پسر دانشجو، والدین و برادرش را کشت : پسر دانشجو، والدین و برادرش را کشت حوادث ...



پسر دانشجو، والدین و برادرش را کشت

حوادث - صبح روز جمعه اول دی پسر 26 ساله‌ای به نام علی به خانه یکی از دوستانش رفت و از او درخواست کمک کرد. علی گفت: «صبح زود به کوه رفته بودم و فراموش کردم کلید را با خودم ببرم حالا هم هرچه زنگ خانه‌مان را می‌زنم کسی در را باز نمی‌کند در حالی که قرار نبود پدر و مادرم از منزل بیرون بروند.» 

دوست علی بعد از شنیدن ماجرا با وی همراه شد تا بلکه دو نفری بتوانند به طریقی در ورودی خانه را باز کنند. آنها بعد از گشودن در، داخل خانه رفتند و خود را در برابر صحنه‌ای فجیع دیدند. مادر علی غرق در خون روی زمین افتاده بود و هیچ گونه علایم حیاتی نداشت. دو جوان بعد از جست‌وجو در خانه، اجساد پدر و برادر علی را نیز یافتند. پسر دانشجو که از کشته شدن اعضای خانواده‌اش شوکه شده بود اقدام به خودزنی کرد اما دوستش مانع وی شد و در تماس با اورژانس و پلیس موضوع را اطلاع داد. 

کارآگاهان جنایی دقایقی بعد در محل جنایت حاضر شدند و تحقیقات‌شان را آغاز کردند. آنها فهمیدند سه مقتول به یک شیوه و با ضربات پی‌درپی چاقو از پادرآمده‌اند. مقداری از وسایل خانه به ‌هم ریخته بود اما به نظر نمی‌رسید سرقتی از قربانگاه رخ داده باشد و آشفتگی فضا بیشتر به صحنه‌سازی برای پنهان کردن انگیزه اصلی کشتار شباهت داشت. ماموران در ادامه وقتی متوجه شدند قفل‌های خانه سالم است و نشانه‌ای از ورود به عنف به این منزل وجود ندارد، به علی مظنون شدند و وی را بازداشت کردند.

پسر دانشجو که ابتدا ابراز بی‌گناهی می‌کرد و مدعی بود زمان کشته شدن اعضای خانواده‌اش در منزل نبود در بازجویی‌های تخصصی به ارتکاب این جنایت اقرار کرد. علی هنگامی که در برابر بازپرس دهقان-بازپرس جنایی اصفهان-قرار گرفت، گفت: «صبح روز حادثه از مادرم خواستم خودروش را در اختیارم قرار بدهد اما او مخالفت کرد به همین خاطر با هم درگیر شدیم و من با ضربه چاقو وی را کشتم. در همان هنگام برادرم از خواب بیدار شد که او را هم به قتل رساندم. پس از آن پدرم از خواب بیدار شد و وقتی می‌‌خواست با من صحبت کند او را هم با چاقو زدم و به قتل رساندم. بعد برای صحنه‌سازی مقداری از وسایل خانه را به هم ریختم و از منزل بیرون رفتم.» 

متهم ادامه داد سناریوی همراه نداشتن کلید و کمک خواستن از دوستش را به این دلیل مطرح کرد که بتواند در لحظه ورود به خانه شاهدی داشته باشد و خودش را بی‌گناه معرفی کند. بنابه این گزارش در حال حاضر تحقیق از متهم ادامه دارد تا مشخص شود آیا انگیزه اصلی متهم همانی است که بیان کرده یا اینکه این پرونده ابعاد دیگری نیز دارد. 

در همین حال غلامرضا انصاری رییس کل دادگستری استان اصفهان درباره این پرونده به پایگاه اطلاع‌رسانی عبرت گفت: در این پرونده قاتل صراحتا به اقدام خود اقرار کرده و تحقیقات علمی و قانونی از طریق مراجع مختلف مانند پزشکی قانونی در حال انجام است. متهم تاکنون به شدت، استفاده از مواد توهم زا را انکار کرده است البته تحقیقات در این زمینه نیز صورت خواهد گرفت و نتایج آن مشخص خواهد شد. 

انصاری درباره اینکه چه عواملی می‌تواند زمینه‌ساز این قتل شده باشد گفت: این جنایت بسیار متاثرکننده است زیرا بسیاری از عوامل اثرگذار تجربه شده در وقوع چنین قتل‌هایی در مجموعه این خانواده دیده نشده است و مقتولان تحصیل کرده و دارای حسن شهرت بودند، بنابراین با وقوع چنین حادثه‌ای باید بیش از پیش به فکر فرو رفت. فکر می‌کنم عوامل اجتماعی و اقتصادی و نکاتی از این دست می‌تواند در ارتکاب اینگونه جنایت‌ها تاثیرگذار باشد اما به نظر می‌رسد ما در حوزه آموزش و پرورش و همچنین نظام آموزش عالی و تربیت نسل جوان و در فراهم کردن پیش زمینه‌های یادگیری تقابل با بحران در میان نسل جوان‌مان زیاد موفق عمل نکرده‌ایم و از سویی دیگر به‌دلایل مختلف نظارت خانواده‌ها بر فرزندان نیز تا حدودی محدود و ضعیف شده است. 

رییس کل دادگستری استان اصفهان گفت: با ختم تحقیقات در این پرونده و صدور کیفرخواست از سوی دادستان اصفهان پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان خواهد رفت و حکم مقتضی نیز صادر خواهد شد.


ویدیو : پسر دانشجو، والدین و برادرش را کشت