پرخوری و بی تحرکی چاق نمی کند! : اشتباه چاپی نیست ، کاملا درست است،در میان ...


اشتباه چاپی نیست ، کاملا درست است،در میان عوامل چاقی کمترین نقش را بی تحرکی و پرخوری دارند. بیشتر مردم بر این باورند که چاقی آنها به علت پرخوری یا بی تحرکی است. پادشا - مرضیه فروزانفر: اشتباه چاپی نیست ، کاملا درست است،در میان عوامل چاقی کمترین نقش را بی تحرکی و پرخوری دارند. بیشتر مردم بر این باورند که چاقی آنها به علت پرخوری یا بی تحرکی است.بعضی ها می گویند که دردشان پرخوری است و بیسیاری دیگر می گویند: ما پرخوری نمی کنیم فقط تحرکمان خیلی کم است.

روزی در کارگاه درمان ریشه ای چاقی ام دختری 12 ساله به من گفت : خانم دکتر، دو دو تا چهارتاست ، بخوری چاق می شی و نخوری لاغر می شی ، من فقط آمده ام ببینم چطور امکان دارد که بخوری و گرسنگی نکشی ولی لاغر شوی و لاغر بمانی.

واقعیت این است که در عالم چاقی دو دوتا چهارتا نیست.دنیای چاقی پر است از باورهای غلط و بی پایه و اساس که سالهاست مردم دنیا بخاطر آنها یک دنیا هزینه می کنند اما هم چنان از چاقی رنج می برند.

پرخوری , پرخوری عصبی , کم تحرکی

دنیای چاقی پر از رنج است،هر روز از این پزشک به آن پزشک،از این عطاری به آن یکی،از این سالن به آن سالن. رژیم های گونان ، داروهای لاغری ، ورزشهای طاقت فرسا. دریغ از نتیجه دلخواه ، برای بسیاری لاغر شدن ولاغر ماندن تبدیل به آرزویی محال شده است .بسیاری از بس تلاش کرده و به جایی نرسیده اند کاملا درمانده و ناامید شده اند و در مقابل چند کیلو چربی کم آورده اند.بسیاری خودشان را سرزنش می کنند که  بی اراده اند و تنبل و در نهایت بعضی ها برای چند کیلو چربی خودشان را به تیغ جراح می سپارند و تمام عوارض آن را به جان می خرند .

آنچه بیشتر از همه افراد چاق را عذاب می دهد بازگشت دوباره چربی هاست ،چراکه در دنیای چاقی "بدون بازگشت" دروغی بیش نیست.اگر استعداد چاقی دارید به هر روشی که کم کنید برمی گردید ،بله به هر روشی؛ رژیم های غذایی ، ورزش ، دستگاه های لاغری مثل کرایو و کویتیشن ، لیزر لیپولیز،بالن معده ،جراحی های اسلیو و بای پس؛ به هر روشی که کم کنید اگر سبک زندگی و سبک تغذیه را عوض نکنید بر می گردید. اگر چربی های شکم را با جراحی ابدومینوپلاستی یا چربی های باسن و شکم را با لیپولیز برداشته اید به زودی شاهد ظهور چربی ها روی بالاتنه وبازووان خود خواهید بود، یعنی چربی بازگشته اما انبارش را عوض کرده است وبه بدن شما نمایی شبیه بابای دراگو در دهکده حیوانات می دهد.

حتی در جراحی های اسلیو و بای پس که در اولی حجم معده و دومی حجم معده و نیز جذب غذا هر دو کم می شوند نیز بدون تغییر سبک تغذییه بازگشت حتمی است . چرا که در عالم چاقی حجم و میزان غذایی که می خوریم هیچ تاثیری در چاق شدن ما ندارد، بالن معده و جراحی های اسلیو و بای پس در درازمدت فایده زیادی برای ما ندارند.

چاقی ارتباط زیادی با حجم غذایی که می خوریم ندارد مهم این است که چه می خوریم و چگونه می خوریم.

ما چون پرخوریم چاق نمی شویم ، وقتی شروع به چاق شدن می کنیم پرخور می شویم. یعنی اول چاق شدن به عللی که معمولا تغیرات هورمونی یا آنزیمی است شروع می شود و بدن برای جبران مواد اولیه که در ساخت چربی استفاده می شود اشتها را زیاد می کند و اگر با زیاد شدن اشتها و پر خوری هم نتواند مواد اولیه  چربی سازی را فراهم کند سعی می کند مصرف انرژی را پایین بیاورد که حاصلش همان تنبلی  و بی تحرکی معروف است.

ما به خاطر پرخوری و تنبلی چاق نمی شویم، پرخوری و تنبلی واکنش  بدن برای جبران انرژی از دست رفته در ساخت چربی است . وقتی کارخانه چربی سازی بدن متوقف شود اشتها خود به خود کم می شود و تحرک زیاد می شود.لازم نیست برای کاهش اشتهایتان به هر دری بزنید،لازم نیست از سیگار و شیشه و قرص ضد اشتها استفاده کنید، برای کاهش اشتها ، در کارخانه چربی سازی بدنتان را ببندید.

