پلیتیکو: توافق هسته ای خیلی نزدیک است : ایران و پنج کشور دیگر روز یک شنبه به ...



توافق هسته ای , خیلی دور خیلی نزدیک , نظر رهبری در مورد توافق هسته ای

ایران و پنج کشور دیگر روز یک شنبه به توافقی نزدیک شدند که بر اساس آن برخی تحریم های بین المللی ضد ایران برداشته می شود و این کشور محدویت های سختی را در برنامه هسته ای می پذیرد.

نشریه پلیتیکو در گزارشی به نقل از برخی دیپلمات ها از خیلی نزدیک بودن توافق هسته ای بین ایران و گروه 1+5 خبر داد.

 به گزارش «تیک»، مذاکره کنندگان آمریکا، ایران و پنج کشور دیگر روز یک شنبه به توافقی نزدیک شدند که بر اساس آن برخی تحریم های بین المللی ضد ایران برداشته می شود و این کشور محدویت های سختی را در برنامه هسته ای می پذیرد.

آسوشیتدپرس به نقل از دیپلمات های درگیر در گفتگوهای وین نوشت احتمالا یک شنبه توافق حاصل و روز دوشنبه به طور رسمی اعلام می شود.

وزارت امور خارجه آمریکا این گزارش ها را تائید نکرد. یک مقام ایرانی هم با پلیتیکو گفت توافق خیلی هم نزدیک نیست.

مقام دولتی ایران افزود: «داریم سخت کار می کنیم ، اما امشب توافق به لحاظ لجیستیکی امکان پذیر نیست. بالاخره سندی است صد صفحه ای.»

دیگر مقام های ارشد هم روز یک شنبه در اظهار نظرهای عمومی خوش بین ظاهر شدند.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، بدون آنکه زمان خاصی را تعیین کند به خبرنگاران گفت: «فکر می کنم داریم به تصمیم هایی واقعی می رسیم، این را می گویم زیرا چند کار سخت پیش رو داریم، امیدوار هستم.»

لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه هم اظهار نظر مشابهی داشت.

وی گفت: «امیدوارم ، امیدوارم ، بالاخره داریم وارد مرحله نهایی این گفتگوهای ماراتن می شویم.»

یکی از مقام های ارشد وزارت امور خارجه از تایید اینکه یک شنبه توافق می شود طفره رفت. وی گفت: «در طول این گفتگوها، هیچ گاه درباره زمان چیزی گمانه زنی نکرده ایم و نخواهیم کرد، بویژه اینکه هنوز مسائل اساسی وجود دارد که حل نشده باقی مانده اند.»

 

 اخبار  سیاست  خارجی  -  تیک


ویدیو : پلیتیکو: توافق هسته ای خیلی نزدیک است