پرونده سعید مرتضوی در دادسرای كاركنان دولت رسیدگی می‌شود :       دادسرای انتظامی ...



 

 

سعید مرتضوی , پرونده سعید طوسی , حکم سعید مرتضوی

 

دادسرای انتظامی قضات اعلام كرد: پرونده رسیدگی به اتهامات قاضی مرتضوی در دادسرای كاركنان دولت رسیدگی می‌شود. حجت‌السلام احمد شفیعی گفت: بهتر است این موضوع را از دادسرای كاركنان دولت پیگیری كنید، زیرا پرونده قاضی مرتضوی در این دادسرا مطرح است.

وی در پاسخ به این سوال كه چرا پرونده به این دادسرا ارجاع شده، اظهار داشت: وظیفه دادسرای انتظامی قضات رسیدگی به تخلفات است و این دادسرا نقشی در پرونده‌های كیفری ندارد.

شفیعی افزود: رسیدگی به اتهامات مقامات قضایی و قضات در دادسرای كاركنان دولت در تهران رسیدگی می‌شود. رسیدگی به پرونده‌های كیفری قضات در حیطه وظایف دادسرای انتظامی قضات نیست.

دادستان انتظامی قضات گفت: پرونده 3 مقام قضایی تعلیق شده در ارتباط با پرونده كهریزك توسط دادسرای كاركنان دولت رسیدگی می‌شود.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینكه اتهام سه قاضی تعلیق شده در پرونده بازداشتگاه كهریزك چیست، اظهار داشت: اگر چنانچه قاضی در مظان اتهام قرار گیرد اگر این فرد در سمت قضاوت باشد نمی‌توان به اتهام وی رسیدگی كرد.

در این رابطه اگر دادسرای انتظامی قضات تشخیص داد از دادگاه انتظامی درخواست تعلیق قاضی را می‌كند تا مرجع رسیدگی كننده بتواند موضوع را بررسی نماید. در این رابطه نیز دادسرای انتظامی قضات اتهام را متوجه این افراد دانسته و هنوز اتهام ثابت نشده و پرونده در مرحله تحقیقات است برای قاضی مرتضوی حكمی مبنی بر تبرئه یا قرار مجرمیت صادر نشده است.../فارس


ویدیو : پرونده سعید مرتضوی در دادسرای كاركنان دولت رسیدگی می‌شود