پرسپولیس بیشتر برمی گردد! : فوتبال یک بازی نود دقیقه ای است و البته خیلی وقت ...


فوتبال یک بازی نود دقیقه ای است و البته خیلی وقت داوران برای این بازی نود دقیقه ۶-۷دقیقه ای هم وقت اضافه می گیرند و در همین در چند دقیقه هم اتفاقات زیادی ممکن است بیفتد. وب سایت نود: در تاریخ دربی ها بازیهایی بوده که تیم های آبی و قرمز اول جلو افتاده اند و بعد جبران کرده اند و بازی برای دو طرفداران دراماتیک و تراژیک شده است. بازگشت به بازی به سبک آلمانی ها برای طرفداران حسابی لذت بخش است.اگر بازی که کمیته انضباطی سه بر صفر به سود استقلال در دی ماه ۷۳ اعلام کرده را جزو بازگشت های استقلال حساب کنیم هر دو تیم چهار بار با اینکه عقب بوده اند اما توانسته اند بازی را ببرند. اما اگر این بازی را حساب نکنیم پرسپولیس ۴بار به بازی برگشته است و استقلال سه بار توانسته شکست را تبدیل به پیروزی کند.

از تعداد کم این بازیها در مقابل ۷۹ دربی که برگزار شده استرس بالا را بر این بازی به خوبی نشان می دهد. اینکه بازی حداکثر مساوی شده و یا تیمی که یک گل جلو افتاده، گلش را حفظ کرده و یا اینکه گلهای بعدی را به ثمر رسانده است.

در این گزارش بازیهایی را مرور می کنید که پرسپولیس و استقلال جلو افتاده اند اما در نهایت بازی را واگذار کرده اند. پرسپولیس بازی را برده است. آخرینش همین دربی یکشنبه بود که استقلال در دربی ۷۹ با گل سجاد شهباززاده جلو افتاد اما در نهایت با دو گل نوری و عالیشاه بازی را واگذار کرد. البته دربی شماره ۳۸ استقلال دو بر صفر عقب افتاد و فرشاد پیوس و بهزاد داداش زاده برای این تیم گل زدند اما استقلالی ها به بازی برگشتند و توسط صادق ورمزیارو ادمونداختر بازی را مساوی کردند اما درگیری مجتبی محرمی و امیرقلعه نویی بازی را به جنجال کشاند و در نهایت تماشاگران پرسپولیس وارد زمین شدند و بازی نیمه کاره شد و با تصمیم فدراسیون فوتبال وقت، استقلال سه بر صفر برنده اعلام شد.

دربی شماره پنج

این بازی پنجمین دربی تاریخ آبی ها و قرمزها بود. پرسپولیس در این بازی خیلی خوب جلو افتاد. علی پروین در دقیقه ۷ گل زد و چند دقیقه بعد و در دقیقه ۲۳ حسین کلانی گل دوم را وارد دروازه تاج کرد. اما تاجی ها حسابی جری شدند و در نیمه دوم سه گل به پرسپولیسی ها زدند. دقیقه ۷۳ جواد قراب گل اول را زد. در دقیقه ۸۷کاروحق وردیان گل دوم را زد و تا پرسپولیسی ها به خودشان بیایند این عباس مژدهی بود که گل سوم را زد تا تاج در یک بازی تراژیک بازی را ببرد.

دربی شماره سی و دو

دربی شماره سی  ودو هم پس از انقلاب بودو نام تاج به استقلال تغییر یافته بود. استقلال در این بازی اول گل خورد.نادرمیراحمدیان در دقیقه ۱۲ گل اول را زد اما استقلالی ها توسط عباس سرخاب و صمدمرفاوی در دقایق ۴۶ و ۷۲ گلهای استقلال را زدند. سرخاب و مرفاوی از کشف های مرحوم پرویز دهداری بودند.

دربی شماره پنجاه و هشت

این دربی یکی از جذاب ترین دربی های استقلال و پرسپولیس است واتفاقا استقلال در این دربی امیرقلعه نویی را روی نیمکت داشت. اولین گل را رضا عنایتی در دقیقه ۵۳ زد. اما پرسپولیسی ها روی دو گل ۶۷ و ۸۴ شیث رضایی و سهراب انتظاری که اتفاقا هر دو هم مشکوک بودند جلو افتاد اما استقلالی ها ناامید نشدند و توسط محمود فکری در دقیقه ۸۷و پیروز قربانی در دقیقه ۹۳ گل زدند و بازی را بردند.سرمربی پرسپولیس علی پروین بود.

دربی شماره شصت و یک

در این دربی صمد مرفاوی سرمربی استقلال بود و مصطفی دنیزلی هم روی نیمکت پرسپولیس نشسته بود. استقلال توسط امیرحسین صادقی در دقیقه ۱۶ جلو افتاد اما شش دقیقه بعد و روی اشتباه سید مهدی رحمتی مهرزاد معدنچی دروازه استقلال را در دقیقه ۲۲ باز کرد. در دقیقه ۷۱ مهرداد اولادی گل دوم را به استقلال زد تا با پشتک واروهایش در خاطرات بماند.

دربی شماره شصت و هشت

در این بازی هم صمد مرفاوی سرمربی استقلال بود. استقلال با گل فرهاد مجیدی در دقیقه ۱۶جلوافتاد. درست مثل دربی شماره ۶۱! اما پرسپولیس با سرمربیگری علی دایی، در دقیقه ۳۴ توسط هادی نوروزی به گل رسید و در نهایت کریم باقری در دقیقه ۸۶ با یک شوت سهمگین دروازه وحید طالب لو را باز کرد تا به قلب تساوی ها شلیک کرده باشد. دربی پس از سه سال و شش بازی،‌در نهایت برنده داشت.

دربی شماره  هفتاد و چهار

این دربی معروف را همه به یاد دارند. ایمون زاید در حالی در ده دقیقه، سه گل به استقلال زد که دو بر صفر عقب بود. میلاد میداودی در دقایق ۳۲ و ۵۰ به پرسپولیس گل زدند اما ایمون زاید در حالیکه پرسپولیس ده نفره هم بود در دقایق ۸۲ و ۸۳ و ۹۱ سه گل زد تا استقلال بازنده دربی باشد. در این بازی پرویز مظلومی روی نیمکت استقلال بود و مصطفی دنیزلی روی نیمکت پرسپولیس نشسته بود.

دربی هفتاد و نه

استقلال در دربی ۷۹ با گل سجاد شهباززاده جلو افتاد اما در نهایت با دو گل نوری و عالیشاه بازی را واگذار کرد تا این بار پرسپولیس برای چهارمین بار که عقب می افتد به بازی برگردد و ورق را برگرداند.


ویدیو : پرسپولیس بیشتر برمی گردد!