پرورش اعتماد به نفس :     مهم ترین عاملی که به اعتماد به نفس شما آسیب وارد ...



 

نماینده ورامین جلسه رای اعتماد وزیر آموزش و پرورش , مجلس به وزیر آموزش و پرورش رای اعتماد داد , اعتماد

 

مهم ترین عاملی که به اعتماد به نفس شما آسیب وارد می نماید : احساس گناه می باشد .خداوند شما را می بخشد ، شما چرا خود را نمیبخشید ! سال ها پیش اشتباهی را مرتکب شده اید ولی بار سنگین آن را هنوز به دوش می کشید . از این لحظه ، این بار سنگین را به زمین بیندازید و خودتان را سبک کنید.

 


1- احساس گناه را از خود دور کنید :

 

بنابراین اگر احساس گناه را از خود دور کنید ، اعتماد به نفس شما زیاد می شود و زمانی که اعتماد به نفس شما زیاد شد، به راحتی می توانید از گناه فاصله بگیرید.

 


2- اقتدار و قاطعیت داشته باشید :

 

از امروز تمام کارهای خود را با قاطعیت انجام دهید .بعد از این که به درستی تصمیم خود مطمئن شدید، قاطعانه پیش بروید . حرف زدن و راه رفتن شما باید همراه با اقتدار باشد . اگر کلام شما با تردید همراه باشد ، تردید خود را به مخاطب القا کرده و در نهایت ، موئثر نخواهید بود .



3-از یادآوری شکست های قبلی خود پرهیز نمائید :

 

هرگز به شکستهای قبلی خود فکر نکنید . فقط از آن پیام و درس و بعد آن را فراموش کنید. اگر خاطره شکست در یک سخنرانی را برای خود یاد آوری کنید ، شکست های گذشته ، اعتماد به نفس شما را تضعیف می کند.

 

آموزش و پرورش , استخدام آموزش و پرورش , روزنامه اعتماد


4-عبارتهای تاکیدی مثبت را برای خود تکرار کنید :

 

قبل از خواب می توانید عبارتهای زیر را در ذهن خود تکرار کنید و با همین جمله ها به خواب بروید . به زودی تاثیر معجزه آسای تکرار این جمله ها را خواهید دید :((اعتماد به نفس من روز به روز بیشتر و بیشتر می شود)) یا ((من اشرف مخلوقات هستم و اعتماد به نفس من عالی است ))



5- عاشق خود ، کار خود و خدای خود باشید :

 

خودتان را در هر شرایطی که هستید بپذیرید . به فرض ؛ اگر قد شما کوتاه است ، خودتان را بپذیرید هر گونه که باشید ، روح خداوند در شما جاری است و توجه به همین نکته ، اعتماد به نفس شما را زیاد می کند . اگر عاشق خدای خود باشید و خود را وابسته به یک نیروی برتر بدانید ، به طور حتم همیشه اعتماد به نفس دارید . به کار خود علاقه مند باشید و اگر به هر علتی از شغل خود احساس نارضایتی می کنید ، سعی نمائید دیدگاه خود را نسبت به آن عوض کنید.

 

 

6- تبسم را فراموش نکنید :

 

سعی کنید در هر شرایطی تبسم بر لب داشته باشید . تبسم ، نشانه بارز اعتماد به نفس و سلامت روان است . گفته شده پیامبر اسلام (ص) در تمام مدت زندگی خود متبسم بوده اند . تبسم ، نماد خوشرویی است . و خوشرویی از نشانه های مومن است

 

وزارت آموزش و پرورش , استخدامی آموزش و پرورش , اعتماد به نفس


7- مبهم حرف نزنید :

 

اگر به اصطلاح (من من) کنید ، به دیگران اعلام کرده اید که من اعتماد به نفس لازم را ندارم . بلند ، روان و رسا صحبت کنید . علاوه بر این ، صراحت بیان داشته باشید و به روشنی و وضوخ اعلام کنید که چه می خواهید یا منظورتان چیست . حاشیه نروید و به اصل مطلب بپردازید . این اقدام ها اعتماد به نفس را تقویت می کنند .

 


8-مطالعه خود را زیاد کنید :

 

کسی که زیاد مطالعه می کند و اطلاعات زیادی به دست می آورد ، خودش را یک سر و گردن از دیگران بالاتر می بیند و این همان اعتماد به نفس است .

 


9- آراستگی ظاهر خود را زیاد کنید :

 

اگر شما ظاهر آراسته و مرتبی داشته باشید ، اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت .

 

پورتال آموزش و پرورش , آزمون استخدامی آموزش و پرورش , استخدام آموزش و پرورش 95

 

10- آرامش خود را حفظ کنید :

 

مضطرب و عجول بودن ، از اعتماد به نفس شما خواهد کاست . اگر آرامش خودتان را از دست بدهید ممکن است شمال و جنوب را هم گم کنید .

 

 

11- به موفقیتهای خود نگاهی بیندازید :

 

از موفقیتهایی که تا کنون داشته اید ، برای خود لیست تهیه کنید و همراه خود داشته باشید .

 

 

12- نه گفتن را یاد بگیرید :

 

بسیاری از افراد ، قدرت نه گفتن را ندارند و این همواره برای آنان مشکل هایی ایجاد نموده است.


ویدیو : پرورش اعتماد به نفس