پرداخت یارانه 306 هزار تومانی برای هر زایمان : محمد حاجی آقاجانی دبیر اجرایی ...


محمد حاجی آقاجانی دبیر اجرایی ستاد کشوری تحول نظام سلامت اظهار داشت: طی اجرای برنامه ترویج زایمان طبیعی، در چهار ماه اخیر میزان سزارین در حدود 5 درصد در بیمارستان‌های دولتی کاهش یافته است. خبرگزاری تسنیم: محمد حاجی آقاجانی دبیر اجرایی ستاد کشوری تحول نظام سلامت اظهار داشت: طی اجرای برنامه ترویج زایمان طبیعی، در چهار ماه اخیر میزان سزارین در حدود  5 درصد در بیمارستان‌های دولتی کاهش یافته است.

حاجی آقاجانی ادامه داد: در چهار ماهه اول اجرای برنامه تحول نظام سلامت بیش از 162 هزار زایمان طبیعی در 380 بیمارستان وابسته به وزارت بهداشت به صورت رایگان صورت پذیرفته است که حدود 306 هزار تومان بابت هر زایمان از محل یارانه‌ها پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: برنامه‌های مختلفی برای ترویج زایمان طبیعی و کاهش میزان سزارین در بیمارستان‌های دولتی جهت ارتقاء شاخص سلامت مادر و نوزاد تدوین شده است که می‌توان به بهینه سازی فضای فیزیکی اتاق‌های زایمان برای حفظ حریم خصوصی مادران باردار و افزایش رضایتمندی آنها و ارائه بسته‌های تشویقی به ارائه دهندگان خدمات در مراکز دولتی اشاره کرد.

حاجی آقاجانی بیان داشت:‌ همچنین در این بسته خدمتی، کلاس‌های آموزش بهداشت باروری و زایمان به صورت رایگان برای مادران باردار در 8 جلسه برگزار می‌شود، که هدف از برگزاری این دوره‌های آموزشی، توانمند سازی مادران برای انتخاب زایمان طبیعی است که از ابتدای برنامه تاکنون 28 هزار مادر باردار در این کلاس‌ها شرکت کردند. همچنین، در این چهار ماه با افزایش اقبال مادران به زایمان طبیعی از طریق فراهم کردن امکان زایمان بی‌درد دارویی مواجه شدیم که 3 هزار و 200 مورد زایمان بی‌درد رایگان در سراسر کشور انجام شده است.

معاون درمان وزیر بهداشت اضافه کرد: از دیگر محورهای برنامه ترویج زایمان طبیعی حفظ حریم خصوصی مادر و تکریم مادران باردار از طریق توسعه و بهینه سازی فضای فیزیکی اتاق‌های زایمان در 366 بیمارستان دولتی است که فعالیت‌ها در این زمینه از ابتدای اجرای برنامه آغاز شده است.

حاجی آقاجانی در پیان خاطرنشان کرد: امید داریم به هدف برنامه که کاهش 10% میزان سزارین است، تا پایان سال دست پیدا کنیم.


ویدیو : پرداخت یارانه 306 هزار تومانی برای هر زایمان