پرلایک ترین صفحات ایرانیان در فیس بوک کدامند؟ : ایرانی ها در فیس بوک چگونه ...


ایرانی ها در فیس بوک چگونه علایق خود را نشان می دهند؟ بین برندها، شخصیت ها و تیم های ورزشی، کدام یک را انتخاب می کنند؟ آمار میلیونی کاربران فیس بوک در ایران، اطلاعات خوبی به ما می دهد.



روزنامه هفت صبح - محمدجواد ترابی:
ایرانی ها در فیس بوک چگونه علایق خود را نشان می دهند؟ بین برندها، شخصیت ها و تیم های ورزشی، کدام یک را انتخاب می کنند؟ آمار میلیونی کاربران فیس بوک در ایران، اطلاعات خوبی به ما می دهد. طبق گزارشی با تخمین به رقم حدودی 17 میلیون کاربر ایرانی فیس بوک رسیده بود؛ تعداد کاربری که تا به امروز تکذیب یا رد نشده است.

اگر حساب کنیم تعداد کاربران ایرانی فیس بوک در این سال ها به 20 میلیون نفر رسیده باشد، می توان در نظر گرفت که به رسم شبکه های اجتماعی حال حاضر دست کم یکدهم این کاربران یعنی حداقل دو میلیون ایرانی در فیس بوک فعالند. این میزان با صفحات اجتماعی ایرانی که در یکی دو سال اخیر لایک خورده و بالا آمده اند، همخوانی مناسبی دارد.

مرفه‌ترین کشورهای جهان کدامند؟ , لیست بهترین و پربیننده ترین سریال های ترکیه ای کدامند , بخشنده‌ترین مردم جهان کدامند؟

به طور مثال حدودا 400 روز پس از رسیدن محمد جواد ظریف به وزارت امور خارجه، صفحه اجتماعی اش از مرز 912 هزار نفر گذشته است. اگر محمدجواد ظریف را چهره محبوب نیمی از جامعه بدانیم (با توجه به رأی 50.4 درصدی روحانی در انتخاب ریاست جمهوری)، به عدد حدودی دو میلیون کاربر ایرانی فعال در فیس بوک می رسیم. با این دید از میزان کاربران ایرانی فعال در فیس بوک، به سراغ محبوب ترین صفحات فیس بوکی در میان این کاربران می رویم، گرچه تمام این صفحات هم ایرانی نیستند!

یاس چهارم و مدیری دهم

از ما نخواهید تمام صفحاتی که بیشترین لایک کاربران ایرانی در فیس بوک را دارند، اعلام کنیم. یاس، خواننده زیرزمینی که سعی می کند در سبک رپ، ترانه هایی با مضامین تعهد اجتماعی بخواند، رتبه چهارم محبوب ترین صفحه فیس بوک در بین تمام ایرانی ها را به خود اختصاص داده است؛ صفحه ای که از یک میلیون و 967 هزار لایکش، یک میلیون و 760 هزار کاربر آن داخل کشورند.

قدیمی ترین زمان ایرانیان , شایع ترین بیماریهای پاییزی کدامند؟ , شایع ترین بیماری چشمی ایرانیان چیست؟

مهران مدیری، طنزپرداز مشهور در رتبه دهم محبوب ترین صفحات فیس بوکی را از آن خود کرده است؛ یک میلیون و 522 هزار لایکی که یک میلیون و 288 هزار دنبال کننده آن در ایران هستند. جالب آنکه در میان این فهرست ده تایی، تنها غیر ایرانی آن، شکیرا، خواننده کلمبیایی است که 104 میلیون لایک صفحه اش (محبوب ترین شخصیت در فیس بوک)، یک میلیون و 706 هزار نفر ایرانی اند و بدین ترتیب در رتبه پنج این فهرست قرار گرفته است.

«به روز رسانی» در صدرا

در بین تمام برندها، برند «به روزرسانی» متعلق به چند جوان خوشفکر مشهدی، عنوان محبوب ترین برند را از آن خود کرده است. این برند که در حوزه اطلاع رسانی فضای دیجیتال و فروش این محصولات (به ویژه محصولات اپل) فعال است، 504 هزار لایک دارد که 442 هزارتای آن متعلق به ایرانی های داخل کشور است. باقی برندهای محبوب، محدود به حوزه خودرو، پوشاک و زیورآلات و مواد غذایی می شود.

موفق ترین استارتاپ های ایران کدامند؟ , پرفروش ترین فیلم های عاشقانه جهان کدامند , موفق ترین ایرانیان امریکا

بین خودروسازها، ب.ام.و 311 هزار و مرسدس بنز 245 هزار لایک کاربر ایرانی گرفته اند. در بین برندهای پوشاک و زیورآلات، زارا با 223 هزار لایک کاربران ایرانی پیشتاز است و آدیداس اوریجینالز با 212 هزار، آدیداس با 206 هزار و گوچی با 200 هزار لایک ایرانی ها، آن را تعقیب می کنند. در بین برندهای خوراکی هم اسنیکرز با 207 هزار و کیت کت با 201 هزار کاربر ایرانی در صدر قرار دارند. بدین ترتیب به جز «به روز رسانی» برند دیگری در فهرست 10 برند محبوب بین کاربران ایرانی فیس بوک قرار ندارند.

