پرداخت وام حج عمره به دانشجویان : قراراست طبق تفاهم‌نامه‌ همکاری که امروز بین ...


قراراست طبق تفاهم‌نامه‌ همکاری که امروز بین ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، سازمان حج و زیارت و بانک تجارت امضاء شد به هر دانشجو به علاوه همراه او مبلغ یک میلیون تومان وام از سوی بانک تجارت پرداخت می‌شود. خبرگزاری ایسنا: قراراست طبق تفاهم‌نامه‌ همکاری که امروز بین ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، سازمان حج و زیارت و بانک تجارت امضاء شد به هر دانشجو به علاوه همراه او مبلغ یک میلیون تومان وام از سوی بانک تجارت پرداخت می‌شود.

سعید اوحدی -رییس سازمان حج و زیارت- در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، سازمان حج و زیارت و بانک تجارت که امروز در سازمان حج و زیارت برگزار شد، افزود: درباره سهمیه عمره سال 93-94 دانشجویان هنوز تصمیم جدی نگرفته‌ایم، البته تلاش می‌کنیم میزان آن کمتر از سال گذشته نباشد.

وی اظهار کرد: سال گذشته 807 هزار دانشجو به حج مشرف شدند که نسبت به سال قبل از آن 65 درصد افزایش داشت و سهمیه عمره دانشجویی در سال قبل 17 هزار و 500 نفر بود.

رییس سازمان حج و زیارت افزود: در حال حاضر 6.5 میلیون نفر زائر دارای فیش در نوبت هستند. بنابراین در تعیین سهمیه عمره دانشجویی باید به این موضوع نیز توجه کنیم.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری با بانک تجارت گفت: انعقاد این تفاهم‌نامه در آخرین روزهای ماه مبارک رمضان قوت پیدا کرد و عمره دانشجویی جزو اعمال صالح است و قشر دانشجو از جمله اقشاری هستند که تلاش می‌شود از آنها پشتیبانی شود. آنان آینده‌سازان مملکت در همه حوزه‌ها اعم از سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... هستند و از طبقه عامه جامعه تا عالی‌ترین مقامات کشور نگاه پشتیبانی‌کننده به این قشر دارند.

رییس سازمان حج و زیارت در ادامه گفت: در زمینه همکاری به بانک تجارت پیشنهاد دادیم، چرا که این بانک نگاه درازمدت و استراتژیکی دارد و قصد دارد سهمی در عمره دانشجویی و عتبات داشته باشد. ضمن آنکه مجموعه بعثه مقام معظم رهبری، نماینده ولی فقیه و وزیر ارشاد از انعقاد این تفاهم‌نامه راضی هستند.

وی در ادامه گفت: به علت محدودیت‌های زمانی و مکانی مدیران ارشد کشور نمی‌توانند به همه اقشار تفقد داشته باشند، اما به دانشجویان توجه می‌کنند. آنان نیروهای فعال و بالقوه و سرمایه‌های نظام هستند و مقام معظم رهبری سعی می‌کند به اقشار مختلف جامعه نگاه عدالت‌محوری داشته باشند، ولی کمتردیده‌ایم که به اندازه دانشجویان به سایر اقشار وقت اختصاص دهند و با سعه‌صدر با دانشجویان برخورد می‌کنند.

رییس سازمان حج و زیارت خطاب به خبرنگاران گفت: قول دادیم که درحج عمره و سفر به عتبات امسال از وجود خبرنگاران بهره‌مند شویم و قرار است همانگونه که به عمره و عتبات دانشجویان اهمیت می‌دهیم به خبرنگاران تخصصی حوزه حج و زیارت نیز توجه کنیم.

وی با بیان اینکه عمره دانشجویی جزو تجربه‌های ارزشمند و ماندگار سازمان حج و زیارت است، اظهارکرد: سال اولی است که عتبات دانشجویی منسجم انجام می‌شود.

اوحدی خبر از مذاکره با وزارت آموزش و پرورش برای راه‌اندازی سفرعتبات دانش‌آموزی داد و گفت: این صحبت در جلسه با معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش مطرح شده است.

بنابراین گزارش، محمدابراهیم مقدم مدیرعامل بانک تجارت نیز درباره نحوه بازپرداخت این وام قرض‌الحسنه گفت: این وام سود خاصی ندارد و به عنوان قرض‌الحسنه است و کارمزد آن 4 درصد و مهلت بازپرداخت آن سه ساله است. یک نفر ضامن نیز باید آن را امضا کند که می‌تواند کارمند بخش خصوصی یا دولتی باشد. قرار است ستادی در بانک تجارت تشکیل شود تا بتوانیم با ستاد عمره دانشجویی ارتباط بهتری در جهت تسریع پرداخت این وام بر قرارکنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا فقیهی رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان نیز در این مراسم اظهارکرد: تلاش می‌کنیم تسهیلات از امسال به بعد ارائه شود و شامل عمره سال 94 یا سفر به عمره دراسفند 93 نیز می‌شود. ثبت‌نام اوایل یا اواخر مهرماه انجام می‌شود.


ویدیو : پرداخت وام حج عمره به دانشجویان