برای لاغر شدن لازم نیست بر خلاف میلتان و به اجبار ورزش کنید.در کارخانه چربی سازی بدن را که ببندید با فراوانی انرژی روبرو می شوید وتحرکتان خود بخود زیاد می شود و شما با عشق و علاقه به جنب و جوش می افتید، حالا انرژی که تا کنون صرف ساخت چربی می شد برای فعالیت و تحرک در اختیار شماست.

کلید قفل چاقی در دستان تغذیه است.اشتباه نکنید، در دستان تغذیه صحیح ، نه کم خوری و کالری شماری ! برای لاغر شدن گرسنگی ضرورت ندارد . می شود بدون رژیم یک کف دست نانی و یک قوطی کبریت پنیری لاغر شد . می شود سیر و پر خورد و لاغر شد . هیچ نیازی نیست برای نخوردن غذا با بدن خود خشن باشید ، بالن و جراحی اسلیو و بای پس ضرورتی ندارد .

دنیای چاقی  پر است از باور های غلط که باید آنها را دور ریخت و از نوشروع کرد .

دوای درد چاقی آگاهی ست چرا که چاقی  بیشتر حاصل جهل و ندانستن های ماست .

 - پرخوری نیست که چاق می کند ، چاقی ست که پر خور می کند.

- پرخوری نیست که چاق می کند ، بد خوری ست که چاق می کند.

- کالری نیست که چاق می کند، هیچ نیازی نیست برای لاغری کالری مصرفی کم شود. رژیم غذایی کم کالری دوای چاقی نیست و در دراز مدت کاری برای ما نمی کند و جز حسرت و افسوس حاصل از بازگشت چاقی چیزی برایمان ندارد .

- برای لاغر شدن هیچ نیازی به تحرک و ورزش نیست.ورزش وسیله لاغری نیست ، ورزش وسیله سالم نگه داشتن جسم و روان ماست ، امروزه خیلی از ورزش هایی که مردم انجام می دهند ضررشان بیشتر از سودشان است .

روشهای جلوگیری از پرخوری , پیامبر اکرم خواب زیاد پرخوری ناخن , پرخوری کودک 2 سال

- درازو نشست شکم کوچک نمی کند و تنها وسیله ای برای سفت کردن عضلات شکم است و هیچ و تاثیری در سوزاندن چربی های شکم و لاغری ندارد.

- غذای لاغری ، غذای بدون روغن و آب پز نیست در درمان چاقی بدترین خیانتی که میشود به بدن کرد حذف چربی هاست.

- سرکه و آبلیمو و زیره و فلان و فلان لاغر نمی کنند ، معده خود را سوراخ نکنید .

_ زرده تخم مرغ نه چاق می کند و نه چربی خون را بالا می برد لطفا تخم مرغ را کامل بخورید . تخم مرغ بهترین غذای لاغری است.

- مغز ها چاق نمی کنند ، آنها را حذف نکنید. مغزها برای لاغر شدن بی نظیرند.

- نوشیدن آب زیاد کسی را لاغر نمی کند ، لطفا خودتان را با آب انبار اشتباه نگیرید. تشنه شدید آب بخورید.

- کبد چرب هیچ ارتباطی با مصرف چربی ندارد. برای درمان آن شاید بجای حذف کله پاچه بهتر باشد از خوردن بی رویه بسیاری از میوه ها چشم بپوشیم.

- میوه ها چندان هم چیز خوب و پر فایده ای نیستند ، پولتان را به هوای رساندن ویتامین به بدن بر باد ندهید.

- بدن خود را با ماشین اشتباه نگیرید . در عالم  چاقی دو دو تا چهارتا نیست .

در چاقی ، هزار و یک علت دخیل است ؛ ژن های ما ، خانواده ما ،غذایی که مادرمان در بارداری خورده است ، رفتارهایمان،خلق و خوی مان، احساساتمان، افکار و باورهایمان،نگاه ما به زندگی...

درمان چاقی یک درمان همه جانبه و کل نگرانه است که شامل تغییر تغذیه و نیز تغییر ذهن و روان ما می باشد حتی اگر بدانیم که چه بخوریم و چگونه بخوریم هم تا زمانی که حال درونمان خراب است شاید لاغر شویم اما لاغر ماندنمان برای همیشه دشوار است.

درمان روان ما و رفتارهای ما در درمان چاقی بسیار مهم است. تا زمانی که پر از استرس و اضطرابی ،پر از خشم و عصبانیتی ، پر از ترسی ، پر از نفرت ، پر از آه و افسوس و پر از حس گناهی و خود را سرزنش می کنی ، تا زمانی که پر از فکر و خیالی ، پر از حس تنهایی و جدایی ، سخت است که مستعد چاقی باشی و لاغر بمانی . خیلی سخت است و تا حدی غیر قابل باور .

- برای درمان چاقی روی کل وجودت کار کن .

- روی تغذیه ات ، روی روانت ، روی احساست.

- رها کن راه تکراری را ، قدم در راه نویی بگذار.

- راهی که بارها رفته ای بازهم تو را به همان جای قبلی می رساند که بازگشت چربی هاست .

- چربی ها را رها کن ، غذا خوردن یاد بگیر و زندگی کردن را نیز .

- احساسات منفی ات را رها کن و زندگی کن. ببین که چربی ها خودشان می روند .

- باشد که همه موجودات در صلح و آرامش باشند.


ویدیو : پرخوری و بی تحرکی چاق نمی کند!