پذیرش دانشجو در اولین دانشگاه ورزشی از مهر 92 : وزیر علوم خبر داد: پذیرش دانشجو ...



مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد , پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد , سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد

وزیر علوم خبر داد:

پذیرش دانشجو در اولین دانشگاه ورزشی از مهر 92

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از پذیرش دانشجو در اولین دانشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی در خراسان رضوی از ابتدای مهر 92 خبر داد.

دکتر کامران دانشجو در مراسم کلنگ‌زنی اولین دانشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی که با حضور وزرای علوم و ورزش و جمعی از مسوولان خراسان رضوی در ورزشگاه ثامن‌الائمه مشهد برگزار شد، با بیان اینکه هرچند امروز روز کلنگ‌زنی دانشگاه است اما این دانشگاه از ابتدای مهر 92 دانشجو می‌پذیرد، اظهارکرد: دانشگاه ورزش در راستای افزایش ارتباط بین حوزه‌های تئوری و عملی فعالیت خواهد کرد و در راستای رفع مشکلات ورزشی کشور فعالیت خواهد کرد.

وی تقویت بنیه علمی نیروهای تجربی و افزایش رویکرد آکادمیک برای کسب مقام را از دیگر اهداف تاسیس این دانشگاه عنوان کرد و افزود: این دانشگاه دارای هشت دانشکده صنعت و فناوری ورزشی، علوم کاربردی، مربیگری و داوری ورزشی، طب ورزشی، علوم رفتاری و دانشکده علوم انسانی در ورزش است.

دانشجو با تاکید بر اینکه امیدواریم این دانشگاه شکاف بین مباحث تئوری و عملی را از میان بردارد، در خصوص دلایل انتخاب شهر مشهد برای تاسیس اولین دانشگاه ورزشی، گفت: هرچند افراد زیادی علاقه‌مند به تاسیس این دانشگاه در تهران بودند، اما با توجه به سیاست دولت و رییس جمهور مبنی بر تمرکززدایی و با توجه به علاقه‌ای که در مسئولین استان خراسان رضوی در این خصوص مشاهده شد، به ویژه وجود حرم حضرت مطهر امام رضا (ع) در این شهر و همچنین وجود ورزشگاه ثامن‌الائمه و ظرفیت‌هایی که استان قدس رضوی می‌تواند در این زمینه در اختیار قرار دهد، سرانجام به این جمع‌بندی رسیدیم که استان خراسان رضوی و شهر مشهد، محل احداث این دانشگاه باشد.

وزیر علوم در پایان اظهار امیدواری کرد که این دانشگاه نیز یکی دیگر از صالحات و باقیاتی باشد که دولت دهم از خود در شهر مشهد به یادگار می‌گذارد.

شایان ذکر است در این مراسم، تفاهم‌نامه همکاری میان وزرای علوم و ورزش منعقد شد./ایسنا

 

 

 


ویدیو : پذیرش دانشجو در اولین دانشگاه ورزشی از مهر 92