پایان کار خارجی ها در لیگ برتر : فدراسیون فوتبال تصمیم گرفته در باشگاه های ...


فدراسیون فوتبال تصمیم گرفته در باشگاه های فوتبال تا جایی که ممکن است از فوتبالیست های داخلی استفاده شود مگر اینکه ورزشکاری که به ایران می آید در سطح بالایی قرار داشته باشد. تماشا: علی کفاشیان در جلسه هیات رییسه فدراسیون که روز چهارشنبه هفته گذشته در اردبیل برگزار شد، اعلام کرد از این به بعد فقط بازیکنان خارجی دارای کارنامه بین المللی می توانند وارد لیگ ایران شوند.

این در حالی است که همین هفته گذشته بود که غلامرضا بهروان، سرپرست سازمان لیگ اعلام کرده بود که قصد دارد قانون ممنوعیت ورود دروازه بان های خارجی را بردارد اما ظاهرا با تصمیم جدیدی که برای فوتبال گرفته شده است نه تنها این قانون برداشته نمی شود بلکه قرار است در لیگ یک هم اجرا شود.

سریال های برتر خارجی , بنجاه فیلم برتر خارجی , دانلود فیلم های برتر خارجی اساطیری

هادی آیت اللهی، نایب رییس فدراسیون فوتبال با تایید این خبر به تماشا گفت: «این قانون احتمالا ازسال آینده اجرا می شود. کسانی که از خارج به فوتبال ایران می آیند، باید سابقه ملی در تیم ملی کشورشان را داشته باشند. شما می بینید که در فوتبال ما بازیکنان افریقایی بدون هیچ سابقه ای و به واسطه دلال ها وارد فوتبال ایران می شوند. آنها نه تنها پول زیادی از باشگاه ها می گیرند، بلکه بازیکنان جوان ما مجبور هستند ذخیره آنها بنشینند».

اما اگر تصمیم جدیدی که برای فوتبال ایران گرفته شده عملی شود، بازیکنان خارجی کمی در فوتبال ایران می توانند فعالیت کنند. این در حالی است که یکسری بازیکن خوب در فوتبال ایران هستند که سابقه بازی در لیگ های کشورشان را ندارند و احتمالا فصل بعد باید از فوتبال بروند. شاید اصلی ترین نمونه این مساله فونیکه سی باشد که چند سالی را در لیگ یک بازی کرده و در این فصل یکی از بهترین های فوتبال ایران بوده اما باید در آخر فصل چمدان هایش را ببندد و از ایران برود.

آیت اللهی درباره وضعیت بازیکنانی که در لیگ ایران خوب بازی کرده اند اما سابقه ملی ندارند هم گفت: «من فکر می کنم آنها دیگر کارشان را در فوتبال ایران کرده اند. بیشتر روی صحبت من با بازیکنان عراقی است که به فوتبال ایران می آیند و مشکلاتی درست می کنند. بازیکنانی که از کشورهای صاحب فوتبال هستند هم اگر سابقه بازی در لیگ کشورهای معتبر را داشته باشند، می توانند فعالیت کنند».

چرا تصمیم فدراسیون فوتبال تغییر کرد؟

تغییر تصمیم ناگهانی فدراسیون فوتبال درباره بازیکنان خارجی اتلاقی است که انگار از بیرون هدایت شده است. شنیده می شود کمیسیونی تشکیل شده است که ورود نیروی کار خارجی به ایران را کنترل می کند. این کمیسیون در اصل وظیفه دارد در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی فقط به کسانی مجوز کار در ایران بدهد که دانشی بالاتر از نیروی کار ایرانی داشته باشند. این کمیسیون در ورزش هم قرار است از ورود ورزشکاران ناکارآمد جلوگیری کند. طبق هدف گذاری های این کمیسیون است که فدراسیون فوتبال تصمیم گرفته در باشگاه های فوتبال تا جایی که ممکن است از فوتبالیست های داخلی استفاده شود مگر اینکه ورزشکاری که به ایران می آید در سطح بالایی قرار داشته باشد. البته آیت اللهی تصمیم گیری این کمیسیون برای فوتبال را تکذیب کرد: «به هیچ وجه این حرف ها درست نیست. ما برای میدان دادن به بازیکنان جوان ایرانی این تصمیم را گرفته ایم».

شرایط فدراسیون برای فوتبالیست های خارجی

دستورالعملی که هنوز ابلاغ نشده

1- عضویت فعال در تیم ملی یکی از کشورهای افریقایی

2- عضویت فعال و بازیکن موثر «باشگاه قهرمان» جام باشگاه های برتر افریقا

3- بازیکن افریقایی عضو فعال و موثر باشگاه های لیگ برتر اروپا (اسپانیا – فرانسه – انگلیس – آلمان – پرتقال)

4- عضویت فعال و موثر در یکی از باشگاه های لیگ برتر برزیل / آرژانتین

5- عضویت فعال و موثر در یکی از باشگاه های قهرمان یا نایب قهرمان لیگ یک (یک رده پایین تر از لیگ برتر) برزیل / آرژانتین

6- عضویت فعال و موثر در یکی از باشگاه های اروپا تا رده هفتم لیگ یک (یک رده پایین تر از لیگ برتر) اروپا (اسپانیا – فرانسه – انگلیس – آلمان – پرتقال)

7- عضویت فعال و موثر در تیم ملی یکی از کشورهای آسیایی صاحب عنوان در جام های آسیایی


ویدیو : پایان کار خارجی ها در لیگ برتر