پرهزینه‌ترین بازیکنان جهان فوتبال : ارزش مجموع قراردادهای سه بازیکن آرژانتینی، ...


ارزش مجموع قراردادهای سه بازیکن آرژانتینی، سوئدی و کلمبیایی به 480 میلیون یورو می‌رسد. خبرگزاری ایسنا: آنخل دی‌ماریا، زلاتان ابراهیموویچ و خامس رودریگس سه بازیکنی هستند که بیشترین پول در مجموع قراردادهای آنها رد و بدل شده است.

دی‌ماریا پس از بستن قرارداد با پاری‌سن‌ژرمن در رتبه اول این فهرست قرار گرفت. مجموع قرارداد‌های این بازیکن 27 ساله به 179 میلیون یورو می‌رسد. او از روساریو با 8 میلیون یورو به بنفیکا لیسبون پیوست. سپس رئال‌ مادرید با 33 میلیون یورو این بازیکن را به تیم خود اضافه کرد و در ادامه او را با 75 میلیون یورو به منچستریونایتد فروخت. مهاجم آرژانتینی در نهایت با 63 میلیون یورو به پاری‌سن‌ژرمن پیوست.

زلاتان ابراهیموویچ در این رده‌بندی جای خود را به دی‌ماریا داده است. ارزش قراردادهای بازیکن سوئدی 169.10 میلیون یورو در 7 انتقال است. او از مالمو با 7.8 میلیون یورو به آژاکس رفت. سپس با 16 میلیون یورو به یوونتوس و با 24 میلیون یورو به اینتر پیوست. بارسلونا 69.5 میلیون یورو برای انتقال این بازیکن هزینه کرد و در ادامه میلان با 24 میلیون یورو او را به خدمت گرفت و در نهایت او با 21 میلیون یورو به پا‌ری‌سن‌ژرمن پیوست.

جوان‌ترین بازیکن در بین 20 نفر نخست پرهزینه‌ترین جابه‌جایی‌ها در رتبه سوم قرار دارد. خامس رودریگس که به تازگی 24 ساله شده مجموع قراردادهایش 132.6 میلیون یورو است. پورتو 7.35 میلیون یورو برای انتقال این بازیکن از بانفیلد پرداخت کرد. او سپس در سال 2014 با 45 میلیون یورو به مارسی رفت و پس از درخشش در جام جهانی برزیل با رقم بالای 80 میلیون به رئال مادرید پیوست.

به نوشته آ اس، نیکلا آنلکا بازیکنی که در تیم‌های مختلفی پا به توپ شد در سال های اخیر در رتبه اول این فهرست قرار داشت. 8 باشگاه 127 میلیون یورو برای او هزینه کردند. آرسنال (760 هزار یورو)، رئال مادرید (35 میلیون یورو)، (پاری‌سن‌ژرمن 34.5 میلیون یورو)، لیورپول (1.4 میلیون یورو)، منچسترسیتی (15 میلیون یورو)، فنرباغچه (10 میلیون یورو)، بولتون (12 میلیون یورو) و چلسی ( 20 میلیون یورو) برای انتقال او پرداخت کردند. او سپس در تیم‌های کوچک‌تر انگلیس، ایتالیا و آسیایی بازی کرد اما قراردادهایش ارزش ناچیزی داشت.

پنجمین جایگاه متعلق به هرنان کرسپو مهاجم آرژانتینی است. تیم‌های لازیو، پارما اینتر و چلسی 119 میلیون برای او هزینه کردند. ورون دیگر بازیکن آرژانتینی با 116 میلیون در رتبه ششم جای دارد.

لوییس سوآرس (115 میلیون یورو)، فالکائو (113 میلیون یورو)، کریستیانو رونالدو (111 میلیون یورو) و گرت بیل (108 میلیون یورو) به ترتیب در رتبه‌های هفتم تا دهم قرار دارند.


ویدیو : پرهزینه‌ترین بازیکنان جهان فوتبال