پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری دنیا (1) : مناطقی در دنیا وجود دارند که سالانه ...


مناطقی در دنیا وجود دارند که سالانه میلیون ها گردشگر و مسافر از آنها دیدن می کنند و جزو مناطق توریستی بسیار مهم و ارزشمند دنیا به شمار می روند. این دیدنی ها کم نیستند و در همه جای جهان پراکنده شده اند.



پادشا: مناطقی در دنیا وجود دارند که سالانه میلیون ها گردشگر و مسافر از آنها دیدن می کنند و جزو مناطق توریستی بسیار مهم و ارزشمند دنیا به شمار می روند. این دیدنی ها کم نیستند و در همه جای جهان پراکنده شده اند. اگر به سفرهای بین المللی علاقه بسیار دارید و کشورهای بسیاری را از نزدیک مشاهده کرده اید، شاید نام برخی از این مناطق برایتان آشنا باشد. مکان هایی همچون برج ایفل فرانسه، برج کج پیزا، سافاری آفریقا یا اهرام ثلاثه مصر نام هایی هستند که همیشه و همه جا نام آنها را شنیده ایم و می دانیم  برای سفرهای گردشگری به خارج از کشور باید یکی از آنها را انتخاب کنیم. اما جاهایی هم هستند که بسیاری از مردم نمی شنانسند و شاید چندان اطلاعاتی در مورد آنها نداشته باشند.

برای اینکه پربازدیدکننده‌ترین جاذبه‌های گردشگری دنیا را بهتر بشناسید در این مطلب که به صورت سریالی و در 5 قسمت تهیه شده است، با ما همراه باشید.

1. میدان تایمز – نیویورک

تعداد سالانه بازدیدکننده‌ها: 39,200,000

پربازدیدترین جاذبه های گردشگری دنیا , جاذبه های گردشگری آلوده دنیا , عکس جاذبه های گردشگری دنیا

سالانه حدود 40 میلیون گردشگر به میدان تایمز در شهر نیویورک می روند تا از نزدیک شاهد نور و چراغ و فلش هایی باشند که این خیابان را مجزا کرده است. تئاتر و تفرج‌گاه برادوی، فروشگاه های بزرگ و چشم اندازهای عمودی باعث جذابیت این میدان شده اند. از سال 2009 میلادی، عبور و مرور وسایل نقلیه در این قسمت از شهر ممنوع شد. کافه ها میزهای خود را در پیاده روها چیدند و مشتری های بسیاری برای خود جذب کردند. در این میدان انواع هتل ها با قیمت های متفاوت برای هر بودجه ای وجود دارد. برای رسیدن به آنجا نیز می توانید از انواع وسیله نقلیه همچون مترو، قطار، اتوبوس و تاکسی استفاده کنید.


2. پارک مرکزی – نیویورک

تعداد سالانه بازدیدکننده‌ها: 38,000,000

جاذبه های گردشگری دنیا , پربازدیدترین جاذبه های توریستی دنیا عکس , جاذبه گردشگری دنیا

نیویورک فضاهای سبز بسیاری دارد اما هیچ کدام به اندازه پارک مرکزی مشهور نیستند. این پارک حدود 3.5 کیلومتر مربع مساحت و در منطقه منهتن  - محلی برای تفریح و گردش محلی ها و گردشگران – قرار دارد. در آنجا می توانید بر کالسکه های اسبی سوار شوید. از باغ وحش دیدن کنید. قلعه  Belvedere که متعلق به قرن 19 میلادی است را از نزدیک ببینید یا در میان درختان و سرسبزی ها قدم بزنید.


3. ایستگاه ایالتی – واشنگتن دی‌سی

تعداد سالانه بازدیدکننده‌ها: 37,000,000

برترین جاذبه گردشگری دنیا , پربازدیدترین جاذبه های گردشگری بریتانیا کدامند؟ , جاذبه های گردشگری

این ایستگاه در سال 1907 میلادی گشایش یافته است و بزرگ ترین و شلوغ ترین خط آهن دنیا است که روزانه 12 هزار و 500 مسافر را داخل و خارج شهر جابه جا می کند. این ایستگاه همچنین بسیار مورد توجه گردشگران نیز قرار دارد. بسیاری از مردم برای بازدید از معماری ساختمان این ایستگاه به آنجا می روند. از سبک کلاسیک گرفته تا هنرهای مستظرفه و باروک همه در این ایستگاه قابل مشاهده هستند. بخشی اعظمی از جمعیتی که به سمت این ایستگاه می روند، از 70 فروشگاه ایستگاه قصد خرید دارند.


