پخش اعترافات جدید سکینه آشتیانی از تلویزیون انگلیسی زبان ایران :     بخش فارسی ...



 

شهری در ایران با زبان انگلیسی , سریالهای جدید تلویزیون ایران , آموزش زبان انگلیسی

 

بخش فارسی سایت شبکه پرس تی وی وابسته به صداوسیما  گزارش داد:زن ایرانی که به زنای محصنه و همدستی در قتل محکوم است در جمع تولید کنندگان تلویزیونی، از جزئیات قتل همسرش و صحنه جنایت گفته است.

 

برخلاف هیاهوی تبلیغاتی رسانه‌های غربی مبنی بر این که سکینه محمدی آشتیانی بعد از اعتراف به قتل، آزاد شده است، گروهی از تولید کنندگان شبکه پرس تی‌وی با هماهنگی مقامات قضایی ایران به خانه وی رفتند.

تولیدکنندگان شبکه پرس تی‌وی با آشتیانی در خانه‌اش همراه شدند تا بازگفته‌‌های وی را درباره صحنه جنایت و جزئیات قتل به تصویر کشند.

برنامه سازان شبکه پرس تی‌وی ایران با افراد مختلف که به نوعی با این پرونده مرتبط بوده‌اند، گفت‌وگو کرده است و قصد دارد در برنامه "ایران تودی" به شرح موضوعات اصلی و حاشیه‌ای بازگفته‌های قتل بپردازد.

سجاد اصغر زاده پسر سکینه محمدی و وکیلش هوتن کیان از جمله افرادی هستند که با تولیدکنندگان پرس تی‌وی در برنامه "ایران تودی" همراه خواهند بود.

روز پنج‌شنبه (18 آذر) برخی از رسانه‌های غربی مدعی شدند که سکینه آشتیانی از زندان آزاد شده است.

ایران انگیزه‌های سیاسی را پشت تلاش‌های تبلیغاتی غرب درباره روند قانونی محاکمه محمدی آشتیانی می‌داند و معتقد است که این هیاهوی تبلیغاتی بخشی از فعالیت غرب برای زیر سؤال بردن نظام جمهوری اسلامی است.

آشتیانی به هم‌دستی با عیسی طاهری در قتل ابراهیم اصغرزاده، همسرش، متهم و محکوم شده است. وی همچنین پیش از قتل با طاهری ارتباط نامشروع داشته است.

برنامه "ایران تودی" پرس تی‌وی با موضوع پرونده آشتیانی قرار است ساعت 20 و 35 دقیقه به وقت گرینویچ روز جمعه، دهم دسامبر 2010 میلادی (19 آذر) پخش شود.

این برنامه هم‌چنین روز شنبه، یازدهم دسامبر (20 آذر) ساعت 1 و 35 دقیقه، 6 و 35 دقیقه و 14 و 35 دقیقه به وقت گرینویچ در چند نوبت مجددا پخش خواهد شد.

بی بی سی نیز درباره گفته های سکینه محمدی در برنامه ای در شبکه پرس تی وی وابسته به صداوسیما نوشت :

سکینه محمدی آشتیانی در یک برنامه شبکه تلویزیونی پرس تی وی که نیمه شب جمعه به وقت تهران پخش شد، به روابط نامشروع جنسی و قتل شوهرش ابراهیم قادرزاده 'اعتراف' کرده است.

خانم آشتیانی در برنامه انگلیسی زبان "تودی ایران" در حالی که بر روی یک صندلی در اتاقی که گفته می شود در منزلش است نشسته، درباره روابط خود با عیسی طاهری که متهم به قتل شوهرش است صحبت می کند.

این در حالیست که روز پنجشنبه و بدنبال انتشار برخی اخبار و تصاویر، رسانه های خارجی اعلام کردند که خانم آشتیانی و پسر او آزاد شده اند.

اما سایت پرس تی وی این اخبار را تکذیب و اعلام کرد تصاویری که از این دو در منزلشان منتشر شده مربوط به یک برنامه تلویزیونی است که آنها در آن "صحنه جنایت" را بازسازی می کنند.

در برنامه جمعه شب، سکینه آشتیانی بر خلاف سه برنامه تلویزیونی قبلی که با چادر ظاهر می شد و به زبان ترکی حرف می زد، این بار با روسری بود و به زبان فارسی نحوه آشنایی خود را با عیسی طاهری توضیح داد.