کلاه قرمزی اینجا پیشتاز است

در حالی که فیلم «شهر موش ها 2»، این روزها توانسته گوی سبقت را در فروش از «کلاه قرمزی» برباید ولی بی شک هنوز محبوب ترین شخصیت در صنعت سرگرمی در شبکه های اجتماعی همچنان «کلاه قرمزی» و «پسرخاله» هستند.

موفق ترین صفحات اینستاگرام تج d8  , بامزه ترین حیوانات کدامند , راحت ترین روش مهاجرت ایرانیان

کلاه قرمزی 779 هزار لایک دارد که 683 هزارتای آن داخل کشورند و پسرخاله 699 هزار لایک دارد که 619 هزارتای آن را کاربران داخلی به خود اختصاص داده اند. در این فهرست محبوبترین ها بین ایرانی ها به ترتیب اضافه کنید، مستربین، تام و جری، تایتانیک، آواتار و شرک را!

تیم های خارجی محبوب ترین اند

صفحه تیم فوتبال بارسلونا، 75 میلیون لایک دارد که 787 هزار نفر آن ایرانی اند؛ به عبارت دیگر، بارسلونا محبوب ترین تیم فوتبال در بین کاربران ایرانی فیس بوک است. رئال مادرید با فاصله، لایک 671 هزار کاربر ایرانی را گرفته است و منچستریونایتد خیلی دورتر، 426 هزار لایک ایرانی ها را دارد.

رایج ­ترین داروهای هورمون درمانی کدامند؟ , گران قیمت ترین خودروهای دنیا کدامند؟ تصاویر , مرفه‌ترین مردم جهان کدامند؟

پرسپولیس در رده چهارم قرار دارد و از بین 400 هزار لایکی که دارد، 358 هزارتای آن مربوط به کاربران داخل کشور است. استقلال حتی از آرسنال و چلسی که هر کدام 330 هزار کاربر ایرانی دارند، دنبال کننده های کمتری در فیس بوک دارد و فقط 264 هزار لایک خورده که 229 هزار دنبال کننده آن در ایران هستند.

ظریف همچنان صدرنشین

محبوب ترین چهره دولتی کشور، کسی نیست جز محمد جواد ظریف. گرچه یک سال است صفحه فیس بوک ظریف دیده شده و مورد توجه قرار گرفته ولی با رقم 912 هزار هوادار که 823 هزارتای آنها در داخل کشورند، توانسته قله محبوبیت اجتماعی را در بین ایرانی های فیس بوک از آن خود کند. جالب آنکه بعد از او محبوب ترین فرد تاثیرگذار در فضای سیاسی کشور، صادق زیباکلام، پژوهشگر و تحلیلگر سیاسی است. صفحه زیبا کلام 332 هزار لایک خورده است که 288 هزار نفر آن داخل کشورند.

مرفه ترین کشورهای جهان کدامند , کم آب ترین استان ها در ایران کدامند؟ , امن ترین کشورهای جهان کدامند فنلاند

به دنبال فاز مثبت

گویا در فضای فیس بوک، کاربران ایرانی بیش از هر چیز به دنبال فضای مثبت و شاد می گردند. «بمب خنده» یکی از همین صفحات است که گرچه بیش از یک میلیون دنبال کننده دارد ولی 830 هزارتای آنها داخل ایران هستند. «دلنوشته های دلنشین» از دیگر صفحات پرطرفداتر است که 875 هزار لایک خورده است و از این تعداد، 750هزار کاربر داخل کشور آن را دنبال کرده اند. «جملات به یادماندنی» هم با 717 هزار کاربر در کل و 634 هزار کاربر داخلی، یکی دیگر از این صفحات محبوب بین کاربران ایرانی است.

گران‌ترین شهرهای دنیا کدامند؟ تصویر , باسواد ترین کشور ها کدامند؟ , پر بازدید ترین صفحات اینستاگرام

از بام تهران تا به شیراز

صفحات مربوط به اماکن در ایران خیلی پرطرفدار نیستند ولی در بین همان ها هم می توان به موارد شگفت آوری برخورد. «بام تهران» با 390 هزار کاربر که 355 هزارتای آنها داخل کشورند، در صدر این فهرست جا خوش کرده است.

«خلیج فارس» با 290 هزار لایک در کل و 243 هزارت لایک کاربران داخل کشور، دیگر صفحه محبوب این فهرست است. در بین شهرها هم فقط صفحه «شیراز ما پرچمش همیشه بالاست» با صد هزار لایک در کل و «مشهدی ها» با 83 هزار لایک، لایک خورترین صفحات به حساب می آیند.

لوکس ترین رستوران های تهران در دورادو , ویژن کارت ایرانیان , پربیننده ترین اخبار


ویدیو : پرلایک ترین صفحات ایرانیان در فیس بوک کدامند؟