پرونده خمیر مرغ به کجا رسید و در چه مرحله ایست؟ :   اخبار اجتماعی - پرونده ...



پرونده بابک زنجانی به کجا رسید , پیگیری پرونده قضایی , خمیر پیتزا

 

اخبار اجتماعی - پرونده خمیر مرغ به کجا رسید و در چه مرحله ایست؟

یکی از وکلای دادگستری که در ماجرای روغن پالم، برنج تقلبی و خمیر مرغ از سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت شکایت کرده معتقد است که شکایت در مورد مواد غذایی آلوده می شود که مردم آموزش ببینند تا نسبت به سلامتشان حساس باشند. ولو اینکه طرفشان یک مقام دولتی باشد.

به گزارش خبرآنلاین؛ مصطفی ترک همدانی در میزگردی که چندی پیش در کافه خبر برگزار شد، درباره سرانجام پرونده خمیر مرغ گفت: در آخرین جلسه بازپرسی دراین باره، مدیران سازمان دامپزشکی از ریاست تا معاونان در دادسرای 15 برای این موضوع حضور داشتند. بازپرس از من خواست در جلسه حضور یابم.

 

آنچه که سازمان دامپزشکی مدعی شده، این است: در هیچ جای دنیا مرغ سالم مادر و تخم گذار را که پیر شده ، دور نمی ریزند. بلکه از گوشت آن در فرآورده های خوراکی استفاده می کنند. در ایران نیز میزان زیادی از این نوع مرغ تولید می شود و مطابق استانداردهای جهانی سازمان دامپزشکی اجازه جداکردن گوشت از لاشه و تبدیل آن به خمیر مرغ را می دهد. (که نیاز به موافقت وزارت بهداشت ندارد) این فرآیند که کاملا زیر نظر مدیران دامپزشکی هست بدون اضافه کردن اسکلت و ضایعات مرغ و غیره صورت می گیرد. آنچه معاون غذا ودارو و صدا سیما بدان حساس شده اند جمع آوری ضایعات و امعا و احشای مرغ در مغازه و تبدیل آن به خمیر مرغ است.

به گفته او مدیران سازمان دامپزشکی مستند به آیین نامه ای که وزارت بهداشت تدوین کرده، گفته اند این امعا و احشا در مرغ فروشی ها تعریف ضایعات و پسماند را داشته و مسوولیت مدیریت پسماند با خود وزارت بهداشت هست: اگر خلاف آن صورت می گیرد وزارت بهداشت مکلف به رهگیری و امحای این محصولات هست و نه محصول تحت نظارت دامپزشکی..... در پایان مشخص شد پای معاونت بهداشت وزارت بهداشت در این میان به وسط کشیده شده و اینک این معاونت باید پاسخگو باشد..

اخبار اجتماعی - خبرآنلاین

 


ویدیو : پرونده خمیر مرغ به کجا رسید و در چه مرحله ایست؟