مقتولان و تهدیدهای قاتل به خودکشی کرد و آخرکار هم با صدای شلیک گلوله قاتل و خودکشی او پایان یافت.

عصر روز شنبه 4 خردادماه امسال، پیمان(قاتل) با یک سمند وارد خیابان هشتم شرقی فاز یک اندیشه شد و پس از جرو بحث با هدایت و سوسن به بیرون از مغازه آمد و با فریاد گفت که هدایت و سوسن 8 میلیون تومان من را نمی‌دهند و اگر پول هایم را ندهند آن‌ها را می‌کشم. پس از این داد و فریادها به سمت سمندش رفت و اسلحه کلاشینکف را برداشت و در خیابان 4 گلوله به سوسن زد. سپس در برابر چشمان پسر 4 ساله این زن و شوهر هدایت را نیز با 8 گلوله هدف قرار می‌دهد.

وی سپس تفنگ را به زیر چانه خود چسباند و شلیک کرد. فیلم منتشر شده در سایت شبکه ایران هم دقایقی پس از جنایت پیمان را نشان می دهد و با خودکشی او به پایان می رسد. بدون این که هیچ تلاشی برای مجروحان در حال جان دادن یا حتی نجات قاتل از خودکشی انجام شود و در نهایت خونسردی، فیلمبردار این جنایت مشغول ثبت مستند این جنایت است.

قیمت بلیط پارک ژوراسیک سعادت آباد , سعادت آباد تهران , اجاره آپارتمان در سعادت آباد

تصویری از فیلم منتشر شده از جنایت شهریار- خرداد 92

انتشار این فیلم در سایت «شبکه ایران»  بار دیگر ماجرای پنج شنبه سیاه سعادت آباد را یادآوری کرد. ماجرایی که تلنگری دردناک بود به آن ها که به جای تلاش برای نجات جان آدم ها به فکر ثبت یک مستند هیجان انگیز توسط تلفن همراهشان هستند.

آیا صاحبان این دوربین های تلفن همراه، همچنان بی توجه به جنایتی که در حال رخ دادن است، به فکر انتشار  فیلم و تعداد بازدیدکنندگان از فیلمشان در اینترنت هستند؟


ویدیو : پنجشنبه سیاه سعادت آباد تکرار شد +عکس