پروژه نیمه تمام کی روش : سرمربی ایران گفت باریکنان ایران نیاز به مرکز پزشکی ...


سرمربی ایران گفت باریکنان ایران نیاز به مرکز پزشکی ندارند، آنها نیاز به مرکز تخصصی تمرینی داشتند. خبرآنلاین: سرمربی ایران گفت باریکنان ایران نیاز به مرکز پزشکی ندارند، آنها نیاز به مرکز تخصصی تمرینی داشتند.

افتتاح ایفمارک برگزار شد. ساختمانی که کروش به مسئولان فدراسیون گفته بود آن را به او برگردانند، سرانجام تبدیل به یک مرکز پزشکی شد تا کارلوس کروش این روزها شدیدا ناراحت باشد. او می گوید میراثی را که قرار بود برای فوتبال ایران بگذارند، گرفتند.

کروش برای آفریقای جنوبی، باشگاه منچستر یونایتد و تیم ملی پرتغال مرکز تخصصی تمرینی به راه انداخت تا بتواند باعث پیشرفت بازیکنان شود. او در رئال مادرید هم مرکز تمرینی این باشگاه را آپدیت کرد. ایده اجرای این پروژه در ایران هم نزدیک به سه سال و اندی قبل به ذهن کروش خطور کرد، وقتی زمین خاکی کنار آکادمی تیم ملی را در کمپ دید. او این موضوع را با کفاشیان در میان گذاشت و سپس نقشه های آن را دستی کشید.

او این نقشه ها را برای رئیس مرکز اسپایر، بهترین آکادمی تخصصی تمرینی فوتبال آسیا در قطر ارسال کرد. او همان کسی است که در راه اندازی مرکز تخصصی تمرینی منچستر معاون کروش بود و همین پروژه را برای قطری ها اجرا کرد. نقشه های مهندس شده بعد از مدتی به دست کروش رسید و او استارت ساخت این پروژه را در کمپ تیم ملی ایران زد. کروش درباره اجرای این پروژه به خبرآنلاین گفت: «این مرکز برای من هیچ منفعت مالی نداشت.

این ساحتمان فقط قرار بود باعث رشد فوتبال ایران شود. ما بتوانیم میزبان استقامت و دوندگی بازیکنان را بالاتر ببریم. ما نیازی به یک مرکز پزشکی نداشتیم چون بازیکنان من همه در سلامت هستند. ما فقط باید از نظر فیزیولوژی روی آنها کار کنیم. باید سطح دوندگی شان را بالا ببریم. می خواستیم با دستگاههای خاص تمرینی و البته تمرینات انفجاری نه تنها به تیم ملی که حتی اگر نیاز شد به باشگاهها کمک کنیم. ولی حالا چه شده؟ وسط راه جلوی چنین پروژه ای را گرفتند.»

کروش برای آنکه توضیح دهد این مرکز تمرینی چه اهمیتی برای تیم های ملی و بازیکنان دارد، مثال جالبی زد: «اگر ما پژو 206 و یک فراری را در نظر بگیریم، فراری نیاز به نگهداری بیشتری دارد. این خودروی پرقدرت، باید خیلی زودتر تحت معاینه و بازبینی قرار بگیرد چون تا سرعت 330 کیلومتر در ساعت هم می روند ولی هجم موتور پیکان یا پژو 1400 سی سی و شاید کمتر است.

این تفاوت بازیکنان ملی و معمولی ماست. بازیکنان ملی یک گام بالاتر هستند. آنها نیاز به محل تمرین مناسب و نیاز به نگهداری بیشتر دارند. ما این مرکز را می خواستیم بسازیم که محلی باشد برای محل نگهداری این بازیکنان بازیکنان وگرنه پورعلی گنجی، ترابی، کنعانی زادگان و... همه سالم هستند و نیازی به نگهداری شان نیست.»

این پروژه کروش اما شکست خورد و در نهایت با امضای علی کفاشیان، این مرکز به جای تبدیل شدن به مرکز تخصصی تمرینی، تبدیل به یک مرکز پزشکی شد. حالا عموم هم می توانند از این مرکز استفاده کنند و کمپ تیم ملی تبدیل به محلی برای رفت و آمدها خواهد شد.


ویدیو : پروژه نیمه تمام کی روش