پدر! تو منو درک نمی کنی : کودک به بازی و ایجاد ارتباط عاطفی با پدر نیاز دارد ...


کودک به بازی و ایجاد ارتباط عاطفی با پدر نیاز دارد و اگر پدر در سن پایین و جوان هم حوصله بازی با فرزندش را نداشته باشد یا نتواند نیازهای عاطفی او را تامین کند تفاوتی با یک پدر مسن ندارد با این حال در حال حاضر پدرانی هستند که فاصله سنی زیادی با فرزندانشان دارند. راهکارهایی که در مقاله زیر می‌خوانید، می‌تواند راهگشای خوبی برای این گروه از پدران باشد. زندگی مثبت: کودک به بازی و ایجاد ارتباط عاطفی با پدر نیاز دارد و اگر پدر در سن پایین و جوان هم حوصله بازی با فرزندش را نداشته باشد یا نتواند نیازهای عاطفی او را تامین کند تفاوتی با یک پدر مسن ندارد با این حال در حال حاضر پدرانی هستند که فاصله سنی زیادی با فرزندانشان دارند. راهکارهایی که در مقاله زیر می‌خوانید، می‌تواند راهگشای خوبی برای این گروه از پدران باشد.

پدر! تومرا درک نمی کنی

با فرزندتان حرف بزنید


فرزندان برای رشد و تربیت به حمایت و تعامل عاطفی با والدینشان نیاز دارند. علاوه بر نقش پررنگ مادر در تربیت و رشد کودک، نقش پدران نیز در این میان بسیار تاثیرگذار است. ازدواج دختران جوان با مردانی که فاصله سنی زیادی با آنها دارند علاوه بر معضلاتی که برای همسران ایجاد می‌کند، پیامدهایی را برای فرزندان به دنبال دارد اما آنچه که اهمیت دارد نحوه و کیفیت تعامل پدران با فرزندان است.

اینکه شما پدر پرمشغله‌ای هستید و زمان زیادی را خارج از منزل به کار و فعالیت مشغول هستید، نمی‌تواند بهانه‌ای برای عدم ارتباط کافی و مفید با فرزندتان باشد. به‌عنوان یک پدر در همان ساعاتی که در منزل هستید می‌توانید با فرزندتان تعامل خوبی را برقرار کنید. با فرزندتان صحبت کنید و از نیازهای روانی او آگاه باشید. از دغدغه‌ها و تنش‌هایی که او در سن خودش با آن روبرو است مطلع شوید و سعی کنید قبل از امر و نهی کردن و قضاوت فرزندتان، او را درک کنید.

اطلاعاتتان را به‌روز کنید

فرزند شما ساعت‌ها پای رایانه مشغول بازی یا کار است. او در شبکه‌های اجتماعی بسیاری عضو است و دائم با دوستانش در مورد این شبکه‌ها و اخبار جدیدی که به دست می‌آورند به بحث می‌پردازند. قبل از اینکه او را محکوم به این کنید که وقتش را به بطالت می‌گذراند و همه ذهنش مشغول رایانه و گوشی تلفن‌همراهش شده است، تلاش کنید خودتان را با اطلاعات جدید به‌روز کنید و بفهمید در این شبکه‌ها یا در سایت‌هایی که فرزند شما با آن سرگرم می‌شود چه اتفاق‌هایی در حال وقوع است. اگر نسبت به محیطی آشنایی کاملی نداشته باشید نمی‌توانید دیگران را از استفاده از آن ابزارها محروم یا محدود کنید چون در این شرایط تنها یک برچسب به شما زده می‌شود و آن این است؛ پدرجان! شما مرا درک نمی‌کنید!

همه چیز را سیاه و سفید نبینید

جامعه‌ای که فرزندتان در آن زندگی می‌کند بسیار متفاوت از آن جامعه‌ای است که زمانی شما در آن رشد پیدا کرده‌اید. ظاهر و نحوه لباس پوشیدن افراد تغییر کرده و فرزند شما وقتی همسالان خود را با شکل و شمایلی متفاوت از خود می‌بیند دوست دارد همانند آنها باشد. به فرزندتان بیاموزید از هر فرهنگی نکات مثبت آن را جذب کند و در این مورد خیلی او را محدود نکنید.

به رشد خودتان هم فکر کنید

با به دنیا آمدن فرزند، بیشتر والدین خود را فراموش می‌کنند اما این نکته را فراموش نکنید که نقش شما به‌عنوان پدر خانواده در تربیت و رشد فرزندتان بسیار بااهمیت است. نحوه رفتارتان با همسر و کیفیت زندگی شغلی و احساسی‌تان الگوهایی را در اختیار فرزندتان قرار می‌دهد که اگر این الگوها نامناسب باشد در زندگی آینده و بزرگسالی او تاثیرات مخربی را بر جای خواهد گذاشت. فرزند شما به پدری نیاز دارد که در همه حال به ظاهر خود توجه می‌کند، پدری که بهترین رابطه عاطفی را با مادرش دارد و به رشد و ترفیع در حرفه‌اش بها می‌دهد. او با مشاهده این رفتارها احساس خوبی را تجربه خواهد کرد.


ویدیو : پدر! تو منو درک نمی کنی