وی گفت: "یک روز که در منزل بودم، تلفن زنگ زد. گوشی را برداشتم و فردی که آنسوی خط بود حرفهایی زد که من مجبور شدم تلفن را قطع کنم. من او را نمی شناختم. دوباره زنگ زد. وقتی که برای سومین بار زنگ زد، به من گفت که باید چیزی را به من بگوید و التماس کرد که قطع نکنم. ... او گفت که یکی از بستگان من است. ... ما قرار گذاشتیم که همدیگر را در پارک ببینیم."

خانم آشتیانی در ادامه این برنامه می گوید عیسی طاهری به او گفته که می خواهد با او "دوست" شود و با وجود آنکه هر دوی آنها متاهل بوده اند با یکدیگر ارتباط نامشروع برقرار کرده اند.

او سپس می گوید که عیسی طاهری پنج سال پیش تصمیم به قتل شوهر او گرفت: "یک روز او به من زنگ زد و گفت که بچه هایم را به خانه مادرم در تبریز بفرستم. وقتی پرسیدم چرا، گفت که فردای آن روز می خواهد شوهرم را بکشد. پرسیدم با چی، گفت که با برق. پرسیدم چطور، گفت که آمپولی به او بزنم که او را بیهوش کند تا (عیسی طاهری) بیاید و او را با شوک الکتریکی بکشد."

سکینه آشتیانی در این برنامه تلویزیونی "صحنه جنایت" را در منزل خود بازسازی می کند و می گوید بعد از آنکه شوهرش را بیهوش کرد، عیسی طاهری وارد خانه شده و سیم برق را به مچ و کمر او می بندد.

به گفته خانم آشتیانی، عیسی طاهری شش بار تلاش کرد شوهر او را با برق بکشد، اما وی همچنان تکان می خورد تا سرانجام بار هفتم او کشته شد.

سکینه آشتیانی می گوید پس از این واقعه، او بدلیل "عذاب وجدان" خود را به پلیس معرفی کرد.

اما گوینده شبکه پرس تی وی به اسنادی اشاره می کند که پلیس "منحصرا" در اختیار این برنامه تلویزیونی گذاشته که نشان می دهد که خانم آشتیانی پس از آنکه توسط پلیس احضار شده به دست داشتن در قتل شوهرش اعتراف کرده و عیسی طاهری را نیز به عنوان همدست معرفی کرده است.

این شبکه می گوید که خانم آشتیانی همچنین اعتراف به روسپی گری کرده است.

به گفته پرس تی وی، دیوانعالی کشور در سال ۲۰۰۶، خانم آشتیانی را محکوم به سنگسار کرده اما این حکم جنبه "نمادین" داشته زیرا در حال حاضر مطابق بخشنامه ای، اجرای سنگسار در ایران ممنوع است.

در ادامه این برنامه، سجاد قادرزاده، پسر سکینه آشتیانی، می گوید که با محمد مصطفایی برای پذیرش وکالت مادرش تماس گرفت: "به مصطفایی زنگ زدم و او خواستار ۲ میلیون تومان شد. پول را به حساب بانکیش ریختم و او نیز شروع به کار کرد. او را هرگز ندیده ام. تنها تلفنی صحبت کرده ایم."

به گفته پرس تی وی، اما مصطفایی از ایران گریخت و به نروژ پناهنده شد.

این شبکه بخش هایی از مصاحبه آقای مصطفایی با تلویزیون بی بی سی را نشان داد که او می گوید برای پرونده خانم آشتیانی و بطور کلی دفاع از حقوق بشر هرگز پولی دریافت نمی کند.

پس از آن هوتن کیان، وکیل کنونی خانم آشتیانی، صحبت می کند و می گوید که به دلیل تبلیغات منفی کشورهای خارجی که در آن گفته شده مجازات همه افرادی که مرتکب زنا شوند اعدام است، وکالت این پرونده را بر عهده گرفته است.

سکینه محمدی آشتیانی، ۴۳ ساله، در سال ۲۰۰۶ به اتهام مشارکت در قتل همسرش و ارتکاب زنای محصنه در تبریز محاکمه و به سنگسار محکوم شد.

چندی پیش جواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه و سرپرست هیات ایرانی در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، از مجازات سنگسار دفاع کرد، اما گفت که خانم آشتیانی ممکن است اعدام نشود.../پرس تی‌وی


ویدیو : پخش اعترافات جدید سکینه آشتیانی از تلویزیون انگلیسی زبان ایران