4. لاس وگاس

تعداد سالانه بازدیدکننده‌ها:  29,467,000

جاذبه های گردشگری ایران , جاذبه های گردشگری تهران , جاذبه های گردشگری گرجستان

لاس وگاس به عنوان شهر بی قانون مورد توجه بسیاری از گردشگران در سراسر دنیا قرار دارد و نمایشگاه های متعددی نیز در این شهر برگزار می شوند. پس از موفقیت فیلم سینمایی «خماری» که ماجرای فیلم در لاس وگاس پیش می رفت، این شهر شهرت بیشتری یافت و مسافران بیشتری به آن سفر کردند.


5. آبشار نیاگارا – نیویورک و اونتاریو

تعداد سالانه بازدیدکننده‌ها:  22,500,000

جاذبه های گردشگری دبی , جاذبه های گردشگری استرالیا , جاذبه های گردشگری استانبول

این آبشار در مرز ایالت متحده آمریکا و کانادا قرار دارد و در هر دقیقه حدود 6 میلیون پا مکعب آب را از ارتفاع 21.3 تا 57.3 متری به سمت پایین می ریزد. با اینکه 500 آبشار بلندتر از نیاگارا  در دنیا وجود دارند اما مردم جذب قدرت و هیبت این آبشار می شوند. در ضمن، دسترسی سریع تر و راحت تری هم نسبت به دیگر آبشارهای دنیا دارد.


6. ترمینال بزرگ مرکزی – نیویورک

تعداد سالانه بازدیدکننده‌ها: 21,600,000

جاذبه های گردشگری مشهد , جاذبه های گردشگری تفلیس , جاذبه گردشگری

برخلاف مسافرانی که با عجله از میان زیبایی های معماری این ترمینال عبور می کنند، گردشگران با حوصله هنرهای زیبا و نقاشی هایی که در سقف این ایستگاه نقش بسته اند را تماشا می کنند. در این ترمینال فروشگاه و نمایشگاه های متعددی نیز وجود دارد که باعث جذب گردشگر می شود.


7. بازار تالار Faneuil – بوستون

تعداد سالانه بازدیدکننده‌ها: 18,000,000

جاذبه های گردشگری کیش , معرفی جاذبه های گردشگری ایران , جاذبه های گردشگری مالزی

در سال های 1742 میلادی، تالار Faneuil محل تجمع مردم برای شنیدن سخنرانی افراد بزرگی همچون ساموئل آدامز و جورج واشنگتن بوده است. امروزه، این تالار به بازار مرکزی تبدیل شده است و بیش از یکصد نوع فروشگاه در زمینه های مختلف آنجا حضور دارند.


8. دنیای جادویی دیزنی – اورلاندو

تعداد سالانه بازدیدکننده‌ها: 16,972,000

جاذبه های گردشگری آنتالیا , جاذبه های گردشگری اصفهان , جاذبه های گردشگری باکو

یکی از جادویی ترین مکان های دنیا که همه اعضای خانواده می توانند از آن لذت ببرند، سرزمین عجایب دیزنی است. یکی از زیباترین بخش های این سرزمین، قصر سیندرلا است که بسیار باشکوه و بلند ساخته شده است و حدود 58 متر ارتفاع دارد.


9. پارک دیزنی لند – آناهیم کالیفرنیا

تعداد سالانه بازدیدکننده‌ها: 15,980,000

جاذبه های گردشگری جهان , جاذبه های گردشگری چین , جاذبه های گردشگری روسیه

این پارک به عظمت دنیای جادویی دیزنی با مساحت 0.344 کیلومتر مربع نیست اما سالانه گردشگرانی بیشماری را به سمت خود جذب می کند و دومین پارک ساختگی دنیا از نظر تعداد بازدیدکننده ها است. یکی از جذابیت های این پارک، ماجراجویی ایندین جونز  است که از میان گدازه ها و سوسک های بزرگ عبور می کند.  


10. بازار بزرگ – استانبول

تعداد سالانه بازدیدکننده‌ها: 15,000,000

جاذبه های گردشگری تبریز , جاذبه های گردشگری تایلند , جاذبه های گردشگری شیراز

سرامیک های دست ساز، فانوس و چراغ های نفتی، فرش ها و قالیچه های دست بافت و رنگی، وسایل مسی، جواهرات طلا و بزانتین و محصولات متعدد بیشتری که توجه همه بازدیدکننده ها را به خود جذب می کنند. این بازار مسقف در قرن 15 میلادی ساخته شده است و پیشینه غنی دارد. این بازار همچنان محل خرید محلی ها نیز هنوز هست و برای استراحت می توانید به رستوران و کافه هایی که در اطراف آن قرار دارند، بروید.


ویدیو : پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری دنیا (1)