پرواز جدیدترین ابرهواپیمای بی‌سرنشین/ نگرانی از آغاز جنگهای رباتی : پرواز جدیدترین ...



آغاز فیلمبرداری جدیدترین ساخته تهمینه میلانی , التیوس ام جدیدترین هواپیمای بدون سرنشین و دوربرد روسیه , اطلاعات پرواز

پرواز جدیدترین ابرهواپیمای بی‌سرنشین/ نگرانی از آغاز جنگهای رباتی
بریتانیا یک ابرهواپیمای بی سرنشین تولید کرده که سرعتی مافوق صوت دارد و با طراحی تک باله خود می تواند به رادار دشمن حمله کند، اما کارشناسان هشدار دادند که این نوع هواپیماها می‌توانند آغازگر جنگهای رباتی باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر، تارانیس جدیدترین هواپیمای بدون سرنشین بریتانیا است که خودش می تواند هدفهایش را انتخاب کند.

این ابرهواپیمای بی سرنشین قرار است نخستین پرواز خود را ظرف چند هفته آینده انجام دهد.

بسیاری از فرماندهان نظامی اعتقاد دارند که فناوری پیشرفته تارانیس نسل جدیدی از هواپیماهای بی سرنشین را رقم می زند که از پایگاه های نظامی برای حمله به اهدافی در نقاط مختلف جهان پرواز می کنند.

این درحالی است که پیشرفتهای جدید در عرصه هواپیماهای بدون خلبان مناقشه برانگیز هستند، چرا که این نوع هواپیماها این امکان را برای رایانه های خودگردانشان فراهم می کنند که جنگنده های دشمن را خارج از کنترل انسانی از صحنه نبرد حذف کنند.

جدیدترین هواپیمای بی سرنشین جنگی بریتانیا نخستین پرواز خود را ظرف چند هفته آینده انجام می دهد

کارشناسان حتی هشدار داده اند که این فناوری جدید کابوس تفکر رباتهای خارج از کنترلی را که علیه انسان می جنگد تقویت می کند از این رو باید دررابطه با این فناوری خودگردان یک ممنوعیت جهانی تصویب شود.

هواپیماهای بدون سرنشین بریتانیا درحال حاضر توسط خلبان از راه دور هدایت می شوند، اما تارانیس یک سری مسیرهای پرواز را با استفاده از رایانه های نصب شده خود برای اجرای مانورها، پرهیز از خطرات و شناسایی هدفها دنبال می کند. تنها زمانی که باید به یک هدف حمله کند، این حمله باید با اجازه یک کنترل کننده انسانی صورت گیرد.

نوئل شارکی مهندس رباتیک متخصص در سیستمهای نظامی خودگردان در دانشگاه شفیلد اظهار داشت: این اقدام بسیار خطرناک است، وقتی که این هواپیما به مرحله بهره برداری برسد، چه کسی می داند فرد جدید در قدرت که این فناوری را در کنترل خود قرار بدهد با آن چه کارهایی انجام می دهد.

این مناقشات زمانی شدت گرفته که هفته گذشته سازمان ملل بررسی هایی را درباره مرگهای صورت گرفته به واسطه حمله هواپیماهای بدون سرنشین آغاز کرده است.

یک مقام دفاعی بریتانیا اظهار داشت: پرواز تارانیس تاکنون به علت قوانین منع پرواز هواپیماهای بی سرنشین در این کشور و موانع مرتبط با فناوری به تعویق افتاده است، اما این هواپیما که وزن 8 تنی دارد و هم اندازه یک جت RAF Hawk است نخستین پرواز خود را ظرف چند دهه آینده انجام می دهد که این پرواز به طور نزدیک مورد نظارت فرماندهان نظامی وزارت دفاع قرار دارد./مهر

 

 


ویدیو : پرواز جدیدترین ابرهواپیمای بی‌سرنشین/ نگرانی از آغاز جنگهای رباتی