پرونده هدفمندی در مجلس بسته شد/ افزایش 27 هزار تومانی یارانه نقدی :   پرونده ...



یارانه نقدی 200 هزار نفر حذف شد , پرونده بودجه 96 بسته شد زمان ارایه به مجلس , یارانه نقدی 50 نماینده مجلس قطع شد

 

پرونده هدفمندی در مجلس بسته شد/ افزایش 27 هزار تومانی یارانه نقدی

به علاوه با توجه به این‌كه دولت یارانه نقدی فاز دوم را از زمان تغییر قیمت حامل‌های انرژی افزایش خواهد داد به نظر می‌رسد با توجه به زمزمه‌های اجرای فاز دوم از خردادماه، برای 10 ماه منتهی به پایان سال یارانه نقدی پرداخت شود.

با مصوبات روز گذشته مجلس شورای اسلامی میزان یارانه نقدی 27 هزار و 50 تومان افزایش خواهد یافت.

 

به گزارش ایسنا، پس از تصویب رقم 66 هزار میلیارد تومان به عنوان درآمد حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در قانون بودجه 90 ، روز گذشته پرونده قانون هدفمندی یارانه‌‌ها در مجلس شورای اسلامی بسته شد.

 

بر اساس مصوبات روز گذشته مجلس، دولت موظف است تا مبلغ 48 هزار میلیارد تومان از منابع حاصل از اجرای قانون هدفمندی را به منظور اجرای ماده 7 قانون هدفمند كردن یارانه‌ها هزینه كند. بر این اساس ماده 7 قانون هدفمند كردن یارانه‌ها دولت را مجاب كرده است كه حداكثر تا 50 درصد خالص وجوه حاصل از این اجرای این قانون را در قالب پرداخت نقدی و غیرنقدی به لحاظ درآمد خانوار نسبت به كلیه خانوارهای كشور به سرپرست خانوار پرداخت كند.

به علاوه در ماده 7 قانون هدفمند كردن یارانه‌ها تاكید شده است كه این درآمدها در جهت تامین بیمه‌های اجتماعی، خدمات درمانی، ارتقای سلامت جامعه و كمك به تامین هزینه مسكن، مقاوم‌سازی مسكن و اشتغال هزینه گردد.

 

براساس این گزارش، بنا بر مصوبه دیگر مجلس شورای اسلامی 10 هزار میلیارد تومان به‌منظور اجرای مواد 6 و 8 قانون هدفمندكردن یارانه‌ها به دولت اختصاص داده شده است كه دولت طبق این مواد، این مبالغ را می‌تواند برای بهینه‌سازی مصرف انرژی در واحدهای تولیدی، خدماتی و مسكونی و تشویق و صرفه‌جویی و الگوی مصرف و همچنین بهبود حمل و نقل عمومی، حمایت از توسعه صادرات نفتی، حمایت از تولیدكنندگان بخش كشاورزی و صنعت و توسعه و خدمات الكترونیكی اختصاص دهد.

 

بند دیگر مصوبه مجلس برای تعیین نوع هزینه‌كرد درآمدهای دولت از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها اختصاص 6 هزار میلیارد تومان به بند ب ماده 34 قانون برنامه پنج ساله برنامه پنجم توسعه است كه بخش سلامت را در برمی‌گیرد.

 

همچنین مجلس شورای اسلامی 2 هزار میلیارد تومان را به صندوق بیمه بیكاری از محل درآمدهای حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها اختصاص داده است.

 

بر این اساس، اگر بنا به مصوبه روز گذشته كمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی 10 میلیون نفر از اقشار مرفه از دریافت یارانه معاف شوند، 65 میلیون نفر یارانه خواهند گرفت.

به علاوه با توجه به این‌كه دولت یارانه نقدی فاز دوم را از زمان تغییر قیمت حامل‌های انرژی افزایش خواهد داد به نظر می‌رسد با توجه به زمزمه‌های اجرای فاز دوم از خردادماه، برای 10 ماه منتهی به پایان سال یارانه نقدی پرداخت شود.

 

بنابراین دولت باید ماهانه 4 هزار و 800 میلیارد تومان یارانه نقدی را به 65 میلیون نفر پرداخت كند كه تقریبا رقمی معادل 73 هزار تومان می‌شود كه نسبت به یارانه فاز اول 27 هزار و 500 تومان افزایش خواهد داشت كه اگر دولت این میزان را برای 12 ماه در نظر بگیرد میزان یارانه نقدی 61 هزار تومان خواهد شد.

 

بر اساس این گزارش سال گذشته دولت 80 درصد درآمد 54 هزار میلیاردی تعیین شده برای فاز اول هدفمندی كه معادل 40 هزار میلیارد تومان بود را به یارانه نقدی اختصاص داد و برای هر فرد مبلغ 45 هزار و 500 تومان را به صورت ماهانه واریز كرد./ایسنا


ویدیو : پرونده هدفمندی در مجلس بسته شد/ افزایش 27 هزار تومانی یارانه نقدی