پرواز هواپیماهای جاسوسی FBI بر فراز آمریکا : آسوشیتد پرس گزارش داد: اداره تحقیقات ...



ماجرای بزرگ‌ترین دزدی تاریخ جاسوسی آمریکا , هواپیمای جاسوسی u2 آمریکا , دانلود فیلم پرواز بر فراز آشیانه فاخته

آسوشیتد پرس گزارش داد: اداره تحقیقات فدرال 'اف بی ای' با استفاده از هواپیماهایی زیر پوشش نام شرکت های ساختگی به یک سلسله عملیات گسترده جاسوسی در سراسر این کشور مشغول بوده است.

آسوشیتد پرس روز سه شنبه فاش کرد که اف بی ای مدت ها است با استفاده ازشمار زیادی از هواپیماهای با قدرت پرواز پایین که آرم شرکت های ساختگی را بر خود دارند به رد یابی و ضبط تصویر و صدای افراد به اصطلاح مظنون در سراسر این کشور مشغول بوده است.

این رسانه نوشته است که تنها در فاصله کمتر از یک ماه گذشته مامورین این اداره بیش از 30 پرواز جاسوسی بر فراز شهر های 11 ایالت این کشور انجام داده اند.

اسوشیتدپرس چنین اقداماتی را تجاوز به حریم خصوصی اشخاص توصیف کرده و نوشته است که بر ملا شدن این عملیات هم اکنون واکنش های شدیدی را در میان انجمن های حامی حقوق بشر در این کشور موجب شده است.

تحقیقات این رسانه تا کنون 13 شرکت دروغین را با نام هایی از قبیل 'پژوهش اف وی اکس'، 'شرکت هوایی ک کیو ام'، شرکت هوایی 'ان بی آر ' و نظایر آن ها فاش کرده که اف بی آی زیر پوشش این نام ها به رد یابی وجاسوسی دراین کشور مشغول بوده ، معرفی کرد.

حتی وزارت دادگستری آمریکا با وجود اطلاع از این عملیات از انتشار جزییات آن خودداری کرده است.

درپی افشای این خبر، کریستوفر الن سخنگوی اداره کل اف بی آی با این ادعا که اداره مذکور قصد مخفی نگاه داشتن چنین عملیاتی را نداشت، گفته است که این عملیات از جمله اقداماتی است که برای حفاظت از امنیت شهروندان آمریکای صورت می گیرند و از مجوز قانونی برخوردار هستند.

به موجب این گزارش، اف بی ای دست کم 50 فروند از این نوع هواپیماها را در اختیار دارد و از اواخر ماه آوریل تا کنون یکصد پرواز جاسوسی بر فراز شهر های بزرگ و مناطق روستایی آمریکا انجام داده است.

اخبار بین الملل - تابناک

 


ویدیو : پرواز هواپیماهای جاسوسی FBI بر فراز آمریکا